Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kohdusta äidin sydänäänet dopplerilla?

25.10.2006 |

Tyhmä kysymys juu, mutta kysyn silti. Kuuluuko kohdusta myös äidin sydämen syke? Kai siellä jotain suonia menee, jotka suhisee. Voiko niitä sekoittaa vauvan sydänääniin etenkin alkuraskaudessa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä neljännessä raskaudessa. Aiemmin en muista kuuluneen ihan noin selvästi, mistä johtunee?

Niitä ei ainakaan ammattilainen sekoita vauvan ääniin, itse mulla ekoilla neuvolakerroilla meni sekaisin,

varsinkin kun alussa vauva oli jotenkin huonosti niin ettei meinattu löytää ääniä, minä jo ilostuin muutaman kerran että Jes nyt kuuluu. Terkkari totes aina että tää on sitten sun oma syke. Löytyi sieltä sitten vihdoin vauvakin,

jolla on paljon nopeampi ja " tikittävämpi"

Vierailija
2/3 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä kuitenkin eri paikoista. Alkuraskaudessa vauvan sykkeen ollessa hiljaisempi, se löytyykin huomattavasti äidin sykettä alempaa, ihan häpyluun tuntumasta yleensä. Myöhemmin kohdun kasvaessa vauvan sykekin voi kuulua eri paikoista, mutta on silti huomattavasti nopeampi kuin äidin ja terkan pitäisi tämä kyllä tajuta.

Äidin syke kuuluu vatsa-aortasta (ehkä muualtakin), joka kulkee ainakin minulla hieman navan vasemmalta puolelta. Navan tuntumasta minulla tuntui ennen raskautta hyvin sykekin joka sitten muutamaksi viikoksi hävisi kohdun kasvaessa ja nyt tuntuu taas oikein hyvin kädellä vatsan päältä (äidilläni on ultrattu normaalia laajempi vatsa-aortta - lieneekö perinnöllistä?). Nyt sykkeen meinaakin välillä tunnustellessa sotkea vauvan liikkeisiin, jotka eivät ihan yhtä tasaiseen tahtiin kuitenkaan tunnu.

rv 23+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelin omia sydänääniä viikon verran. Alussa olin ihan innoissaan kun äänet bongasin, sitten alkoi huolestuttamaan, kun äänet oli maksimissaan 80 lyöntiä minuutissa (neuvolassa oli ollut 160). Muutenkin äänet kuuluivat tosi alhaalta ja sivulta. Sitten myös löytyi samalta kohdalta toiselta puolelta samantyyppiset äänet. Eli mitälie jalkavaltimoääniä sitä kuunteli.

Mutta tosissaan sikiön syke on PALJON nopeampi kuin oma, kun sen pitää mielessä niin osaa kuunnella oikeita ääniä. Itsellä ei ainakaan nuo omat sykkeet kuuluneet kuin noista kahdesta paikasta ja nyt sitä ammattilaisena osaa löytää jo oikean kohdan josta kuunnella sikiön sykettä suht nopsaan.

Coltsfoot 16+4