Kalapuikot tulee vieläkin Venäjältä, miten on mahdollista?
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000009324947.html?utm_medium=promobox&…
HS:n juttu on maksumuurin takana. Mitä siinä lukee tiivistettynä? Tulevatko kaikki kalapuikot Venäjältä?
Kommentit (40)
Puolasta näkyy tulleen nuo, joita mä aion kohta syödä.
Kyllä noissa pakkauksissa pitäisi lukea, mistä kala on. Minä ostan kalapuikkoja joskus, ja ne ovat yleensä olleet Atlantilla pyydettyä kalaa.
Eikös esimerkiksi Kiilto edelleen tee tuotteitaan Venäjällä?
Tuotteet voidaan ostaa vaikka Venäjältä, mutta jos ne leikataan ja pakataan Puolassa, kukaan ei huomaa mistä ne tulivat.
Eikö ollut kalapuikoista varoitus, että aiheuttaa ruokamyrkytyksen.
Kunhan valvonta pelaa että ovat turvallisia syödä niin aivan sama mistä kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
S-marketin puikoissa oli metallin palasia, jotka luultavasti peräisin pommituksista. Itse siirryin kanapuikkoihin koska ne tulevat norjasta.
SlaveUkraine kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-marketin puikoissa oli metallin palasia, jotka luultavasti peräisin pommituksista. Itse siirryin kanapuikkoihin koska ne tulevat norjasta.
No nyt sain sitten rautaakin samalla! 😃
Kalapuikot pystyy uimaan niin syvällä, ettei pakote valvojat huomaa niitä
Ne mitä sieltä tulee on kaalipuikkoja.
Eikö olisi paljon taloudellisempaa tuoda PUUTA venäjältä. Siellä on metsää tarpeeksi. Pari kalapuikkoa?
Viimeksi syönyt kalapuikkoja jossain ala-asteen ruokailussa. Nykyään ainoastaan graavilohta.
Huvipuistohullu kirjoitti:
SOK vetää pois markkinoilta erän Rainbow Kalapuikot 450 g -tuotetta varotoimenpiteenä, koska kahdesta kalapuikkopakkauksesta on löydetty metallinpala kalapuikosta. S-ryhmä tiedottaa asiasta verkkosivuillaan.
Pakkauksessa on 18 kalapuikkoa. Tuotteen valmistaja on Espersen Poland eli kalapuikot on valmistettu Puolassa.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ostitko-naita-kalapuikkoja-s…
Kalapuikotkin ui karkuun venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet voidaan ostaa vaikka Venäjältä, mutta jos ne leikataan ja pakataan Puolassa, kukaan ei huomaa mistä ne tulivat.
Findus oli ainoa, joka ei halunnut vastata HS:n toimittajalle kalojen alkuperästä.
Jutun mukaan iso osa tulee Venäjältä eikä sitä pysty asiakas jäljittää. Pakkaukseen merkitään missä se kalamössö on valmistettu pötköksi, esim. Puola. Eli ostamalla kalapuikkoja tuet venäjää. Ihmettelen kuka oikeasti syö kalapuikkoja?
Ostan Findusta, jos ostan kalapakasteita. Laadukas ruotsalainen merkki, ja vaikka kala tulisikin muualta, koskaan ei ole ollut laatuongelmia merkin tuotteiden kanssa.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Toivottavasti niissä sitten on puolalaista kalaa, mutta käytännössä varmasti kalapuikkojen kala ei ole puolalaista. Katso tuoteselosteesta kalan alkuperä (FAO-alueet). Koodien selitys löytyy netistä tai siitä Hesarin jutusta.
Kuka syö kalapuikkoja??