Jos yhtäkkiä saisit yllätysperintönä 200000 e verojen jälkeen
Kommentit (70)
Olen ollut aika tyytyväinen rahastoon johon olen sijoittanut, joten ehkä pistäisin enimmät sinne. Tulevat käyttöön sitten kun tulevat.
Varmaan jakison lapsille suurimman osan. Oon varmaan outo, mutta en tarvitse suuria summia rahaa, en uneksi mistään suureellisesta. Talomme on maksettu, autot ja asuntoauto on. Terveyttä kun ei rahalla saa, niin enemmän saisin iloa jeesaamalla opiskelija-lapsiamme.
Maksaisin lainat pois eli noin 20 000 menisi siihen. Laittaisin legot jenkkihymyksi ja sitten loput sijoittaisin. Siinpä se.
Jos tulisi nyt, alkaisin etsiä hiljalleen tonttia valmiiksi pitkän aikavälin haaveettani varten ja ostaisin, jos löytäisin juuri oikean.
Muutoin minulla on nyt jo se, mitä tarvitsen ja voin elää sellaista elämää kun toivon.
Minulla on varmaan sellainen perintö tulossakin (joskaan ei yllätys), mutta oletan tulevan niin myöhään, etten silloin enää tarvitse lisää omaisuutta! Haavetonttini lienee hankittu ja rakennus rakennettu silloin omilla rahoillani.
Hah. Tosi outoa et kysyt, koska sain vanhempien talon ja 150 000 eruoa rahaa. En varmaan tee mitään, kun eihän tu ole paljon rahaa nykypäiviänä. Varmaan vain ostan ravitsevampaa ja parempaa ruokaa
Sijoittaisin ja eläisin tuotoilla
Rukoilisin Jumalalta nöyrää ja vaatimatonta mieltä, että osaisin käyttää rahani viisaasti.
Vähän ja vaatimattomasti.
Ostaisin osakkeita, mutten suomalaisia osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhää ois elämä, eihän tuosta jäisi verojen jälkeen kuin alle 6000 euroa.
Asuntolaina pois ja alkaisin tekemään 4-päiväistä työviikkoa
Vierailija kirjoitti:
Ei 200 000 niin paljoa ole että pelkästään tuotoilla voisi säädyllistä elämää viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhää ois elämä, eihän tuosta jäisi verojen jälkeen kuin alle 6000 euroa.
Jos oletetaan että osinkoprosentti ois 4 ja veroa menee se 25,5% osinkotuloista.
Jos tädillä olisi munat se olisi setä.
Ostaisin tietenkin osakkeita tai asunnon nyt kun ne vielä on kalliita.
Ostaisin sellaisen 100-150k asunnon, lapsille verovapaasti sen verran kun voi antaa ja loput säästöön. Säästöjä ei vaan nykyisillä sähkön, ruoan ja bensan hinnoilla ole pitkään, mutta ainakin olis velaton asunto. Parempi kuin vuokralla ollessa. Noilla rahoilla asentaisi ilmalämpöpumpunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin varmaan asunnon jonka laittaisin vuokralle. Ehkä jopa kaksi uudisasuntoa, joista maksaisin sitten yhtiölainaa pois vuokratuloilla.
Näin mulla olisi joku yhteensä puolen miljoonan kämpät ja vielä 50 000e käteistä.Asuntosijoittaminen on melko riskialtista tällä hetkellä.
Lyhyellä tähtäimellä kyllä, mutta jos ostaa pääkaupunkiseudulta radan varresta, niin riski pienenee. Eikä ole tainnut niin käydä, ettei asuntojen hinnat olisi palautuneet sitten seuraavan 10 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin varmaan asunnon jonka laittaisin vuokralle. Ehkä jopa kaksi uudisasuntoa, joista maksaisin sitten yhtiölainaa pois vuokratuloilla.
Näin mulla olisi joku yhteensä puolen miljoonan kämpät ja vielä 50 000e käteistä.Asuntosijoittaminen on melko riskialtista tällä hetkellä.
Lyhyellä tähtäimellä kyllä, mutta jos ostaa pääkaupunkiseudulta radan varresta, niin riski pienenee. Eikä ole tainnut niin käydä, ettei asuntojen hinnat olisi palautuneet sitten seuraavan 10 vuoden aikana.
Pk seudulla on tällä hetkellä jopa ylitarjonta vuokra-asunnoista, joten risk piilee siinäkin.
Oltais velattomia sen jälkeen, lopuilla tehtäis varmasti remonttia, keittiö ja pinnat. Se olis kyllä todella mahtavaa, ei tarvis lotota sen jälkeen.
Asuntosijoittaminen on melko riskialtista tällä hetkellä.