Mitä helppoja ja nopeita lounaita töihin
Mä vihaan tehdä töihin evästä ja oon pirun laiska,mutta aina ei valmisruokaa viitsi ottaa töihin....
Antakaa vinkkejä,tai tulkaa tekee mulle tän viikon eväät
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon syönyt jo 20 vuotta saman lounaan. Jogurtti, voileipä, hedelmä :D Kevyttä ja helppoa.
Jukurtissa ei ole mitään kevyttä,eikä leivässäkään välttämättä,jos juustoa ja kinkkua +voita päällä.
On se silti lounaaksi aika kevyt. Esim. mun tän päivän setti:
- Bulgarian jogurtti
- Voileipä vaalea leipä voilla, juustolla ja kasviksilla
- 2 luumua
=> 380 kcal
No ei kyllä ole kevyt jos 380 kcal. Itsellä rajana että työpäivän aikana max 300 kcal, niin voi kotona syödä kunnolla.
Se, että itse noudatat typeriä ja keinotekoisia sääntöjäsi, ei tarkoita, että muidenkin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon syönyt jo 20 vuotta saman lounaan. Jogurtti, voileipä, hedelmä :D Kevyttä ja helppoa.
Jukurtissa ei ole mitään kevyttä,eikä leivässäkään välttämättä,jos juustoa ja kinkkua +voita päällä.
- Bulgarian jogurtti
- 2 luumua
=> 380 kcal
No ei kyllä ole kevyt jos 380 kcal. Itsellä rajana että työpäivän aikana max 300 kcal, niin voi kotona syödä kunnolla.
Se, että itse noudatat typeriä ja keinotekoisia sääntöjäsi, ei tarkoita, että muidenkin pitäisi.
Miten niin typerä? Kyllä, syön miten syön, mutta 380 kcal ei ole kevyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Bulgarian jogurtti
- 2 luumua
=> 380 kcal
Miten niin typerä? Kyllä, syön miten syön, mutta 380 kcal ei ole kevyt.
Kyllä 380 kcal on kevyt lounas. Jos ei sen vertaa tajua, niin typerä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Bulgarian jogurtti
- 2 luumua
=> 380 kcal
Ja miten tämä auttoi ap:ta? Tai vastasi hänen kysymykseensä? Jos ei ole mitään sanottavaa aloitukseen, niin ei tarvitse kommentoida ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Bulgarian jogurtti
- 2 luumua
=> 380 kcal
Ja miten tämä auttoi ap:ta? Tai vastasi hänen kysymykseensä? Jos ei ole mitään sanottavaa aloitukseen, niin ei tarvitse kommentoida ollenkaan.
No aika monessa keskustelussa täällä vastataan muuhun kuin aloitukseen, jos et ole huomannut.
Itse syön kasvissalaattia ja sen lisänä on jogurttia tai nutrilett patukka. Joskus ihan vain nuudelia tai sitten joskus harvoin otan kotoa edellisenä päivänä jäänyttä ruokaa.
Tuorepuuro säilyy ja sitä voi varioida omien makumieltymysten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Bulgarian jogurtti
- 2 luumua
=> 380 kcal
No aika monessa keskustelussa täällä vastataan muuhun kuin aloitukseen, jos et ole huomannut.
Olen valitettavasti huomannut, että täällä monesti takerrutaan joihinkin jonnin johtaviin pikkuseikkoihin toisten kommenteissa ja intetään omia mielipiteitä, sen sijaan, että tuotaisiin itse jotain lisäarvoa siihen keskusteluun. Siksi näin tekeviä olisikin mielestäni syytä herätellä näkemään ja ajattelemaan vähän sitä omaa toimintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Nistipata. Menee myös kylmänä.
Mitä on nistipata?
Ohis,
Riippuu työstäkin mikä pitää nälän loitolla, raskas fyysinen työ vs. kevyt toimistotyö.
Minulle pieni voileipä ja maustamaton jugurtti marjoilla riittää lounaaksi. Sokeritonta mehukeittoa ja pähkinöitä varalla töissä (nuo säilyvät pitkään)
Jos jaksan teen salaatin, ison satsin mistä riittää 2 päivän eväiksi. Yleensä ns. 'kreikkalainen salaatti' (en juurikaan syö lihaa) mutta joskus tonnikala/pasta tmv. myös.
Meillä syödään myös illallinen (suomalaisittain) myöhään, kun kaikki rauhassa kotiutuneet, toki lounaan ja illallisen välissä jotain välipalaa, mutta aamulla ei paljoa tule syötyä.
Salaattia tulin ehdottamaan, mutta sitä olikin jo täällä. Myös pastasalaatti tms. on ihan jees lounaana, itse tykkään syödä salaatin kanssa vaaleaa leipää, tai ainakin salaatissa krutonkeja, mutta tää on ihan vaan mun mieltymykseni. Saatan illalla katsoa jääkaapista jämät kasaan ja tehdä niistä salaatin: kesäkurpitsan pikkupätkä, muutama nahistumisvaarassa oleva pikkutomaatti, kaksi lusikallista pastaa joka ei riitä kenellekään ruuaksi, oliivipurkista ne kolme viimeistä, osittain palasina olevaa oliivia, fetajuuston tai kermajuuston jämät ja pinaatit tai mangoldit silputtuna jne. Salaatinkastikkeen otan erillisessä purkissa mukaan - aikaisemmin mulla oli kastikepullo työpaikan jääkaapissa odottelemassa, mutta siellä systeemit muuttui ja viikonlopuksi ei saa jättää mitään jääkaappiin.
Ja sitten kunnon täytetyt voileivät/sämpylät. Mies on syönyt nyt kaksi vuotta eväinä (ei kunnon lämmitysmahdollisuutta) juusto-leikkele-voileipiä ja keitettyjä kananmunia 2kpl. Aiemmin oli 1 kananmuna ja 1 banaani, mutta nyt maha ei kestä banaania. Kahvia saavat rajattomasti automaatista.
Itselleni teen usein hummus-salaatti+kasvissämpylöitä tai keitetty kananmuna viipaleina+salaatinlehtiä sämpylän välissä, jos en ole ottanut salaattia evääksi. Lisäksi jukurtti ja pikkupurkillinen mysliä (lisään vasta syödessä, mä en oikein ole kylmän puuron ystävä).
Sen työpaikan mikron voi ihan itse putsata, samoin kahvinkeittimen ja ruokapöydänkin. Tiskitkin voi tiskata. Eihän se kivaa ole, mutta jos muut työkaverit on keskenkasvuisia kakaroita, niin jokun on oltava aikuinen. Ei minulle haittaa ole ollut tehdä ylimääräisiä hommia, vaikka ne olisivatkin minun "alapuolellani". Osaan myös lisätä tulostimeen paperia.
Jossain kuitenkin menee raja - en pese toisten jälkiä vessassa enkä kolmatta kertaa peräkkäin desinfioi mikrouunia idioottikäyttäjien jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Bulgarian jogurtti
- 2 luumua
=> 380 kcal
Olen valitettavasti huomannut, että täällä monesti takerrutaan joihinkin jonnin johtaviin pikkuseikkoihin toisten kommenteissa ja intetään omia mielipiteitä, sen sijaan, että tuotaisiin itse jotain lisäarvoa siihen keskusteluun. Siksi näin tekeviä olisikin mielestäni syytä herätellä näkemään ja ajattelemaan vähän sitä omaa toimintaansa.
No keskustelua se on sekin, kai sillä jotain arvoa on. Ja mikä on kevyt kenellekin.. Mä lihon jos kilokalorit ylittää 1200 päivässä, eli ei siinä paljon oo joustovaraa lounaalle, jos aikoo vielä myöhemmin illalla syödä kunnon aterian.
Osta semmoinen ruokatermos jossa pysyy lämpimänä.
Ainakin ulkomailta löytyy myös pistokkeen kanssa että voi lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Bulgarian jogurtti
- 2 luumua
=> 380 kcal
No keskustelua se on sekin, kai sillä jotain arvoa on. Ja mikä on kevyt kenellekin.. Mä lihon jos kilokalorit ylittää 1200 päivässä, eli ei siinä paljon oo joustovaraa lounaalle, jos aikoo vielä myöhemmin illalla syödä kunnon aterian.
Olisihan sä voinut esittää oman ehdotuksen.
Eikö Woltista saa tilattua safkaa duuniin?
Salaatit. Ihan peruspohja eli salaattia, kurkkua, tomaattia/suippopaprikaa. Siihen proteiinia tonnikalasta ja raejuustosta tai kananmunasta. Tai jos jaksaa niin kanasta ja jos kehtaa ostaa, niin lohesta.
Rasvoiksi sitten oliiviöljyä reilu luraus ja tai oliiveja, kalamatat on parhaita. Tai jos raaskii panostaa, niin avokadoa.
Lisää hiilareita ja kuitua saa esim kaura-ateriajyvistä, jos haluaa.
Pitää muuten nälkää todella hyvin. Paremmin kuin peruslämminruoka.