Monetko lukulasit sinulla on?
Siis käytössä/"todennäköisesti jossain"
Minulla 0-2/10 ;-)
Kommentit (46)
Mulla on hätävarana "tiimareita" vähän siellä sun täällä. Kaiken kaikkiaan tusinan verran. Kotona eri paikoissa, autossa ja käsilaukuissa. Niillä pärjää sen verran, että näkee tihrustaa erilaisten elintarvike- ja lääkepakkausten tekstit niin kaupassa kuin kotona.
Usein yhdet liian vähän! Osaan tehdä sormikiikarin jolla selviän sitten kirjain kerrallaan. Kannattaa opetella ;-)
Kahdet eri vahvuuksilla. Toiset tietokoneella, toiset makkarissa. Kummatkaan eivät ole koskaan kateissa.
Hyvässä valossa näen lukea ilmankin, mutta ei se enää mukavaa ole.
Ei yksiäkään varsinaisia lukulaseja. Monitehot on päässä (lähes) koko ajan.
8.
Autossa, töissä kahdet, lapseni luona yhdet, käsilaukussa yhdet ja loput eri huoneissa kotona.
Mitä te noilla lukuisilla laseilla teette? Etsitte niitä toisia hukuksissa olevia laseja?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hätävarana "tiimareita" vähän siellä sun täällä. Kaiken kaikkiaan tusinan verran. Kotona eri paikoissa, autossa ja käsilaukuissa. Niillä pärjää sen verran, että näkee tihrustaa erilaisten elintarvike- ja lääkepakkausten tekstit niin kaupassa kuin kotona.
Mitä on Tiimarit?
Menkää kaihileikkaukseen. Katoaa nuo kaikki ongelmat kerralla.
Lukulaseja en tarvi, likinäkö kolmet lasit ja yhdet nk nettilasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on Tiimarit?
Aikoinaan Tiimarissä myytiin halpislaseja eri vahvuuksilla. Nythän niitä löytyy melkein joka kaupasta ja huoltoasemilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te noilla lukuisilla laseilla teette? Etsitte niitä toisia hukuksissa olevia laseja?
2.50 selaan nettiä.
3.50 luen kirjoja.
En edes tiedä. Niitä on ripoteltu joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytän niitä eri paikoissa.
Lasit eivät ole koskaan hukassa. Toiset ovat tietokoneen päällä ja toiset yöpöydällä.
Olohuonessa parit, makuuhuoneissa vähintään yhdet, keittiön pöydällä ja tasoilla ehkä viidet, autoissa kussakin vähintään yhdet, työlasit päätteellä sekä kotona ja töissä. Näin siksi, että lasit on oltava käden ulottuvilla koko ajan, muuten menee hermo.
Hyvä että kysyit. Koska tajuan että 43 vuotiaana saattaisin joskus tarvita lukulasit, viimeksi en tarvinnut, mutta varalla voisi olla. :D
Ainoat lukulasini menivät rikki ennen viikonloppua ja sain ostettua uudet vasta eilen. Olipa hankalat neljä päivää!
Hellyttävää muuten, että joku ei ole kuullut aikaisemmin puhuttavan Tiimarin laseista. Minä puhun niistä vieläkin, vaikka Tiimarit menivät konkurssiin jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi tää tuli ihan kuin tilauksesta. Just eilen tulin kaupasta ja en löytänyt 'kotirillejäni'. No laitoin sitten 'teökkurillini' pääjäni jotta löytäisin ne vahvemmat. Tunsin itseni ihan avuttomaksi. Miksi koska nämä kotirillit on sellaiset läpinäkyvät sangalliset eli niitä ei vaan tahdo nähdä jos hämärää. Joo, pitäisi päivittää vahvuudet. Nyt 1 -1,5 . On myös käytössä suurennuslasi. Olenkohan sokeutumassa....Ja laukkurillit pitää olla aina kauppaan. mutta tubesta löysin harjoitteluvideoita aasialaiset näitä siellä tarjoaa, eli katseen kohdistamista eestaas eri suuntiin. Treenaa jotain silmälihaksia, pitäisi palauttaa muka norminäön no ei ole toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat lukulasini menivät rikki ennen viikonloppua ja sain ostettua uudet vasta eilen. Olipa hankalat neljä päivää!
Hellyttävää muuten, että joku ei ole kuullut aikaisemmin puhuttavan Tiimarin laseista. Minä puhun niistä vieläkin, vaikka Tiimarit menivät konkurssiin jo vuosia sitten.
Toivottavasti ostit samalla kahdet. Sullahan selvästi on tiimarilasit, kun optikolla menee pari viikkoa ennen kuin lasit tulevat.
Samoilla huudeilla (koti/työ/auto/mökki...) Usein ei löydy yhtään. Hätavarana luottokorttimainen lompakossa.