te joilla kokemusta osmosalista..
Kommentit (9)
pakolla tungin lääkeruiskulla, mutta epätoivoista se oli..
Eli huomattavasti vähemmän annoimme kuin olisi pitänyt. Mutta kun sitä itsekin maistaa, niin ei se mitään hyvää ole.
mutta huonolla menestyksellä. Kyseessä oli kuivuminen oksentelun ja ripulin takia, lapsi voipunut ja kuumeinen, niinpä menimme yksityisen kautta lastenklinikalle nenämahaletku-nesteytykseen. Sitä ei kannata odotella, josko alkaisi osmosal maistumaan, jos on huonovointisesta lapsesta kyse. Meidän kohdalla juomisesta kieltäytyminenkin oli kyseessä, siksi sairaalaan. Eikä kaduta, sillä lapsen vointi koheni muutamassa tunnissa niin, että päästiin kotiin alkuyöstä. Niin, siis ruiskulla yritettiin, mutta kun huulet ovat tiukasti kiinni ja itku tulee ja sen jälkeen oksennus, niin ei oikein kotona hoitokeinoja enää ole.
eli kun lasten erikoisherkkua on pillimehu niin tungin lääkeruikulla osmosalia miltei tyhjään pillimehupurkkiin. mehua jäljellä sen verran että ei ihan pelkälle osmosalille maistu ja tarjoamaan vaan.
Meillä on tämä aikuisen suussa karmealta maistuva (itse join myös kun ei mikään muu pysynyt sisällä useaan päivään) ripulijuoma on saatu juotettua sotkettuna vahvaan ja lapselle mieleiseen tuoremehuun. On mennyt kohtuudella ja jos ei ihan suositus vahvuuksena, niin ainakin jotain. Lisäksi olen käyttänyt juomaa tropiikissa pienen lapsen hellejuomana. Pulloon hiukan osmosalia ja reilusti mehua. Näin suolat on pysyneet tasapainossa kovasta hikoilusta huolimatta.
Kiitoksia pienten lasten vanhemmat!Lääkeruisku,hallelujaa!Nyt sen suolaveden saa jotenkin sinne tenavaan...,jos tulee tarvetta,kun taloudessa kaksi alle kolmivuotiasta.Osmosalin tuotepakettiin tulisi hintansakin puolesta lisätä kys.lääkeruisku.
10kk joi sitä veteen sekoitettuna tuttipullosta (!) innolla, eikä suostunut muuten ripulissa juomaan kuin sitä tai vettä ei maitoa, mehua tms. Mutta taitaa neiti olla loistava poikkeus ;-))
Pahaa se on mutta auttaa tosi hyvin. Meillä poika kuivu kun oli influenssa ja kuumetta 41 ja alko lisäksi ripuloimaan ja oksentamaan. silloin vielä olin noudattanut kaikkia lääkärien typeriä ohjeita enkä ollut aiemmin antanut mehuja (eikä pillimehuja) eikä silloin niitä tietenkään huolinut, vaan maitoa, vesi ei maistunut. Maito hyyty ja tuli oksennuksena pois ja pahensi vaan asiaa.
Sen sairaalareissun jälkeen opetettiin paha pillimehu ja seuraava lapsi sai tutustua ihan pienenä jo mehuihin! Kaikkea typeriä neuvoja sitä opetetaan tuoreille äideille!
(sairaalassa lasten infektio-osaston ruokalista koostuu jäätelöstä, sipseistä ja pillimehuista! Sipsejä saa syödä pinnasängyssä ja hoitsut on vaan tyytyväisiä kun joku muru menee mahaan. Nykyään kun pennut sairastuu niin haen kyseisiä herkkuja kaapit täyteen!)
Jos lapsella on lievä ripullitauti, pystyy ruiskulla antamaan jonkin verran Osmosalia. Itse olen onnistunut antamaan pari kolme desiä päivässä. Ongelma kuitenkin on, että rajussa kuivumistilassa Osmosalia pitää antaa aika paljon. Suositus on painonpudotus kertaa kaksi. Eli jos lapsen paino tippuu 500g, pitäisi Osmosalia antaa 6-10 tunnin aikana 1000ml. Ja tuollaisiin annoksiin en kyllä itse olen päässyt. Onhan tietysti hyvä antaa edes vähän.
tyttö otti lääkkeen tapaisesti, muuten ei mennyt.