¤¤TORSTAI SYYSÄIDIT04¤¤
Kommentit (15)
Kymppiä vaille 7 nuorimmainen heräsi huutaen puuoa puuoa(puuroa).Ja kun mulla ei ollut jäljellä yhtään eloveenan hetkipuuroa ja jouduin kattilassa keittämään kuului,tlät tlät tlät(ilmeisesti jotain tyhmän tapaista) äiti ja raivoa päälle!
Hän on aina herätessän kiljuvan nälkäinen ja puuro täytyy olla heti nokan alla.Olen todennut aamulla juuri nämä hetkipuurot erinomaisiksi kun vesi kiehuu keittimessä hetkessä ja puuro nopeaan valmis.Kalliita ovat mutta avuksi.Ja kun en pysty ennakoimaan mitenkään mihin aikaan poika herää.
Illalla sitten keittelen rauhassa kattilassa ilman pojan raivoamista=)
Poika on alkanut myös paljon puhumaan.Vaikka aika epäselvää ja omia siansaksa sanoja joukossa,tulee kolmen sanan lauseitakin.
Eilen katsoimme alun viidakon ykästä joka tuli subilta ja siinä mentiin päin puita,pienin sanoin auu,puu ikki(rikki).Liikuttava.Ja nyrkkeili sylissäni leijonaa vastaan=)
Kun meillä kuitenkin nukkumaan mennään yleensä puoli 9 arkena ja eilen lipsuin että menivät vasta ysiltä ja olisivat kuitenkin(isommat)halunnet katsoa leffan loppuun ,lupasin vuokrata sen viikonloppuna niin näkevät.
Meillä kaksikeskeistä laatuaikaa siis tiedossa viikonloppuna=)
Enkelille paljon voimia vimppoihin päiviin ja vikkoihin.Lempeää synnytystä sinulle!!
Toinen satsi lähdössä koulutielle.Yksi lähti jo.Aamupalaa antamaan.Ehkäpä palaan vielä tänään kun ei ihmeitä ohjelmassa.
Leanna ja katras+sissi rv 18+
Neuvola-aamu, töissä siis, täällä ehtii välillä palstallekin :) Ihan hirveä viikko töissä, eilen tuntui että oli joku testipäivä menossa - paljonko pystyy yhden päivän aikana töitä paiskimaan... Huh. Onneksi huomenna on koko päivä koulutusta, jonka lasken lähes vapaaksi kun saa vaan olla ja kuunnella. Vähän on kyllä tämä ammatinvalinta tällä viikolla mietityttänyt, mutta eihän nämä viikot yleensä näin kamalia ole.
Tiivii kyselikin, että miten jaksaa kokopäivätyön, uhmiksen ja raskauden... Jaksaa kun on pakko. Välillä tuntuu että yhtä hullunmyllyä tämä on. Lyhennetty työviikko ois kyllä ihana. Varsinkin kun miehen selkäsairastelu vaan jatkuu ja jatkuu. Nyt ei sentään enää pahene, vaan välillä on parempiakin päiviä. Ja Venna on jo täysin tottunut siihen, ettei isä nostele ja raputkin kävelee kolmanteen kerrokseen mallikkaasti.
Enkelillä alkaa olla hyvät viikot, vielä suursiivous ja sitten synnärille ;)
Kiva, kun Aavis kävi moikkaamassa. Vaikkei ollutkaan niin kivoja kuulumisia...
Kukkuun, Lempon ja Ayapinkin kuulumisia lukisi mieluusti enemmän.
Paraskin puhuja minä, kun ehkä kerran viikossa ehdin kirjoittelemaan.
Eilen käytiin ultrassa, suloinen neito siellä köllöttelee. Neito tosiaan, 100% varmuudella sanoi ultraaja olevan, ja kyllä näkymät olivat sen verran kirkkaat ettei tuosta voinut itsekään erehtyä.
Nyt täytyy jatkaa töitä. Toivottelen jo tässä vaiheessa hyvät viikonloput kaikille!
- tea H21 -
tealle onnea tyttöuutisista! me ei vieläkään tiedetä kumpi....
Enkeli, mietin auttaisko, tai oletko kokeillut jotain rentoutus cd:tä?
Eihän se kyllä yöuniin auta välttämättä, jos on vessahätä niin on, mutta rentouttais sua muuten ehkä henkisesti ennen koitosta. Sun kirjoituksista huokuu niin suuri huoli ja stressi, että väkisinkin tulee mieleen, että pieni rentoutuminen tekisi hyvää. En tiä olisko siitä apua.... Mä oon nyt iltaisin kun poitsu jo nukkumassa alkanut kuuntelemaan sellaista synnytyksen tueksi rentoutuslevyä, laitan kynttilän palamaan, ja asetun lattialle ja keskityn kuuntelemaan ja ajattelemaan positiivisia ajatuksia vauvasta, on ihan hiljaista, kuuluu vaan cd:ltä ihanaa kohinaa, kuin sydämen lyöntejä, turvallista ja rauhallista totaalisen rauhoittavaa musiikkia (tai ei sitä kai voi ihan musiikiksi sanoa, säveliä... ;). Mua ei pelota niinkään millainen tapaus sieltä tulee tai miten esikoinen sen ottaa vastaan tai joudunko valvomaan, vaan mua pelottaa jonkun verran vieläkin se itse synnytys, ja tolla koitan meditoida itteni sellaiseen rauhalliseen rentoutuneeseene tilaan.... (heh, kuinkahan tärähtäneeltä nyt kuullostankaan...???)
Tomeralle, muakin suututtais tuollainen ja lujaa!!
Tänään vielä ollaan hissukseen ja parannellaan nuhaa, ehkä ip kävästään asioilla nopeesti jos jaksetaan. Huomenna onkin sit täys hulina jo päällä, poitsu menee mummolaan, mulla neuvola aamusta ja sit meen laattakaupoille (viikon vasta ne hankinnat myöhässä).
Nyt munkin muuten tekis jo mieli siivota, alan ymmärtää enkeliäkin paremmin. Haluin NIIN järjestää vinttikomerot, siellä takanurkassa jossakin laatikkopinojen alla on kaikki vauvan tuttipullot ja muut enkä mä edes pääse niihin käsiksi ennen kun vintti on siivottu. Ja muutenkin lika ja sotku alkaa nyt jo tympiä muakin. Maha-asukki on vaan tiukasti eri mieltä, jos noukin lattialta jotain tai imuroin saan heti tiukan vastalauseen mahasta... ;( Sohvalla makoilu vaan alkaa kyllästyttää ihan oikeesti, ja tää nuha ja niistäminen. Lenkillekin tekis mieli. Kun marraskuun loppu koittaa eikä syntymistä tarvi estellä, mä menen kävellen joka paikkaan ja lenkille joka päivä, supistelkoot sitten ihan rauhassa.... :)
Mukavaa oli kuulla taas pitkästä aikaa Aaviksen ja motinkin juttuja! Muutkin harvoin linjoilla kävijät, koittakaa sanoa vaikka böö johonkin väliin!
nyt menen hus pois.
äitikuu rv 34+++++ jotain (meinasin taas kirjoittaa oman nimeni, joku kerta sen varamaan vielä teenkin vahingossa)
Jotenkin tuntunut raskaalle tämä viikko. Ei ylivoimaiselle mutta jotenkin tuo poika on ollut ihan oudolla tuulella koko viikon:) Välillä mietin, että olisko liian vähällä unella, kun käy kierroksilla koko ajan. En tiedä sitten. Mutta kun itsellä on veto pois, ei millään jaksais tuota termiittiä.
No tyytyväisenä tuossa nyt levittelee laatikon sisältöä sängylle. Kai sitä pitäs kohta lähteä viemään nukkumaan.
Käytiin aamusta kaupungilla linkkarilla kun ei muuta keksitty. Hain salaatin salaattibaarista ja nams kun oli hyvää.
Ai niin, Tepsukalle onnea tyttöuutisista!!! Akkavalta sen olla pitää;)
Enkelikin pääsee kohta siivoilemaan! Varmasti helpottavaa kun ei enää sitten tarvi niin paljon varoa tekemisiä.
Mitään muuta en nyt muista. Joten morjes.
T-P
Jos onnistuisi, niin voisin lähettää Enkelille ja muille etelä-suomalaisille palstasisarille lunta täältä meidän nurkilta. Eilenkin satoi lisää vielä ja nytkin näyttää melko tummalta tuo taivas, mieluummin vastaanotan lunta kuin vettä!
Tauti selätetty, toivottavasti. Vielä äsken piti juosta vessaan, kun kuulosti että hulivilik**** on pian pöksyssä. Mutta oksentanut en ole enää vuorokauteen. Toiv. muut eivät sairastu.
Tomera, minuakin suututtaisi tuollainen vaatteiden lainailu ja hävittäminen.
Iikalle parempaa ihoa edelleen toivotan. Lila, mitens Rosan iho jaksaa? Kävihän NJ Rosalle?
Tealle onnellista tyttöodotusta!
En hehkuta, enkä tuuleta, mutta nyt tiedän miltä tuntuu herätä aamulla, kun on ihan oikeasti saanut levähtää!!! Viime yönä Neiti nukkui 21-8 eikä herännyt kuin kahdesti; kerran tutti suuhun ja kerran pullollinen maitoa. Ja T nukkui kanssa poikkeuksellisen hyvin; 21-7.20. Tuntui, että voisin itkeä onnesta aamulla, kun huomasin, että kello on jo yli 7. Pienet ne on ilot ihmisellä!
T levittelee isoveikan vanhoja videokasetteja... voihan kökkö.
T oli eilen isänsä ja isoveikan kanssa sählyä pelaamassa. T:llä oma maila ja pallo mukana. Tunnin oli juossut ihan koko ajan taukoamatta, kiivennyt puolapuilla yms. Muut isoveikan joukkuekaverit olivat olleet T:stä ihan innoissaan ja olivat ihmetelleet, miten T jaksaa juosta koko ajan. Oli sitten tehnyt ja matkinut näitä isoja poikia kaikissa harjoituksissa. Oli ollut varmaan söpö näky.
Ja Neiti taisi herätä, sen verran kovaa rätinää kuuluu itkuhälyn kautta. Pitänee mennä katsomaan. Olen nykyisellään niin vainoharhainen, kun viime talvena kaksi kertaa tuo naapurin kissa yritti nukkumaan Neitin kanssa samaan vaunuun....
Mimmu ja lapset x3
Onnea hyvistä ja pitkistä yöunista!!! Sinä olet ansainnut ne!!! Sama tahti jatkukoon!
Plärään Hobbarin ja Ikean kuvastoja, kaikkea ihanaa joulukrääsää, vielä kun olisi rahaa ostaa...
NettiG. En oikeastaan lue vauva-sivuilla muuta kuin tätä palstaa. Jenkkiautofoorumilla pölisen joskus, iltasanomat. Reseptejä etsiskelen myös ja aukioloaikoja, sijaintia, aikataulut ym tiedot haen myös aina netistä.
Kysymys: Monet teistä oli surffaillu naikkarin ?? sivuilla, mikä ihmeen naikkari. Mulla tulee mieleen vaan naistenklinikka, tuskin sitä tarkoititte.
Uskon kyllä Äitikuu tuohon kertomaasi rentoutukseen, kuulostaa ihanalle.
Tarkoitus olisi viikonloppuna heittää hyvästit tutille, yritän virittää itseni kestämään huutoa ja huonoja öitä, täytyy varautua pahimpaan vaikka niin ei välttämättä tapahdu.
Keilin on kadonnut, tule esiin huhuu :)
Hilu
naikkari on www.naimisiin.infon hääfoorumi, löytyy KAIKKIA eri keskusteluaiheita hähin liittyen, kukista, hää matkoista, yleistä, hääpäiväkirjoja jne. Siellä sai helposti kulumaan koko päivän (silloin TYÖpäivän.... :)
http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/YaBB.cgi
toimiskohan toi....
äk
Missä kaikki on???? Pinossa tosi hiljaista.
Me ollaan koko aamupäivä oltu itiksessä ostoksilla. Kovasti yritin miehellä keksiä isänpäivä lahjaa, mutta mitään en keksinyt. Miehellä on oikeestaan kaikkea. Ja mä oon tosi huono keksii lahjoja.
Veeti taas huuteli itiksessä koko ajan mua mun omalta nimeltä. Sitten alkoi huutamaan ÄIJÄÄ=Äiti, ja myöhemmin MAMMAA (mies välissä kutsuu mua mammaksi ja Veetihän on senkin oppinut). Kyllä kuulee missä Veeti menee kun mua koko ajan jollain noista nimistä huutelee.
Enkelillä ne viikot vaan etenee. Kohta teillä on pieni nyytti sylissä. Toivottavasti tulis sellainen rauhallinen ja paljon nukkuva lapsi.
Kävin tänään ottamassa Venlasta passikuvat ja ihan hyvin onnituivat. Maanantaina vois passia mennä hakemaan, huomenna kun ei kerkeä.
Mies on varmaan koko viikonlopun töissä kun ylitöitä on niin paljon. Mä en kyllä tiedä yhtään miten saan aikani kulumaan.
Nyt Veetille antamaan iltapalaa jos vaikka sais sen ajoissa nukkumaan.
Öttis, Veeti ja Venla
Eilen iltapv oli muskari, tänäaamuna perhekerho ja vielä käytiin " shoppailemassa" . Eiköhän näillä eväillä taas jakseta vähän aikaa arkihommia. Tosin kunnon unet vois myös tehdä tälle äitiliinille terää.
Mulla on nykyään tosi lahopää. En meinaa muistaa kommentoida mitään.
Paranemisia kuitenkin sairastaville. Ainakin äitikuu ja mimmu.
Leannalle nyt jo toivotan hyvä viikonloput! Jos teillä on mikro, niin sillähän saa myös tehtyä nopsasti aamupuuroa ihan tavallisista hiutaleista. On halpaa ja hyvää :)
Enkelille toivon tämmöistä ihanaa pötkylää kuin meidän Iika. Tosin normaali-ihoisena ;) Iika on niin tyytyväinen tapaus.
Saapa nähdä, minkälainen urakka on eessä viikonloppuna. Lupasin oikolukea yhtä juttua. Toivottavasti mun osuudeks ei tuu kovin pitkää pätkää.
Mies lähti Rehupiiklesien konserttiin kaverinsa kanssa. Oli kyllä kovasti miettinyt, miten mäkin pääsisin. Sanoin, että olkoon vaikka isänpvlahja, niin mun ei tarvi harmistella. Siisi tuota yksin/ aikuiskaverin kans lähtemistä ja kyllähän nuo varmaan ihan huvittavia on.
Vä-syt-tää. Mutta vielä on eessä iltapala ja nukkumaanmeno. Iltapuuhiin kuuluu nyt siis myös joka ilta Iikan kylvetys ja perusteellinen rasvaus.
T@hti
ps. Toiv ei kovin paljoa jäänyt virheitä, kun rivit hyppii silmissä
Tänään ulkoiltiin,ei edes hirveesti satanu ja siivottu on.
Vesisade alkaa kyllä masentaa mut en minä lunta kaipaa!!!
Tänää poika oli ipllä tarhassa ulkona..sadatakki kyllä oli mut ei kuriksia,ei saappaita,ei kurahanskoja...Nii kyllä 6v:n täytyy pukea ite mut kyllä siellä saisivat vähä katoo vaatteiden perään kun eihän lapset sitä aattele mitä tarvii!!!!Mies haki pojan ja ei kattonu kummemmin mitä sil on päällä ni nyt ne puuttuvat sadavaatteet on tarhassa eli huomenna sinne menee märkä poika :-/
Tänää olin jumpassa ni typy oli sulkeutunu keittöö,laitanu 2 liukuovee kiinni ja mies meni kattoo et mitähän siellä puuhaa...Neiti istu pimeessä maton alla ja söi nakkia ;-D Oli kiivenny keittiön porrasjakkaralle ja ottanu ite jääkaapista!
Typy myös aamulla ilahdutti isiä sanomalla voi perse.Kiroilla ei ja olen suuttuessaki oppinu sanomaan voi kökkö!!mut poistettavia sanoja vielä ilmeisesti on!
Surffailuun G:vielä lisäys...tulimieleen tuo Nordea kun tänään lapsilisiä jaoin vaativille!!!Lisäks tykkää kiduttaa itteeni matkatoimistojen sivuilla ja miehen kanssa usein ollaan Thaimaan sivuilla..katellaa rantoja ja shoppauspaikkoja,hotelleita ja vuokrataloja..ja haaveillaan!!
Nyt ipanat sänkyy!
Nii Enkeli:Viimeyönä nukahin yhen aikaa ku otin tyrmäyspommin!!!JA nukuin 6tuntii nii et välil vaa vähä heräsin...
jatu
MIltä kotona näytti??
Ja TEalle onnea masutylleröstä :-)
jatu
Palailimme pikkureissulta. Kävimme kaikki mahdolliset kirpparit läpi ja saivat lapset vielä uusiakin vaatteita. Antsallekin ostin viimein uuden talvipuvunkin, kun on kulkenut alkutalven risassa puvussa, joka on tavallaan ihan hyvä vieläkin (Antsa taitaa olla neljäs käyttäjä), mutta isommilla pakkasilla sitten kylmä. -Niin, alkutalvesta puhun, meillä ollaan ihan talvessa jo, kymmenisen senttiä lunta ja ilma valkoisenaan, kun tykit posottavat tekolunta rinteille-
Tomera muuten; mitä tahansa kalaa voi tosiaankin graavata. Jotkut pitävät kovasti suolahauestakin, mutta varsinkin taimen ja siika ovat mahtavia suolattuina. Ja itse pyydetty kalahan se on aina kaikkein parasta suolakalaa :) Ei silti, että minäkään mikää kala-asiantuntija olisin ollut (tulee mieleen tapaus, kun naapurin isäntä aikoinaan Turussa toi hauen meille ja minä ja äitini kun olimme kahden kotona, emme saaneet kalaa millään hengiltä :)), mutta nykyisin, kun on tuota kalastajien verta perheessä, on pakko ollut vähän opetella. Inhottavalta kuulostaa, jos et ole saanut takaisin vaatteita, jotka varta vasten olet ajatellut säästää :( .Minä en kovasti ole lainaillut, vaan lähinnä aina kierrättänyt, mutta kovasti olen saanut Antsalle taas takaisin sellaisiakin vaatteita, mitkä aikoinaan esikoisen jäljiltä olen eteenpäin pistänyt (9 vuotta sitten).
Ostimme muuten kirppikseltä (kaiken muun muassa) Antsalle eurolla collegen, jossa on formula-auton kuva. Antsa ei ole vielä ehtinyt sitä tietenkään päällään pitää, mutta illalla nukkumaan mennessä olisi halunnut " Foomula paita, foomula paita" , eikä ämeinannut yöpukua sitten millään hyväksyä :). Meilläkin poika puhuu lähinnä kahden sanan " lauseita" , eikä kovin selvästi artikuloi, mutta välillä hoksaa ihan ihmeellisä juttuja.
Tyttö keskimmäinen hyppii juuri sängystään pois (" kun janottaa" ) ja kuuluu selittävän isälleen, miten pelkää samoja asioita, kuin kaverinsa (" Outoja ääniä ja sitä jos joutuu joskus olemaan yksin ,kun vaikka te olette kaupassa ja tulipaloa" ).
Taidan mennä vähän halaamaan..
Pus teillekin!
SM
[color=EE7AE9]Tealle lämpöiset onnittelut! :-)[/color]
Enkelille jaksuja loppurutistukseen. Minä koin että vauvan kanssa oli huomattavasti helpompaa kun viimeisillään olo ja elo ison vatsan kanssa. Muistanette että mietin sterilisaatiota raskauden puolivälistä saakka..
Mimmu, kiitos kysymästä. Rosan iho on kauttaaltaan huono, no kasvojen iho on aika ok, tällä hetkellä. Tänään olimme Tayssissa. Ensikuussa päästään osastolle sisään, onneksi! Joko ulkoinen tekijä ärsyttää ihoa tai sitten Nj tai Atarax. Muita epäiltyjähän täällä ei ole. Riisi seuraavana latistukseen. Kiva latistaa kun iho on surkea muutenkin. Voi kökkö, Rosan iho reagoi tänään todella voimakkaasti emlaan. Harmi ettei sitä voida vastaisuudessa käyttää.
Mies oli viikonlopun messuilla Tampereella, nyt tuli Vaasasta. Tämä väsynyt yh taitaa kömpiä miehensä viereen! :-)
Lila75, Sini ja Rosa 7.5kk
Ja ihana Jatu jo huolestuneena soitteli illalla ja kyseli! :-) Tosiaan kun äitini on nyt kylässä, niin ei samalla lailla ehdi koneelle, kuin lueskelemaan! On maanantaihin asti meillä, Nea on aivan innoissaan, eikä edes huomaan mua!
Edellisiltaiset/öiset supistukset tosiaan oli aika kovia, mut loppuivat onneksi. Syynä oli kaiketi Itiksen reissu. Meillä oli kiire ja mentiin aika kovaa vauhtia..olinkin sen jälkeen ihan poikki! Huomenna suunnataan äitini kanssa kahdestaan keskustaan, mutta otetaan rauhallisemmin ja pidetään taukoja. Ootan oikein et päästään ostoksille, jos saisi niitä joululahjoja jo katsottua ja isänpvälahjaa!
Mä menin illalla jo ysin jälkeen nukkumaan, mut 6krt vessassa ja herätys puoli kuusi.. Miksen nuku, kun muutkin vielä nukkuu.. Jotenkin on alkanut tulla sellainen kauhu olo vauvan syntymästä. Nyt on niin helppoa Nekun kanssa, et hirvittää miten tän väsymyksen kanssa jaksaa yhtäkkiä täysillä sitoutua pienen hoitoon, heräillä, syöttää jne. Kerkeekö siinä enää muuta tekemään ja huolettaa, et miten Nea kokee kaiken.. Voi kun ei tulis kovin itkuista tapausta! Kauheeta, ettei pysty onnellisena oottamaan, et saa vauvan syliin, kun asiat niin huolettaa..
Tomera, ymmärrän hyvin, et suututti vaatejuttu! Kyllähän tollanen harmittaa! Toivottavasti asia selviää! Jos lähempänä asuisitte,ni voisinpa teilläkin imuroida! ;-)
Jatu, saitko nukuttua? Voimia kovasti väsymykseen sinnekin! Ja muillekin unettomille, Mimmu ym!
Aavis, kiva kuulla teistä! Ja paranemisia pikku Motille! Toivottavasti saatte talven tullen hengähtää koko perhe!
T@hti, kunpa Iikan iho tervehtyisi!
Mä oon jo väsynyt vesisateeseen ja tänään kai pitäis olla poutaa? Eilen kävästiin pikaseen puistossa ja mä istuin liitoskipuineni epämukavasti hiekkiksen reunalla istuinalustan päällä. Ei kovin mukava reissu. Nyt aamulla mummi lupas leipoa Nekun kanssa pullaa, ennen kuin lähdetään ulos. On jotenkin rauhaton olo synnytyksen ajankohdan ja kaiken tulevan suhteen. Osaisipa rentoutua ja olla huolehtimatta. Pitää mennä kattomaan, et taasko se mies nukahti herätyskellon soitua, myöhästyy töistä!
Hyviä vointeja ja iloa jokaisen päivään!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv36+5 ( 2 yötä imuriin.. :-) )