Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vie koululaiseni 13v unet?

Vierailija
25.10.2006 |

Koululaiseni, jolla koulu menee omalla painollaan, kavereita on koulussa ja naapureissa, ei saa iltaisin unta. Omien sanojen mukaan, mikään ei harmita, ei vaan saa unen päästä kiinni. Aamuisin herää klo 6:45, mutta nytkin klo 24 vielä valvoo - ollut sängyssä jo 2 tuntia odottamassa unta?

Mikä auttaisi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten julkaistiin joku tutkimus, jonka mukaan sekä tv että tietokoneen ruutu " hämäävät" valollaan aivoja eli siis sekoittavat sisäisen kellon, aivot luulevat että on päivä ja unihormonin melatoniinin eritys häiriintyy. Tuloksena just unettomuutta ja unihäiriöitä.

Vierailija
2/3 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en halunnut/pystynyt nukahtaa, koska heti kun herää aamulla, täytyy mennä kouluun. Minulla oli ystäviä paljon, minua ei kiusattu ja kaikki muutenkin oli ns. hyvin. Jotenkin vaan oli se vaihen jolloin inhotti ajatus kouluun lähtemisestä vaikka en koulua ole inhonnutkaan mitenkään erityisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei tietokonetta, telkkaria, liikuntaa, isoa ruoka-annosta tmv.

Paras olisi kun lukisi jotakin, tekisi läksyjä, kuuntelisi musiikkia, tmv. rauhallista parisen tuntia ennen nukkumaan menoa.

Myös kofeiini pitoisia juomia sekä C-vitamiini pitoisia juomia/ruokia tulisi välttää illalla.

Ja joillekin vain riittää vähempi uni, kahdeksan tuntia on vain viitteellinen!:) Joku tarvitsee jopa 12-tuntia unta herätäkseen virkeänä, ja jollekkin riittää viisi tuntia, nämä ovat henkilökohtaisia asioita...

Mutta itsekkin olen huomannut, että esim. tämä tietokoneella oleminen " pristää" , vaikka olisin kuinka väsyneenä tullut lukemaan sähköpostin nopeasti, niin koneelle on helppo jumiutua, ja ainakin itselläni menee yli tunti, noin pari tuntia ennen kun saan unen koneella olemisen jälkeen, jotean ainakin minun kohdallani tuo yllä mainitsemani väite pitää paikkaansa!;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi