Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Ensikot torstaina 26.10***

26.10.2006 |

Eipäs näkynyt tälle päivää pinoa, aloittelempa siis :)

Noi värit näytti hienoilta, tuo tumma turkoosi oli kiva ja pinkeistä keskimmäinen...tulee meille kyl hienot esittelyt :)

Mun piti jotain kommenteerata, taisin innostua vaan noista väreistä niin et unohtu kokonaan...hmm... Tosi mahtavaa kuitenkin et saatiin jo hyvä porukka aluilleen, nyt onki sit hurja liuta kysymyksiä teille kokeneemmille hoitoja saaneille..varautukaa! ;)

Yksityisen puolen hintoja tutkailinkin jo netistä, nyt heräsikin kysymys että minkä verran julkisen puolen hoidot maksaa? kuuluuko ne siihen " vuosimaksuun" mikä täällä meillä ainakin maksetaan?

Mistä lähdetään liikenteeseen julkisella puolella? Ihmettelin kun kesällä kävin yksityisellä perustarkastuksessa ni se lääkäri sanoi et lähdetään tutkimaan ensin miehen simppanäyte ja sit vasta mut...ja nyt eilen kun soitin julkiselle puolelle sen ajan ni siel hoitaja tuumasi et mut ensin ultrataan jne... Eli onko eri paikoissa vaan erit käytännöt vai kuinka?

Jätetäämpäs kysymyksiä vielä hautumaan pääkoppaan ja kysellään toisella kertaa taas..hih :)

Vilkutukset kaikille -apila

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma oli hankkinut nettiyhteyden, joten pääsin sittenkin lueskelemaan kuulumisianne. Jippii! Pitkään viestittelyyn aikani ei tosin riitä, kun olen lähdössä tapaamaan " pitkän välimatkan" ystäviä. Jospa se tois piristystä tähänkin päivään.

Olen ihan tosissaan innoissani tästä uudesta pinosta. Jotenkin vaan tuntuu, että ymmärrystä ja tukea löytyy täältä meille kaikille. Ollaan sitten millaisessa elämäntilanteessa, kierron vaiheessa, hoitojonossa tai stressitauolla tahansa. On se kiva, että voi oikeasti purkaa pahaa mieltään tai turhautumistaan jossain. Kun ei sitä omaa miestäkään jaksaisi aina rasittaa. Meillä ainakin tuntuu olevan sellainen vaihe menossa, että mies ahdistuu, jos/kun alan itkua tihrustamaan ja purkamaan pahaa oloani. Hän on sanonut kärsivänsä eniten tällä hetkellä siitä, ettei voi tehdä mitään helpottaakseen oloani. On kuulemma niin raskasta seurata vierestä. Enkä kyllä epäile sitä yhtään. Raskastahan tällainen aika on kaikille.

No, nyt hipsin tästä valmistautumaan päivän rientoihin ja yritän unohtaa vauva-asiat hetkeksi. Viettäkäähän enskat mukava päivä!

~dese~

Vierailija
2/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Joku saattaa ehkä muistaa nikkini Vauvakuume -puolelta ensikoista. Pari kuukautta sitten lopetin sinne kirjoittelun, siitä samasta syystä kuin niin moni muukin L-puolen ensikko.

Tässä hieman meidän taustaa: Raskaustoiveita on ollut hieman yli vuoden ja nyt ollaan asian syytä lähdetty selvittämään. Takana miehelle simppakoe,(oka ok,) ja minulle papa-koe, (joka ok), hormonitestit (jotka ok). Pelkään ja minulla on hieman syytä epäilläkin, että vikaa olisi munatorvissa, seuraavassa kierrossa on tarkoitus mennä yksityiselle tutkimaan niiden tilanne. Ongelmia on ollut myös epäsäännöllisen kuukautiskierron kanssa, joten en oikein ole vakuuttunut siitä, että ovulaatiota tapahtuu (ainakaan joka kuukausi). Niin ja ikää on sekä minulla ja miehellä on 26 vuotta.

Olen NIIN iloinen, että tämä pino perustettiin ja pelkästään teidän juttujen lukeminen tarjoaa vertaistukea! Toivottavasti pääsen mukaan näihin keskusteluihin :)

Kepardiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teksti vaikutti mustakin kivoilta, tykkään eniten niistä tummimmista vaihtoehdoista, koska ne näkyy paremmin, ainakin se turkoosi. Mun esittely oli melko pitkä, joten siitä vois ne kolme viimeistä lausetta ottaa pois ja laittaa vaan, että " Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään" . Kiitos Killa jos huomioit tämän!

Olikos se tarkoitus, että olis aina viikkopino? Tälleen yhdelle päivälle ei aina kerry niin paljon keskustelua ja joutuu surffaileen pinosta toiseen.

Dese, meillä on vähän samanlailla, etten jaksais miestä rasittaa kaikilla yksityiskohdilla ja pahalla mielellä jatkuvasti. Vaikka mieskin tietenkin kovasti suree ja on tässä mukana, mutta kuitenkin me käsitellään näitä asioita eri tavalla.

Mukavaa päivää kaikille! Vaikka onkin sateista ja harmaata ainakin Helsingissä.

Vierailija
4/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa miten innostuneita ja myönteisiä te olette, tulin imemään teiltä voimaa:). Mikä tuo värijuttu siis tarkalleen on? Onko meidän mahdollisuus kirjoittaa omaan ketjuun tietyllä värillä vai onko kyse siitä ensimmäisestä, esittelyviestistä, jossa on kaikkien " perustiedot" ? Hienoa että teillä riittää intoa sitä puuhata!

Tänään on ollut raskas päivä, eri lähteistä tulevat ristiriitaiset tiedot uudesta hed.hoitolaista ovat roiskineet meikäläistä kuin tikkua taifuunissa... piti töistäkin lähteä kotiin kun tuntui että nyt tästä ei tule mitään :(.

Ei nyt loppui vikinät, voimaannun taas ja hei, mitäs jos miettisin hetken jotain ihan muuta;), mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
5/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00868B]Koitetaas saada tolkkua näistä kaikista viesteistä mitä me ollaan jo tänne saatu aikaan! :)

[b]Apila[/b]: tää on nyt ihan vaan mutua, mutta käsittääkseni julkisella pitää maksaa käynnistä aina 22¿, mutta siis joka kerta vaan tuo summa. Huomattavasti halvempaa siis, kuin yksityisellä. Korjatkaa jos oon väärässä.

[b]Kepardi[/b]: muistetaan, muistetaan! :) Me tehtiin tällainen rynnistys oikein porukalla tänne ja heti saatiin uuttakin verta mukaan! Tervetuloa vaan sullekin!

[b]Vannis[/b]: muutan tuon tekstin, kun teen sitä lopullista listaa. Tohon iskin vaan kaikki tekstit niitä kummemmin kattomatta.

[b]Milka[/b]: ihan ekaksi vielä pahoittelut siitä km:sta, en tainnut vielä sanoakaan! :( No toivottavasti se ajatus tuo sulle edes vähän lohtua, että kuitenkin kerran melkein onnistunut, kun monta epäonnista yritystä takana! Me taidetaan olla sellaisia yltiöpositiivisia ja sit välillä masennutaan oikein kunnolla. Toivottavasti jaksetaan olla yhtä innostuneita vielä hoidoissakin. Toi värijuttu on sellainen, että tietyillä koodeilla saa tiettyjä värejä tekstiin. Niitä tavallisimmin käytetään siis esittelyissä, mutta voihan niitä laittaa myös muutenkin tekstiin. Täällä l-puolella niitä ei kai niin paljon käytetäkään, kuin tuolla kuumeilupuolella. Itse oon niistä tosi innostunut, toivottavasti ketään ei ärsytä! ;) Miten muuten hh-lakihomma, läpihän se meni, mutta mitä " huonoa" siihen nyt sit tulee? Niin ja siis vielä, tosiaan tunnetaan tuolta kuumeilupuolelta. Osan kanssa jo yli vuoden takaa! Mutta tietty uusia kavereita kaivataan myös tähän porukkaan! :)

[b]Tuittu[/b]: tosi hyvä, jos teillä ei tuo tikuttelu aiheuta ongelmaa petin puolella. Meillä mies tajuaa HETI, jos mulla on taka-ajatuksia ja valitettavasti on alkanut tulla suorituspaineitakin. Suoraan on turha sanoa, jos on ovisaika, koska silloin peli on menetetty... :/ Litteä vatsa on toiveissa täälläkin, joskin eilen jumpassa taas kateellisena katselin paria masun kasvattajaa!

[b]Elisa[/b]: tervetuloa sullekin, en tainnut vielä sanoa! :)

[b]Naksu[/b]: mis oot? Töissä taas vaan, vai?!

Ohhoh, taas romaani tulossa, joten lopetellaanpa pikkuhiljaa. ;)

Koitan viikonloppuna tehdä sitten loppuun ton esittelylistan, saatte sitten vielä tarkistaa esittelynne ja tehdään muutoksia, jos tarpeen!

Mietin vielä tuota [b]päivä/viikkopino[/b]-asiaa ja oiskohan kuitenkin viikkopino siinä mielessä parempi kun tällä puolen kirjoittelu ei ehkä ole niin vilkasta ja sitten olisi helpompi lukea viestit, jos ei ihan joka päivä jaksa palstailla (heh! enpä usko tohon itsekään, etten jaskaisi! ;) ). Mitäs muut olette mieltä?!

Killa

Vierailija
6/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta Brooken Ensikko-linkistä mieleen eräs keskustelu AV:lla aikoja sitten:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=2348078&p=&mpage=1&tmode=…

Itse nauroin aivan kippurassa tuollekin, vaikka siinä meille vauvakuumeilijoille irvaillaankin! :D Toivottavasti se ei ole ketään loukannut tai loukkaa, kun laitoin linkin tänne! Tunnistin itseni monesta kohtaa! Mun mielestä on hyvä joskus osata nauraa itselleenkin, ettei tulee liian vakavaa kuumeilusta (ja nyt hoidoista)! :)

Mukavaa iltaa kaikille l-puolen Enskoille!

Vierailija
7/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta laitoit linkin??? Ihan hurvitonta tekstiä, alkoi naurattaa mutta siis mikä juttu, toivottavasti se ei ikävästi päättynyt?? Ei loukannut, siitä ei kyse:)

Killa kysymykseesi: hh-lain äänestyksen tulos oli ilman muuta suuri voitto, ja kyllä sitä oli niin kauan pelännyt ja seurannut kun ne souti ja huopasi että lopulta ajattelin että oli tulos mikä vain niin kunhan saa sen damokleen miekan pois päänsä päältä killumasta...

Mutta siellä on hyvää tarkoittavilla edaattoreillakin mennyt vähän puurot ja vellit sekaisin, tai itse asiassa kyse lienee kompromisseista... Siis että ollaan kaikesta huolimatta niin jumituttu heteroydinperheajatukseen, että siitä ISÄ-ajatuksesta ei päästä eroon, siis anonyymeja spermanluovuttajia ei enää sallita (vaikka ennen lakia kaikki sujui hyvin eikä mitään ongelmia ollut) vaan luovuttajan pitää itsellisille ja naispareille (ja ilmeisesti jopa heteroavopareille) luovuttaessaan antaa lupa siihen, että hlötiedot voidaan lapselle antaa kun tämä on täysi-ikäinen, ja jopa pahempia vaateita on esiintynyt, tätä mä selvittelen vielä.

Että ei tajuta että tärkeintä on sen lapsen rakastaminen ja pysyvät ja turvalliset ihmissuhteet vaan halutaan väenvängällä voida määrittää se luovuttaja jollain tavalla isäksi... No jokainen voi itse miettiä kuinka moni mies enää lähtee luovuttamaan kun parinkymmenen vuoden päästä alkaa puhelin soida ja niitä jälkeläisiä ilmaantua oven taakse... jopa perinnönjakoon tämän miehen " oikeasti oikeiden" lapsien rinnalle...

Ruotsissa niin kävi että sperma loppui kun vastaava laki tuli, miksei Suomessa voida olla viisaampia... Mutta toivon että klinikat löytävät mahd. pian ratkaisun, sillä on tää sen verran kannattavaa bisnestä niille!

Vierailija
8/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin uskoa, että parisuhteelle rankkaa tällainen tilanne, mutta toivotaan Killa että teillä nopeasti nyt hoidot sitten tuottaa tulosta, niin saatte rentouden kamarinkin puolelle:).

Itsekin suuren osan elämästäni parisuhteessa eläneenä voin todeta että on se hirmuista miten herkkiä monet miehet tuppaavat tässä asiassa olemaan... joskus tuntuu että riittää pienikin riitasointu sinfoniassa niin heti alkaa painovoima vaikuttaa...;). Mutta toivottavasti pystytte näistäkin puhumaan ja toteamaan että tämä on ohimenevä vaihe elämässä, ei lopullista!

Vierailija
9/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvattoman hauska keskustelu! tosin siinä toistettiin niin samoja juttuja, etten jaksanut lukea kun 2 ekaa sivua. Ei se loukkaa, kun siinähän ei meille lapsettomille varsinaisesti irvailla. Meiltä on monelta varmaan sellanen naiivi innostus jo valitettavasti karissut. " Valitettavasti" sen takia, että siinähän ei sinänsä ole mitään pahaa, että innostuu vauva-asiasta!

Ite oon jo kauan sitten lakannut suunnittelemasta tulevaisuutta sen mukaan, että jos kohta tuun raskaaksi. Yrityksen alussa en ostanut uusia vaatteitakaan, kun ajattelin, että niitä ei voi kuitenkaan kohta käyttää...

Mulla on samanlainen mielikuva kuin Killalla niistä julkisen maksuista, vaikka ei olla ite julkisella käytykään. Lisäksi siellä tulee jotain lisämaksua jostain toimenpiteistä, muistaisin lukeneeni jostain keskustelusta, että sperman käsittely (tai jotain) maksoi 70e. Nämä on vaan mielikuvia, korjatkaa joku, joka tietää paremmin!!

Hauska tavata, Kepardiina, ja muutkin, joita en oo nimeltä vielä tervehtinyt! Kivaa, että ootte niin avosylin ottaneet vastaan uusia tähän porukkaan, vaikka monet oottekin jo tuttuja pitkältä ajalta.

Vierailija
10/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tädin perkule täräyttänyt eilen oikein tuliterällä ferrarilla paikalle ja tuli sellaisten tuskien saattelemana, että yöllä ei pariin tuntiin nukuttu, kun odottelin särkylääkkeen vaikutusta...

Tämä kierto on sitten niiiiin ihmeellinen. Reilun vuoden verran kierrot ovat olleet vähintään 35-41 päiväsiä, niin tämän kierron pituus jäi sitten 27 päivään. Voiko todella olla mahdollista, että näin yhtäkkiä tapahtuu niin iso muutos, että 2 viikkoa lyhenee kierto??? Jos jollain on asiasta jotakin tietoa, niin jelppikää...

Soitin tänään yksityiselle ja sain ajan jo ensi viikolle, siis perustutkimuksiin, kun niissä en ole vielä käynyt.

Milka: Onhan tuo lakiuudistus vähän ihmeellinen, jos biologisen isän roolia korostetaan noin paljon.... huh huh... Mitä olet itse mieltä siitä ajatuksesta, että lapsellasi olisi oikeus tietää isästään, kunhan täyttää 18 vuotta?

Moikkelis kaikille vanhoille enskakavereille ja erityishuiskutus uusille tulijoille :) Mukavaa saada uusia porukkaan.

Tuisku kp 2/27-41?

Vierailija
11/43 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella silmällä BB:tä ja toisella tätä palstaa! :)

TUISKUlle pahoittelut! :( Kurjuuksien kurjuus, ettei se eukko ymmärrä pysyä poissa! Valitettavasti en osaa vastata tuohon kiertojen heittelyasiaan. Noh, ainakin nopsaan pääset lääkärille!

MILKA: joo toi isyys-juttu on kurja! En kannata! Voin kuvitella, että vähentää halukkaita luovuttajia tosiaan. Ei luulisi, että niistä syntyneistä lapsista mitään perillisiä voidaan tehdä?! Kuulostaa hurjalta. Itse haluaisin luovuttaa munasoluja, mutta sattuneesta syystä tuskin tässä elämässä ehdin. Ja varsinkin, jos siinäkin olisi joku riski siitä, että parin kymmenen vuoden kuluttua, joku nuori nainen/mies seisoisi oven takana harkitsisi varmaan tosi tarkkaan. Toivotaan, että asiat järjestyy!

VANNIS: ekat 9 kuukautta tuli mietittyä tosi tarkkaan kaikki asiat siten, että sitten kun on raskaana. Nyt -päin vastoin- oon alkanut ostella kaikkia tiukkoja vaatteita, teen pitkän tähtäimen suunnitelmia (ilman vauvaa) ja suunnittelen laskettelureissua talveksi, kun viime vuonna en " uskaltanut" . Oiskohan sillä jotain tehoa?! ;)

Niin tosta keskustelusta vielä, että sen bongasin vuosi sitten tuolta Aihe Vapaalta joskus viime talvena, kun itsellä oli just pahimmat kuumeilut käynnissä ja tuli tarkkailtua joka nippailua ja kummallista oiretta. Limojen saloihin olen kyllä perehtynyt vasta nyttemmin, ja vaikka edelleen kuuntelen itseäni, koitan olla menemättä halpaan ja kuvittelematta turhia! Jotkut kuumeilijat taisi silloin loukkaantua siitä, mutta mun mielestä sitä ei tarvii ottaa niin vakavasti.

Ostin muuten sitten raskaustestin tänään: vahingossa tavallisen, kun piti olla herkkä (hirveä paniikki apteekissa, kun pelkäsin jonkun tutun tulevan!). Tätiä odottelen lauantaina, mutta silloin illalla on yhdet tosi kosteat juhlat ja " pakko" varmistaa, vaikka en haluaisi testailla turhaan. Toivottavasti näyttää sitten oikein. Kovin toiveikas en jaksa olla.

K.

Vierailija
12/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs hyvin hyvin väsynyt ensikko yrittää liikuttaa sormiaan näppiksellä... Zzzzz

Eli Killa, oikeassa olit, töitä täällä vaan on tehty! Tänään yhdeksäs päivä putkeen, onneks huomenna on vapaapäivä... Nii, voitkos kuvitella, Naksu vapaalla viikonlopun! ;) Sitä ihmettä ei ookaan tapahtunut sitten heinäkuun alun! Vai polttelee sulla jo testi kaapissa?! Huuuiiiiii, aattele jos/kun nyt sen plussan sieltä repäiset! Huomenaamullako siis testaat? Ai nii, musta kans se tummempi turkoosi on hyvä, mut mietin tossa että voiko niitä värejä olla vaan se kaks? Vai onko liian hankalaa laittaa useampiakin sävyjä? Ainaki ois kivaa jos ois paaaaljon sydämiä siinä alussa ja nehän vois olla eri sävyisiä - vai?

Tuiskun oli täti löytäny, voihan peee! Ei auta, uudelleen on vaan aloitettava! *halaa*

Pahoittelut nyt kun en jaksa/ehdi kommentoimaan, flunssa on iskenyt ja pää jyskyttää kamalasti! Ja kämppää on siivottava ja hommat hoidettava siitä huolimatta... Nyyh! Mutta viikonlopun aikana palailen aivan varmasti aktiivisempana!

Vierailija
13/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jatkaa tähän samaan pinkkaan kun ei tälle päivälle ollut vielä uutta.. Laiskimus, ei jaksa tehdä uutta : )

Naksulle tsemppiä ettei flunssa aivan kamalaksi yltyisi! Vähemmälläkin työnteolla sairastuu, koitas nyt lepäillä vaan.

Täälläkin se Punainen Vosu kolkuttelee jo kiihkeästi ovella, tuhruttelee siihen malliin että huomenna hanat aukeaa... Ja aivan hämmästyttävän täsmällisesti, mulla on tänään kp 28/28(-32 ollut joskus monen monta kiertoa sitten). Ei muuta kuin aukiolotutkimusta odottelemaan.

Ja nyt valmiiksi jo: ONNEA KILLA!!! Äläs luule että Jessis on unohtanut -en vaan usko että pääsen linjoille viikonloppuna, joten täällä jo juhlin puolestasi! Saattaapa olla että illalla kippistän muutaman huomisen juhlapäivän kunniaksi = D Mulla kädet kyynärpäitä myöten ristissä että saat testiin kivan lahjan +++++++++++++++++++++++++ ja peukut taivasta kohden bd bd bd bd bd bd

Nyt kaikille kivaa perjantaita, ja oikein hyvää + rentouttavaa viikonloppua jos en ehdi enää linjoille!

Jessica

Vierailija
14/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiskutiusku harmin kurjuus että täti taas iski. Voimia päästä pettymyksen yli, kyllä se toivo ja energia jatkoon taas löytyy kun pettymyksestä yli pääsee. Mutta tiedän miten kuluttavaa on toivoa ja pettyä aina, toivottavasti sulla ens kerralla on jo parempi onni!

Ja Killalla, kaikki peukut pystyyn lauantaiksi - jos hyvin käy, ovat juhlat sinun osaltasi vähän kuivemmat:).

Oliko teillä niitä tädinkarkoitusloitsuja tai muita rituaaleja? Nyt ne peliin!

Flunssa rupeaa täälläkin iskemään kuten Naksulla vaikka olin kummasti sen onnistunut välttämään koko syksyn... No se nopeuttaa paluutani normaalielämään kun palaan omaan kotiin asumaan etten tartuta vanhempiani (olen heillä asunut tämän km-episodin ajan).

Vannis, todellakaan ei enää jaksa suunnitella mitään sen mukaan että mukamas sitten ja sitten olisi äitiyslomalla ;). En muista olenko missään vaiheessa uskaltanut sellaista ajatellakaan kun olen niin kauhean taikauskoinen, ja jo vähän kyynistynytkin... Kun tuli tämä plussa niin uskalsin kovasti emmittyäni laskea lasketun ajan jo ennen ultraa... No se ei sitten ikinä toteudukaan mutta varmasti sinä päivänä sitten toukokuussa tulee mieleen :(.

Kyllähän se mietityttää, että jos ikinä enää onnistun plussaamaan niin käykö taas näin, ja vaikka myöhemmässä vaiheessa jota en uskalla kunnolla edes ajatella. Se on ainakin varma, että mä en ole niitä vaaleanpunaisissa pilvissä leijuvia onnellisia odottajia, ei, koko 40 viikkoa tulee olemaan yhtä pelkäämistä! *huokaus*

Tuiskutiusku: kysyit mitä mieltä itse olen siitä että lapsi saisi luovuttajan henkilöllisyyden tietää. Olen sitä miettinyt kamalasti. Kaiken perustana on mielestäni rehellisyys ja avoimuus. Kertoisin lapselle aina (kehitystasonsa edellyttämällä tavalla), mistä on saanut alkunsa. Jos luovuttaja olisi tiedossa (eli jos rakkaat ihanat jotkut miehet vielä uskaltaisivat luovuttaa), kertoisin lapselle sopivassa vaiheessa että aikuisena saa tämän henkilötiedot halutessaan. Ja yrittäisin selittää ettei kyseessä ole isä vaan kiltti tuntematon lahjoittajasetä joka auttoi äitiä tms. Se on sitten hänen päätöksensä käykö selvittämässä jos geneettiset " juuret" alkavat mielessä poltella.

Mutta kyllähän se ihan kamalan paljon helpompaa olisi että luovuttaja olisi anonyymi ja alusta asti olisi selvää että ketkä ovat sitä turvallista perhettä ja lähipiiriä joka pysyy. Kurjaa ajatella mahdollisia hylkäämisen tunteita tms.

HUOM: jotta en karkoittaisi teidänkin lähipiiriinne kuuluvia mahdollisia luovuttajia: luulen, että hh-lakia ei voida säätää niin että perintöoikeutta tulisi! Luulen, että viimeistään siinä vaiheessa kun lainsäätäjä tajuaa kuinka moni heteropari on luovutetuista soluista riippuvainen, niin luulisi järjen tulevan käteen! (ai miten niin tunnen itseni syrjityksi;)

Hyvää viikonlopun alkua:)

Vierailija
15/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sitten kehnompaa kuuluu tänne: eipä sitten tarvi testata huomenna, nimittäin tuhruttelu alkoi just ennen töistä kotiin lähtöä. Mulla yleensäkin tulee edellisenä päivänä vähän jotain ennakoivaa, ennen kuin tätsä sit saapuu niagaran voimalla! :( Pitkästä aikaa pääsi kunnon itku, kun jostain syystä toiveet oli korkealla. Kai se on sitten sitä, kun tää oli viimeinen tilaisuus uskoa mihinkään luomuihmeeseen. Kyllähän jo niin ajattelin aiemminkin, mutta jotenkin kai tää " muutto" tänne puolelle olikin sitten rankempi, kuin luulin. Ihan kamala pettymys tämä on ja ehdin tulla jo vihaiseksikin (kenelle?) kun en ymmärrä miksei tärppää vaikka ajoituskin oli ihan kohdallaan! Onneksi mä tiedän, että te ymmärrätte miltä tämä tuntuu!

NAKSU: voihan hiisi, vapaa viikonloppu ja tietty flunssa! Vaan koitahan rentoutua jos pystyt! Mä yritän tunkea niitä sydämiä siihen esittelylistaan, ja värejä siihen saa ihan niin paljon kuin vain haluaa. En vaan vielä ehtinyt tarkemmin sitä miettiä, kunhan jotain kokeilin. Paneudun asiaan vielä viikonlopun aikana! :)

JESSIS: ei sitten tullut toivottua synttärilahjaa tännekään... Mutta kiitos muistamisesta! :) Saattaa joutua ottamaan itsekin huomenna juhlajuomaa oikein kunnolla! ;) No ei vaan, paras pysyä kohtuudessa, kun jostain syystä meille tulee usein riitaa miehen kanssa, jos otetaan enemmän, enkä nyt halua hermostuttaa sitä, kun pitää saada puhuttua ne hoitoihinlähtöasiat selviksi...

MILKA: hyvin mun mielestä sä olet tuon luovuttaja-asian miettinyt. Mä olen ajatellut, että ihan jo hoidoistakin aion kertoa tulevalle lapselle. Noita luovuttajia meillä ei tarvitse miettiä, kun mies on sitä mieltä ettei missään tapauksessa suostuisi käyttämään luovutettuja siittiöitä... No mun onneksi sen omissa ei pitäisi olla valittamista. Jaksamista sulle kaiken kokemasi jälkeen! Varmaan sitä varsinkin tuollaisen jälkeen miettii ja pelkää koko seuraavan raskauden meneekö kaikki hyvin, kun mä pelkään jo nyt kaikenlaista vaikken vielä edes ole raskaana. Onneksi kuitenkin on harvinaista, että 2 raskautta peräkkäin menee kesken! Mites ne sun jatkot nyt sitten meneekään? Joudutko pitämään jotain taukoa hoidoissa vai voiko niitä jatkaa heti seuraavassa kierrossa?

Vieläkös meillä joku piinailee?!

Killa

Vierailija
16/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa että menkat alkoi!! Varmasti tekisi mieli vetää pää täyteen (mulla käy aina välillä mielessä että ei tässä kohta muu auta;) mutta tosiaan jos tiedät että miehesi kanssa tuppaatte silloin riitelemään, niin ehkä kandee yrittää ottaa rauhallisesti... Toivottavasti huomiset juhlat kuitenkin piristävät mieltäsi jos jaksat pettymyksen jälkeen niihin mennä.

Varmasti iso askel siirtyä klinikan puolelle. En tiedä lohduttaako tämä, mutta kuten jollekin muulle sanoinkin, mulle klinikka näyttäytyy kaikesta huolimatta mahdollisuuksien talona, ja olen kiitollinen että en asu esim. Iranissa tms...

Kysyit mun hoitojen jatkosta, no se on tosiaan yhtä kysymysmerkkien jonoa :( . Seuraavaksi, jos kohtu saadaan ajoissa kokonaan tyhjäksi ja jos menkat ehtii alkaa ajoissa ennen joulupyhiä jolloin klinikat kiinni, niin sitten yritetään uudestaan tätä inssiä hormonien kanssa. Tod näköisyys pitäisi km:n jälkeen olla tavallista korkeammalla joten todella toivon ettei joulunpyhät torppaa kaikkea!

Vaikeimmilla hetkillä olen jopa miettinyt, että jos ovis osuu jouluun, lennän silloin vaikka Japaniin, tai olisiko Jehovan todistajilla klinikoita, että missä olisi klinikka jonka pitäjät ei vietä joulua;). Vai jouluaattona lähden väijymään jotain äijiä kulmabaariin, voi puistatus mikä ajatus;).

Vierailija
17/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä meillä päin se ennustettu myrsky tekee varmaan tuloaan, sataa lunta/räntää, tulee.. Mahdollisimman kurja ilma, ja hyvä syy pysyä kotona.

Killalle ihan ekaksi pahoittelut tädin enteilystä. :( Ja onnea, ymmärsin, että viikonloppuna vietät synttäreitä? Ainiin, se piti vielä sanoa, että kyllä minäkin hyvät naurut sain siitä sun linkistä. Ei tätä pidä liian vakavasti ottaa, vaikka välillä tuleekin itkettyä ihan kunnolla. Hyvää tekee sit naurukin vuorostaan. =)

Eikä Jessican luotakaan älynnyt täti pysyä pois. :( Mutta eteenpäin vaan, kyllä se meidänkin vuoro vielä tulee.. :)

Apila mulla ekalla käynnillä kyseli lääkäri kaikkea, ultrasi (se on kyllä ehditty tehdä jo neljä kertaa muutamaan kuukauteen, että ehtii varmasti seuraavallakin kerralla, jos täti yllättää), määräsi miehen simppatestin, verikokeet ja sit uuden ajan, johon mieskin pyydettiin mukaan. Siellä oli tarkotus tehdä aukiolotutkimus (joka kierron temppuilun takia siirty) ja jatkosuunnilma. Hintaa julkisella per käynti tosiaan se 22 ¿. Tosin en tiedä on onko hoidot sit kalliimpia, ainakin se laparoskopia maksaa reilun 70 ¿

Naksullakin on eka käynti jo ihan oven takana! Malta vielä muutama päivä..

Milka, kyllä aika hassulta tuntuu se lakipykälä, että on oikeus saada luovuttaja tietoon.. bd, että pääset pian uuteen yritykseen.

Meillä ihan kohta kolkuttelee vieraat varmaan ovella, joten pitää rueta lopettelemaan...

Huiskutuksia kaikille & kuulumisiin,

amalia

Vierailija
18/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että monella on ollut tässä kierrossa taas huono tuuri :(

Tuisku, mulla kierto heittelee just samaan tyyliin kuin sulla nyt. Esim. 32:sta päivästä on hypännyt 42:een, 47:stä 34:ään jne. Se on tosi rasittavaa! Toisaalta mua on auttanut se, että oon useimmiten tunnistanut mahdollisen oviksen ja tiennyt sen perusteella, milloin suunnilleen oottaa menkkoja. Ja viikkoa ennen menkkoja rinnat kipeytyy. Tässä kuussa se tuntuu olevan vähän erilailla, kun rinnat on aristaneet jo oviksesta asti. Vähän välillä jo innostun, että olisko tässä jotain tekeillä. Mutta voihan ne olla vaan jotain hormonioikkuja. Nyt haluan uskoa niin, ettei taas toivoisi turhaan.

Mulla on siis vielä piinavaihe menossa (kp 25/30-47), mutta en kyllä onneks kauheesti nyt jaksa piinailla. Odotan vaan, että seuraavassa kierrossa tehdään jotain hoitoa. Varmaankin clomeja ja seurantaultrat. Olisin valmis melko nopsaan menemään ivf:äänkin. Oon kuitenkin syönyt clomeja jo 2 kiertoa tuloksetta, tosin sitä ei silloin seurattu ultralla, mikä on mun mielestä lääkäriltä jopa vastuutonta. Kuitenkin järkeiltiin niin, että maltetaan niiden kalliimpia lääkkeitä vaativien hoitojen kans ens vuoden puolelle, jos vaikka tulee kelan lääkekatto vastaan ja säästää pitkän pennin siinä. Tietysti sitä toivoo, ettei niin kävis ja pääsis yhdellä ivf:llä, mutta tässä vaiheessa osaa jo suhtautua asioihin edes jonkin verran realistisesti.

Killa, se on kyllä hyvä, että uskaltaa taas tehdä pitkän tähtäimen suunnitelmia. Musta tuntuu, että vaan silleen tämän asian kanssa voi elää. Toisaalta se edellytti sitä, että suostui hyväksymään, että lasten saanti on normaalia vaikeempaa. Ei kai sitä koskaan kokonaan voi hyväksyä, mutta edes jollain tasolla.

Milka, km on varmasti tosi haavoittava kokemus, joka ei unohdu. Pelko on tosi ymmärrettävää, kun kerran oot jo kerran joutunut kohtaamaan sen kaikista pahimman. Jotenkin kyllä uskon, että sulla on silloin toukokuussa toinen tulokas jo hyvää vauhtia kasvamassa masussa :) Toivotaan, että ajoitukset menee kohdalleen eikä joulunpyhät häiritse. Tsemppiä!

Naksulle pikaista paranemista!

Viikonlopputunnelmissa,

Vannis

Vierailija
19/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otinkin sitten vähän isomman palan purtavaksi tuon esittelylistan kanssa! Tai ainakin noi toivevärit on tosi vaikeeta saada jotenkin kivasti yhdisteltyä, kun ei näe lopputulosta ennen kuin laittaa viestin tulemaan, vaan vain ne väri koodit! Menee pirustu aikaa, kun niitä veivaa edestakaisin. Toisaalta meneehän se perjantai-ilta ihan kivasti näinkin, varsinkin kun mies lähti kaverille seunomaan... ;)

No niin, seuraavanlaista ehdotelmaa esittelyslistaksi. Ennen kuin teen loppuun, niin antakaa vähän kommenttia, onko yhtään sinne päinkään! Naksulle en saa niitä sydämiä tehtyä kotoa, kun mulla on macci ja siinä sydämet näyttää pystyviivoilta. Teen ne ensi viikolla duunissa. Ja muutenkin vähän ongelmaa noiden koodien kanssa, koitan selvitellä sitäkin myöhemmin!

Siis mitä sanotte, antakaa ehdotuksia mihin suuntaan tota viedään!

[color=00E5EE][size=4]ENSIKOT[/color][/size]

[color=00C5CD]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=FF6EB4]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä kulkemaan pidemmälle!

[color=00C5CD]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=FF1493][size=3]Ensikot:[/color][/size]

[color=CD1076]Afternoon

[color=FF69B4]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suunnitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=CD1076]amalia78

[color=FF69B4]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=CD1076]_apila_

[color=FF69B4]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=CD1076]Brooke73

[color=FF69B4]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=CD1076]desejo, yleensä vaan dese

[color=FF69B4]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=CD1076]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=FF69B4]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=CD1076]Jessica

[color=FF69B4]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=CD1076]Kathy@

[color=FF69B4]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=CD1076]Killa

[color=FF69B4]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty jo talvella -06 (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, mutta vielä ei hoitoihin lähdöstä ole päätetty.

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=CD1076]Naksu

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=CD1076]-ninnuli1-

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=CD1076]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=FF69B4]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuulemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[/quote]

Vierailija
20/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että sitä turkoosia pitäisi jotenkin saada sinne loppupuolellekin, muuten näyttää vähän oudolta se alku...

[color=CD1076]Afternoon

[color=FF69B4]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suunnitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+

[color=CD1076]amalia78

[color=FF69B4]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.