Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kasvisruoan mainitsevat ketjut täytetään käskyillä syödä lihaa tai haukkumaviesteillä?

Vierailija
22.08.2022 |

Jos itse ei ole kiinnostunut kasvisruoasta niin miksi ei vain ohita aihetta?

Kreikkalainen salaatti tai marjapiirakka tai kahvi on hyvää niin kauan että joku mainitsee lihattomaksi.
Mansikat on herkkua, mutta sanopa sitä vegaaniseksi niin onko enää? Sipsit, tacot ja olut maistuvat, mutta vegaaninen naposteltava on näille jotain väärää.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on jotain syyllistymistä, jota ei halua itselleenkään myöntää. Itse syön jonkin verran lihaa sillä tekosyyllä kun se on niin hyvää. Olen silti sitä mieltä että kasvisruoka tai kasvispainotteinen olisi parempi ympäristön ja eläinten kannalta, omaa terveyttä myöskään unohtamatta. Näistä on tutkimustietoa ihan riittävästi olemassa.

Montako näistä tutkimuksista olet lukenut?

Vierailija
22/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynäniskaiset ulilautaincelit luulevat, että niistä tulee tosimiehiä kun tukkivat suonensa sianrasvalla.

Tällaiset kommentit on erityisen hyviä lietsomaan tätä keskustelua. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisen mielipiteelle ja leimaavaa puhetta, ikäänkuin kaikki lihansyöjät olisi jotain ulilautaunceleita.

Vauvapalstalla lihansyönnin puolesta melskaavat ovat jokseenkin poikkeuksetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastustusta tätä pupuruokavalion pakottamista vastaan. Ei sen kummempaa. En aio syödä pelkkiä kasviksia jatkossakaan höystettynä heinäsirkoilla että saisi edes jostain kunnollista proteiinia.

Toisaalta, jos joku kysyy mitä kasvisruokaa tarjoaisi vierailleen, niin se ei kyllä koske kenenkään muun syömistä, kuin kysyjän ja hänen vieraansa. 

Tai jos joku kysyy  miten lisätä kasviksia ruokavalioon, niin sama juttu. 

nämä nyt on niitä kysymyksiä mitä tällaisena palstan suurkuluttajana olen viime aikoina täällä eniten nähnyt. 

Vaikea näistä edes löytää provosoivaa, että joku kysyy miten lisätä kasvisten osuutta ruokavaliosta, kun sekin on edelleen sekasyöntiä.

Vierailija
24/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun palstalla opittaisi kasvisruokavalion ja vegaaniuden ero.

Mihin sitä tietoa edes tarvitsee?

Vähön noloa meuhkata asioista, joista ei tiedä.

Ai, että meuhkaamiseen sitä tietoa tarvitaan. Mielenkiintoista :)

Vierailija
25/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan usein nämä kasvisaloitukset ovat sävyltään jo sen verran syyllistäviä, tuomitsevia tai omaa kuviteltua paremmuutta korostavia että kärhämä on sillä valmis.

Miksi joku syyllistyy siitä, jos kysytään vaikka vinkkejä kasvisruokavalioon sopivista juhlatarjoiluista? Yleensä se kysyjä itse ei edes noudata kasvisruokavaliota itse.

Vaikea ottaa kantaa kun en koe tarvetta osallistua vastaaviin ruoka-aiheisiin keskusteluihin, osaan etsiä itsekin reseptejä ja ohjeita netistä jos jonkun ruokavalion vuoksi sellaisia sattuisin tarvitsemaan.

- se jota lainasit

Vierailija
26/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjiä tai vegaaneja haukutaan täällä palstalla aina vouhottajiksi tai fanaattisiksi. Tosielämässä en ole sellaisiin henkilöihin törmännyt koskaan. 

Mutta on ne lihansyöjätkin vähän kummallisia.

Kasvisruoka ainoana vaihtoehtona työpaikkaruokailussa saa kauheat moitteet osakseen. Kasvisruoalla ei kuulemma elä, proteiinin puute iskee, ja nälkä on heti välittömästi ruokailun jälkeen. Sitten jos jossain työpaikan tapahtumassa tai koulutuksessa on tarjolla vaihtoehtoina kasvisruokaa tai liharuokaa, niin kasvisruoka loppuu kesken yleensä aina, ennen kuin kaikki kasvissyöjät ovat sitä ehtineet ottaa, koska liharuokaa henkeen ja vereen puolustavat ovat syöneetkin sen kasvisvaihtoehdon.

Vierailija
27/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta toki ohittaa viestit tai jos asiaton tai trolli niin esimerkiksi ilmiantaa. Ei anna huomiota tai vie keskustelua siihen suuntaan että ohi aiheen viesti saisi näkyvyyttä.

Vierailija
28/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, miksi ruokavalioasiat herättävät niin valtavaa raivoa ja vihaa. Minulla on täysin yhdentekevää, mitä kukakin syö.

Vierailija
29/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun palstalla opittaisi kasvisruokavalion ja vegaaniuden ero.

Mihin sitä tietoa edes tarvitsee?

Vähön noloa meuhkata asioista, joista ei tiedä.

Ai, että meuhkaamiseen sitä tietoa tarvitaan. Mielenkiintoista :)

Jep, ei sua oteta todesta ja lihamärinä kääntyy itseään vastaan.

Vierailija
30/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä todella monta vegaania ja ikinä ei ole kukaan tuputtanut heidän ruokavaliota. Enemmän löytyy niitä jotka tuntuu ärsyyntyvän siitä että joku muu syö vegaanisesti. Haukutaan kasvisruoat vaikka ei olla edes maistettu. Vedetään nakkeja ja muuta einestä ja jeesustellaan vegaanien ravintoaineista.

Herkkä aihe edelleen :D

Vierailija
31/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin sitten juhlissa missä tarjolla lihattomia vaihtoehtoja niin maistuvat näille hyvin. Syövät ne leivät ja oluet ja salaatit ja kasvikset ja piirakat ja muut.

Se ruoka on hyvää niin kauan kuin sitä ei mainita kasvisruokavalioon sopivaksi.

Huvittavin ilmiö mihin olen itse törmännyt, on ollut kun joku vuosikausien luottoherkku "paljastuukin" vegaaniseksi. :D Kun kyseinen karkki tai snacksi ei ole koskaan sisältänyt mitään eläinperäistä, mutta nyt kun asiasta on printattu tieto myös pakkaukseenkin jonkun vihreän v-kirjaimen tai lehdenkuvan muodossa, on monen lapsuudensuosikki yhtäkkiä pilalla(!!!).

Vierailija
32/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynäniskaiset ulilautaincelit luulevat, että niistä tulee tosimiehiä kun tukkivat suonensa sianrasvalla.

Tällaiset kommentit on erityisen hyviä lietsomaan tätä keskustelua. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisen mielipiteelle ja leimaavaa puhetta, ikäänkuin kaikki lihansyöjät olisi jotain ulilautaunceleita.

Ei kaikki lihansyöjät, vaan kaikki lihansyöntipakottajat.

Eri, ja sekasyöjä itsekin.

Vierailija
33/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain kiva kun vaikkapa juhlissa on laaja valikoima tarjoiluja.

Vierailija
34/34 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun ketjun aihe ei miellytä itseä tai herätä kiinnostusta niin miksi ei vain hyppää seuraavaan aiheeseen ja jätä lukematta ja kommentoimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi