Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan jättänyt " lisälapsen" tekemättä tukiverkoston puuttumisen takia?

Vierailija
25.10.2006 |

Me ollaan siinä tilanteessa, että mies haluaisi kovasti toista lasta, mä alan olla entistä varmempi siitä, että en tässä elämäntilanteessa se ei ehkä olisi kovin viisas veto. Asumme tällä hetkellä ulkomailla miehen kotimaassa (Euroopassa), muutimme tänne miehen työn perässä vähän ennen esikoisen syntymää ja musta tuntuu, että meiltä puuttuu luotettava tukiverkosto aivan täysin. Miehen vanhemmista tai sisaruksista ei ole mitään apua, he ovat sitä tyyppiä isovanhempia, jotka keskittyvät omiin harrastuksiinsa ja sisarukset eivät taas ole kovin läheisiä keskenään. Molempien läheisimmät ystävät (sellaiset, jotka voisi laskea ns. tukiverkostoksi) ovat Suomessa, joten käytännössä meillä ei ole ikinä eikä missään tilanteessa lapsenhoitoapua, ei hätätapauksisakaan (joskus on ollut jopa pakko lennättää oma äitini Suomesta paikalle " kriisiitilanteessa" ) ja sosiaalinen elämäkin tuntuu olevan aivan nollissa ja pinnallisten ystävyyssuhteiden varassa. Mun mielestä olisi hulluutta tehdä lapsi tähän tilanteeseen, koska nytkin joskus käytännön asioiden kanssa on hankalaa. Mies tuskailee aivan samaa, mutta ei jotenkin tajua että kahden kanssa tilanne tuskin muuttuu yhtään helpommaksi. Onko kenelläkään muulla elämäntilanne vaikuttanut lapsilukuun?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava tilanne paitsi ei VIELÄ asuta ulkomailla, kaksi lasta ja muuttoa valmistellaan.

Ei tämä ole sellaisille jotka haluaa päästä helpolla elämässä. Tulipa tehtyä. Ja onhan ne niin ihaniakin ne lapset, ja itse olen sitoutunut tähän, parisuhde koetuksella ollut pahasti, mutta taidettiin selvitä siitäkin keskustelemalla ja keskustelemalla keskustelemisen perästäkin.

Tukiverkkokin pikkuhiljaa on muodostunut pakon edessä. Rahalla saa lastenhoitoapuakin. Onneksi lapsemme ovat terveitä, vaikkakin vaativia.

Vierailija
2/2 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä edes jonkinlainen turvaverkosto on niin tärkeä asia, ja vieraassa maassa etenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän