Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin kumppanilla katsotaan olevan oikeus henkilökohtaiseen talouteesi lain mukaan?

Vierailija
21.08.2022 |

Mitä tai mikä riittää lain mukaan otsikon täyttymiseen?
Avio/avoliitto, ero, yhteisiä lapsia, asuminen toisen kanssa tarpeeksi pitkään?
Mistä voisin lukea aiheesta lisää?

Olen 26v elämän tilanteiden takia joutunut aikuistumaan ehkä normaalia aikaisemmin ja työskennellyt lapsuudesta lähtien maatiloilla, tehtailla, sisällä ja ulkona metsurista kouluavustajaan taloudellisen tasapainon toivossa.

Nyt elämän tilanteen rauhoituttua on mahdollisuus parisuhteille avautunut siinä missä kysymykset ovat lisääntyneet.
Mitä minun ei kannata tehdä jotta en joudu taloudellisiin vaikeuksiin kumppania etsiessäni?

Tällä hetkellä olen työskennellyt noin 13 vuotta ja Vanhemmat ihmiset ympärilläni ovat varoitelleet että virheeni voi kustantaa jopa merkittävän osan työni tuloksesta jos en ole ajantasalla ihmissuhteista.
En oleta löytäväni ratkaisuja vauvan sivuilta mutta suuntakin jo auttaa. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laista viis. Se kumppanisi osaa kyllä itsekin lähteä litomaan, jos et ole halukas elämään toista tukien myös heikompina aikoina.

Vierailija
2/6 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuuden voit turvata avioehdolla, mutta jos tarkoitat taloudella tuloja ja asumiskuluja niistä voitte sopia itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lue finlexiä niin asiat selviää.

Vierailija
4/6 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw vanhemmat ihmiset kuuluu kirjoittaa pienellä alkukirjaimella.

Vierailija
5/6 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pappi sanoo aamenen ellei teillä ole avioehtoa. Jos olette avopari, niin asia on monimutkaisempi.

Vierailija
6/6 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa on elatusvelvollisuus ja eron jälkeen omaisuus jaetaan tasan ellei ole avioehtoa tehty.

En ehkä täysin ymmärtänyt mitä sinulle on vihjailtu. Vanhanpiian veroa ei ole vuosikymmeniin ollut eikä kai ole tulossakaan, vaikka silloin tällöin joku sitä väläyttellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme