Onko teillä varaa hammaslääkäriin?
Kommentit (80)
Tässä elämäntilanteessa ei ole. Pitää tinkiä jo syömisen laadusta ja alkoholin jätin pois kustannussyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöillä on menty, työmarkkinatuki ei riitä. Kaksi krt vuodessa on poistatettava hammaskivi (hoidan ja harjaan hyvin, tämä on geneettistä) ja kerta maksaa n 230e.
Onneksi pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle, rahaa tulee nyt hieman enemmän. Lääkkeisiin ja muuhun sairaanhoitoonihan niistä toki suurin osa menee, mutta jää jotain onneksi elämiseenkin.
Asumme pahoinvointivaltiossa. Tulijoille toki täydet palvelut ilmaiseksi.
Niinhän se sinäkin kuulostat olevan vain menoerä. Mitä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva henkilö edes tekee kunnollisilla hampailla? Et mitään.
Voi voi, kai sinä muistat tehdä itsarin ennen varsinaista eläkeikää? Ei tuollaista aivopierujen suoltavaa viitsi kukaan kuunnella.
Mitä lois-eläjät tekee hampailla, meidän veronmaksajien kustantamina? Olen koko ikäni tehnyt töitä ja maksuni maksellut, joten on varaa kysyä. Töistä nämä vammanikin saanut.
Minä tuskin tulen mitään eläkerahoja näkemäänkään. Sinä se lois-eläjä tässä olet, turhaa muita syyllistät. Juuri tuollaiset työkyvyttömyyseläkkeellä ja työttömyysturvilla loisijat tulevat kalliiksi meille muille.
Suomessa ei ole natsis-mia, vaan parlamentarismi, jonka lakeja täällä noudatetaan, joten voit rauhassa harhaisine toiveinesi runcata unelmaasi. Mutta joo, teepä oikea ratkaisusi, ja heti kun itse sairastut, eikö niin?
Olin välillä työttömänäkin kun oiotutin hampaani. Kesti 4v ja maksoi 7000e. Ei siytä kerralla onneksi tarvinnut maksaa.
Vanhuus tulee ja hampaat lähtee. Implantteihin menisi tuhansia euroja. Tulevaisuuden kuva ei ruusuinen tältä osin ole. Vaikka hoitaisi hampaita, ne kuluu ja mataloituu. Rispaantuu ja lohkeilee. Koko homma alkaa alusta eikä hammas kestä. Kun tätä miettii, voi yöunet menettää. Eipä huvittaisi olla ilman hampaita, purenta sotkeentuu, tulee leukaluukipuja, päänsärkyä jne. Eikä näkykään kaunis ole. Eli rahat on kaivettava jostain.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eikä ole varaa myöskään silmälaseihin vaan pakko pärjätä jollain halvoilla muovitekeleillä.
käy specsaverssillä. 30e peruslasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Olen maksanut omaisuuksia hammaslääkäreille ja taas pitäisi maksaa lisää kun vanhat paikat alkavat hajoilla. Yhden paikan elinikä ei paljon viittä vuotta pidempi näytä olevan.Ja kaikki vain sen takia, että vanhempani eivät viitsineet pakottaa mua harjaamaan hampaitani lapsena. Sitten kun itse sen tajusin aloittaa, olikin jo vähän liian myöhäistä.
Tuohan on aivan legendaa. Olet saanut karieksen jossain vaiheessa elämääsi ja siksi hampaasi ovat romuna.
Näin. Meillä useampi lapsi, osa jo aikuisia. Vaikka sama kasvatus, toisilla on reikiä, toisilla ei. Yksi lapsista tässä joskus sanoi, että hänen hampaitaan aina harjattiin ja sitten hän itse oli tarkka harjauksesta, silti paljon reikiä. Ja nuorempi sisarus taas ei isoksi tullessaan hoitanut säännöllisesti hampaita-tuloksena ei reikiä.
Totta kai harjaamisella on merkitystä, mutta ei se aina takaa reiättömiin hampaisiin. Se reikiintyminen kun on kiinni monesta seikasta.
No ei todellakaan. 850€ olisi kustantanut kahden hampaan paikkaus ruhtinaallisilla 5%-kelakorvauksilla pörriäisessä. Kaupungin etukäteen veroina maksetuille palveluille on 6kk jono. Aikaisemmin toki saisi jos valehtelisi että täytyy syodö kipulääkkeitä hammassärkyyn, ehkä pitää niin alkaa tekemäänkin. Joka kuukausi kaupunki kerää kunnallisveroina tuon summan ja vähän yli + toisen mokoman kaupungin yhtiöiden (sähkö, vesi, kaukolämpö, jätehuolto), tonttivuokrana, kiinteistöveroina, hulevesimaksuna, katujenkunnossapitomaksuina jne, Kiva ois saada vastinettakin niille tarvittaessa.
Kiitos vaan hammashoidon alasajosta hallitus. Jakakaa vaan rahaa sinne sun tänne avokätisesti ja rapauttakaa vaan lisää perusterveydenhoitoa jonne pääsee vain pää kainalossa tsägällä.
Ei ole varaa hammaslääkäriim, ei optikkoon, ei gynekologille, ei uusiin vaatteisiin.
Pakko. Joudun käymään puolen vuoden välein.
Ei ne laskut niin isoja ole ettei työmarkkinatuki riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla isoja laskuja, jos tarvitset implantin, keraamisen paikan. Implantteja et saa yhdellä työmarkkinatuella, et edes yhtä kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Miten iso sun työmarkkinatuki oikein on? :O Mä taas olen kuullut, että tm-tuesta on jäätävä käteen joku tietty suojaosuus, esim. juuri sairaanhoidon kulujen jälkeen. Mutta kai tätäkin tukea jaellaan pärstän mukaan.
Laittakaa itsenne sinne jonoon jo nyt, eikä sitte ku on hammas rikki.
Julkiselle siis.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on retuperällä hampaiden hoito!
Ranskassa hammashoito on ilmaista myös aikuisille. Miksi meillä ei voi olla?
Saksassa myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten iso sun työmarkkinatuki oikein on? :O Mä taas olen kuullut, että tm-tuesta on jäätävä käteen joku tietty suojaosuus, esim. juuri sairaanhoidon kulujen jälkeen. Mutta kai tätäkin tukea jaellaan pärstän mukaan.
Alle 700e/kk.
En tiedä mistä suojaosuudesta puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla isoja laskuja, jos tarvitset implantin, keraamisen paikan. Implantteja et saa yhdellä työmarkkinatuella, et edes yhtä kappaletta.
Implantit ovat varakkaiden juttuja. Työttömälle annetaan proteesi halvimman päältä, jos esim. etuhammas lähtee (just yksi tuttu sai). Mutta työmarkkinatuki ei riitä mihinkään, jos aletaan puhumaan hammaslääkärikustannuksista noin yleensä, ihan siis kunnallisen puolen. eri
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa itsenne sinne jonoon jo nyt, eikä sitte ku on hammas rikki.
Julkiselle siis.
Julkisella et saa implanttia tai keraamisia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei ole implantteja tms. Puhuin ihan normi paikkauksista ja juurihoidoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eikä ole varaa myöskään silmälaseihin vaan pakko pärjätä jollain halvoilla muovitekeleillä.
käy specsaverssillä. 30e peruslasit.
Jos on riittävän huono näkö niin ne peruslasien voimakkuudet ei riitä.
Pakko. Käyn kunnallisella ja otan aina niin pitkän maksuajan kuin mahdollista. Makselen sitten osissa