Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hmm... olisikohan pitänyt koululainen laittaa sittenkin kunnan iltapäiväkerhoon eikä pph:lle...

Vierailija
22.08.2022 |

Oli ihan sijaintiin liittyviä ja muita käytännön syitä, että päädyttiin osa-aikaiseen pph-paikkaan, mutta kun siellä kävin sopimassa käytännön asioita ja muut hoitolapset oli paikalla, niin tuli jotenkin sellainen olo, että onkohan se vähän liian "lapsellinen" paikka koululaiselle? Hän ei siis ole vielä aloittanut siellä, aloittaa vasta vähän myöhemmin, kun meidän lomat loppuu.

Tarkoitan, kun ne on kuitenkin selvästi pienempiä ne muut lapset ja pph tuntui suhtautuvan koululaiseen yhtenä hoitolapsena muiden joukossa esim. niin, että jos tulee koulusta ennen päiväuniaikaa, niin se koskee myös koululaista, kurikset on kaikilla pakolliset, ulkoleikkipaikkana on pihalla lähinnä hiekkalaatikko jne. Niin että olisihan varmaan kivempi puuhailla ikäistensä kanssa. Toisaalta eihän tuo ole pitkä aika, kuitenkin koulussa on omaikäisten kanssa muun päivää.

Mitä mieltä? Stressaanko turhaan?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip-kerho tai sitten lapsi saa olla kotona.

Vierailija
42/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuurilla sillä on oma kouluikäinen lapsi, josta on seuraa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin samanikäisenä koulusta kotiin, laitoin hampparin mikroon tai söin jugurtin. Sitten katsoin telkkaria tai leikin lemmikkikanin kanssa. Veli tuli tuntia tai paria myöhemmin ja sitten lopulta vanhemmat.

Mikä ongelma?

Vierailija
44/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, kotona, koululainen leikkii usein koulun jälkeen kahden pikkusisaruksensa kanssa. Jos leikkivät yhdessä pihalla märällä säällä, pukee koululainenkin kuravaatetta. Pihalta löytyy myös hiekkalaatikko.

Enpä arvannut, että meidän elämä on näin traumatisoivaa.

Vierailija
45/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä, kotona, koululainen leikkii usein koulun jälkeen kahden pikkusisaruksensa kanssa. Jos leikkivät yhdessä pihalla märällä säällä, pukee koululainenkin kuravaatetta. Pihalta löytyy myös hiekkalaatikko.

Enpä arvannut, että meidän elämä on näin traumatisoivaa.

LASU !

Vierailija
46/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin samanikäisenä koulusta kotiin, laitoin hampparin mikroon tai söin jugurtin. Sitten katsoin telkkaria tai leikin lemmikkikanin kanssa. Veli tuli tuntia tai paria myöhemmin ja sitten lopulta vanhemmat.

Mikä ongelma?

Nykypäivän vanhemmilta vaaditaan enemmän kuin ennen. Moni sellainen käytäntö joka muutama kymmenen vuotta sitten oli aivan ok on nykyisin lasun peruste.

Vierailija
47/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma?

Nykypäivän vanhemmilta vaaditaan enemmän kuin ennen. Moni sellainen käytäntö joka muutama kymmenen vuotta sitten oli aivan ok on nykyisin lasun peruste.

Kävelin aikoinaan yksin eskariin ja sieltä kotiin. Kuulin, että nykyään kaikki viedään autolla. Outoa.

Vierailija
48/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pph ja mulla ryhmän lisänä eskarilainen. Ei hänen tarvitse nukkua päikkäreitä mutta hiljaista tekemistä pitää olla että muut saa nukuttua. Saa katsoa lastenohjelmia tai pelata tabletillani pikkukakkosen peliä, pelata lautapeliä, tehdä läksyjä, askarrella tai piirtää tai vaikka rakentaa Legoilla. Saa pötkötellä sohvalla jos väsyttää. Sitten otetaan välipalaa. Ryhmässä pari 3v ja leikit sujuu. Ei kauan ole kuitenkaan kun tullaan jo hakemaan.

Vierailija
49/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti iltapäiväkerhoon oman ikäisten pariin. Lapsi tulee kaipaamaan isompien seuraa, koska pph:lla on 0-5-vuotiaita lapsia. Todennäköisesti kaikki alle 3 v. Toki osa tykkää hoivata vauvoja, mutta ikätovereiden kanssa voi tehdä läksyjä ja touhuta isompien juttuja.

Vierailija
50/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lapsestakin. Ip-kerhossa useasti ääntä ja vauhtia. Jos lapsi on rauhallisempi ja tykkää rauhoittua välillä niin pph parempi. Koulupäivä kuitenkin kuormittaa lasta monella tavalla ja rauhallinen hetki voi olla hyväksi. Jaksaa paremmin kotona illan.

Vierailija
51/52 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan lapsestakin. Ip-kerhossa useasti ääntä ja vauhtia. Jos lapsi on rauhallisempi ja tykkää rauhoittua välillä niin pph parempi. Koulupäivä kuitenkin kuormittaa lasta monella tavalla ja rauhallinen hetki voi olla hyväksi. Jaksaa paremmin kotona illan.

Tuo on kyllä totta. Itse aikuisena en jaksaisi sosiaalisen työpäivän jälkeen jatkaa samaa sosiaalisuutta jossain kerhossa, vaan nimenomaan haluan olla vähän aikaa ihan rauhassa.

Vierailija
52/52 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi!!No ei nyt koululaista laiteta tuonne vaan sinne missä kaikki muutkin sen ikäset on,ja toisinpäin laittaisitko 2vuotiaan koululaisten iltapäivä kerhoon?en usko