Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missään kaupassa ollut kotimaisia omenoita?

Vierailija
22.08.2022 |

Onko tietoa? Edes torimyynnissä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös turhaan Helsingissä etsinyt. Puut notkuvat, mutta missä niitä myydään.

Vierailija
2/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pihasta saisit ilmaiseksi. Nostin laatikkoon tien viereenkin tekstillä saa ottaa mutta ei kelpaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on ollut ihan superhuono sato. 

2- laita johonkin fb-ryhmiin, varmasti löytyy hakijoita. 

Vierailija
4/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippulaivan K-Supermarket. Just kävin. Lähde kävelylle okt-alueelle ja soita ovikelloja taloissa, joissa on omenapuita pihassa. Tarjoudu poimimaan omppuja ämpärillinen 20€:lla. Tuskin kukaan sanoo ei, niitä tulee ihan järkyttävästi tänä syksynä.

Vierailija
5/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä väittää että heillä on kotimaisia omenoita myynnissä verkkokaupassa. Ovatkohan sitten viime vuoden satoa koska kotimaisen omenan sato kypsyy ensi kuussa?

Vierailija
6/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin asukki kirjoitti:

Mun pihasta saisit ilmaiseksi. Nostin laatikkoon tien viereenkin tekstillä saa ottaa mutta ei kelpaa :(

No lähden huomenna kiertelemään :)

Vierailija
7/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-marketit suosii lähituotantoa. Kannattaa käydä katsomassa.

Vierailija
8/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ollut tosi huono sato. Kuulun moniin omavaraisuus- sekä puutarharyhmiin ja lähes kaikki ovat valitelleet pientä ja rupista omenasatoa. 

Vierailija
9/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kaivannut omenoita. Kotimaisia. Usein käy niin, että jos omenoita on kaupassa niin ne on jossakin nurkassa ja ehkä pari viikkoa jos sitäkään?

Vierailija
10/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eastonin Citymarketissa Helsingissä ja useampaa eri lajiketta

Vierailija
11/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kypsiä vielä.

Vierailija
12/12 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset kesäomenat on niin herkkiä, että eivät kestä juuri minkäänlaista kuljetusta ja käsittelyä. Myyntikuntoa ei välttämättä riitä edes kauppaan asti.

Syysomenat ovat kestävämpiä, mutta ne eivät ole vielä valmistuneet. Samoin talviomenat, jotka vasta varastoituina kypsyvät myyntikuntoon.

Kannattaa kysellä omakotiasukkailta. Meillä on omenoita aivat yli oman tarpeen ja ainakin täällä Hattulassa omenat on hyväkuntoisia, eli ei pihlajanmarjakoin viotusta eikä omenakääriäisen toukkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi