Käyttääkö kukaan vain pelkkää S-pankkia? Riittääkö se?
Harkitsen että jos luopuisin toisen pankin asiakkuudesta. Tulis edullisemmaksi. Tosin olen opiskelija eli luottokorttia en varmaan S-pankista saa, mutta pärjää kai sitä pelkällä debit-kortillakin. Vai pärjääkö? Kokemuksia?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on S-Pankissa kaikki muu, paitsi sijoitukset Nordnetissä ja luottokortti Bank Norwegianilta. Hyvin sillä pelkällä S-pankillakin pärjää kyllä.
eli ET PÄRJÄÄ PELKÄLLÄ s-pankilla.
Luottokorttia en saanut S-pankista, siksi tuo Norwegian. On myös hyvä olla varakortti ihan muusta pankista, jos ongelmia tulee. Ja tykkään vähän monipuolisemmasta sijoittamisesta niin siksi sijoitukset ihan siihen tarkoitetussa pankissa. Toki S-pankillakin monia rahastoja, jotka varmasti monelle riittää kyllä. Mutta monelle muulle varmasti pelkkä S-pankki ihan riittävä, oikea pankkihan se on kuten joku Nordea mutta eipä tarvitse palvelumaksuja maksaa :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on S-Pankissa kaikki muu, paitsi sijoitukset Nordnetissä ja luottokortti Bank Norwegianilta. Hyvin sillä pelkällä S-pankillakin pärjää kyllä.
Luottokorttia en saanut S-pankista, siksi tuo Norwegian. On myös hyvä olla varakortti ihan muusta pankista, jos ongelmia tulee. Ja tykkään vähän monipuolisemmasta sijoittamisesta niin siksi sijoitukset ihan siihen tarkoitetussa pankissa. Toki S-pankillakin monia rahastoja, jotka varmasti monelle riittää kyllä. Mutta monelle muulle varmasti pelkkä S-pankki ihan riittävä, oikea pankkihan se on kuten joku Nordea mutta eipä tarvitse palvelumaksuja maksaa :).
No ei minun tarvitse nordeassakaan mitään palvelumaksuja maksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hankkisi OP-asiakasomistajuutta? Sama filosofia kuin S-ryhmällä, mutta saat oikean pankin kaikki palvelut.
Esim. kuoleman jälkeen on paljon helpompaa, kun kuolleen asioita voidaan setviä oikeassa konttorissa. Yritäpä mennä S-marketin kassalle hoitamaan kuolinpesän asioita. Lisäksi en luottaisi kaupantyöntekijöiden kykyihin pankkisalaisuuden suhteen, varsinkin jos asut pienemmällä paikkakunnalla.
Kaupan kassalla ei ole tarkoitus, eikä voikaan hoitaa muita pankkiasioita kuin talletus / nosto. Muut pankkipalvelut hoituu S-Pankissa aivan normaalisti.
Ei se S-marketin kassa pankkiasioita hoida. S-pankin toimipisteet on ihan erikseen, yleensä jossain Prisman yhteydessä. Siellä on ihan pankin henkilökuntaa erikseen, eikä mitään kassan kesähessuja.
Kaikissa Prismoissa S-pankin konttori ja osassa S-marketteja. S-marketeissa konttoreita on siellä, missä on Prismat harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Pankki ei poikkea enää nykyään mitenkään muista pankeista, asuntolainaakin saa nykyään. Ja käteistä joka konttorista (=s-kaupat).
Koitas ostaa vaikka Sammon osakkeita sieltä S-pankistasi. Tule kertomaan miten kävi.
Mä voi kokeilla ja kyllä pitäisi onnistua. Miltä vuosiluvulta toi sun tieto tai luulo on.
Mulla on ollut pelkästään S-Pankki jo vuosia. Vaihdoin Nordeasta pois, kun alkoi sylettämään palvelumaksut ja kortin vuosimaksut. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Kaikki toimii hyvin.
Olen luopumassa Nordeasta, koska on oikea kiristäjäpankki. Pitää olla sitä, tätä ja tuota tai muuten palvelumaksut ihan järkyttävät. OP harrastaa samaa, mutta heillä tosin ne bonukset, joista palvelumaksut voi kai maksaa? Olen kuitenkin jäämässä nyt pelkästään S-pankin varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi että meillä on s-pankin luottokortit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Pankki ei poikkea enää nykyään mitenkään muista pankeista, asuntolainaakin saa nykyään. Ja käteistä joka konttorista (=s-kaupat).
Eroaapas.
Sijoittamisen palvelut persiasta. Samaten käytettävyys järkyttävän paljon paskempi kuin yhdelläkään toisella suomalaisella pankilla.
Sijoittaa voi muutenkin kuin pankin kautta. Olen sijoittanut 15 vuotta enkä ole tarvinnut pankkia siihen.
Mitä tarkoitat käytettävyydellä?
Niin? kyse olikin pärjääkö Pelkällä S-pankilla. Vastaus on että EI PÄRJÄÄ, ESIM JOS HALUAA SIJOITAA OSAKKEISIIN TARVITSEE MUUTAKIN RAHOITUSPALVELUN TARJOAJAA. Ja aika huonosti olet ajallisesta hajautuksesta pitänyt huolen jos et ole pankkia tarvinnut 15 vuoteen sijoittamiseen. Suomeksi Et ole pankista siirtänyt uutta pääomaa sijoituksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin etu on se, että saa rahansa takaisin luottokortin myöntäjältä, jos ei saa tavaraa tai palvelua luvattuna eikä reklanaatio tuota tulosta. Myyjän konkurssi on selvin tapaus. Luottokortilla maksaneet saavat rahansa takaisin, debitillä tai tilisiirrolla maksaneet ehkä saavat jotakin, jos konkurssipesällä on jotakin jaettavaa.
Maksan heti ja käytän luotettavia verkkokauppoja ja eivät ole menossa konkurssiin. Monta vuotta ollut heidän asiakas.
Niin ne kaikki sanoo, kunnes tulee eka vaikka vain parin tonnin käpy😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitas ostaa vaikka Sammon osakkeita sieltä S-pankistasi. Tule kertomaan miten kävi.
Mä voi kokeilla ja kyllä pitäisi onnistua. Miltä vuosiluvulta toi sun tieto tai luulo on.
vuodelta 2022.
"S-Pankki luopuu huhtikuuhun 2020 mennessä arvopaperien välitys- ja säilytyspalveluista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuodelta 2022.
"S-Pankki luopuu huhtikuuhun 2020 mennessä arvopaperien välitys- ja säilytyspalveluista"
Verkossa on S-osakekauppa.
Kaikilla ei ole mitään sijoituksia ja S-pankilla on yhteistyökumppani jos niitä osakkeita haluaa ostaa tai myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin etu on se, että saa rahansa takaisin luottokortin myöntäjältä, jos ei saa tavaraa tai palvelua luvattuna eikä reklanaatio tuota tulosta. Myyjän konkurssi on selvin tapaus. Luottokortilla maksaneet saavat rahansa takaisin, debitillä tai tilisiirrolla maksaneet ehkä saavat jotakin, jos konkurssipesällä on jotakin jaettavaa.
Maksan heti ja käytän luotettavia verkkokauppoja ja eivät ole menossa konkurssiin. Monta vuotta ollut heidän asiakas.
30 vuotta ostellut niin milloin se käpy tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet maksanut 30 vuotta ostoksistasi ylihintaa, koska et ole voinut yhtään riskeerata, koska et ole maksanut luottortilla. Itse olen tehnyt noin 2000 nettiostosta luottokortilla tai siihen liitetyllä maksutavalla ympäri maailmaa edullisilla hinnoilla. Luottokortilla olen saanut ehkä 5 prosentin verran rahat takaisin, ehkä pari kypä tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Miten käteisen talletus, jos myyt esim auton? Eikös S-pankissa ole 1000 euroa kuukausittainen rajoitus?
Nykypäivänä on hyvin harvinaista, että edes yksityinen ostaja tulisi ostamaan autoa käteisellä, ellei sitten kysymys ole jostain maksimissaan parin tonnin autosta. Niin pientä käteismäärää ei oikeastaan edes kannata viedä pankkiin. Laittaa vaan johonkin talteen ja käyttää pikkuhiljaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras esimerkki viime vuosien ajalta on Anttilan konkurssi. Siitä ei kukaan tiennyt etukäteen. Monien pankkikortilla maksaneiden verkkokauppaostajien rahat jäivät konkurssipesälle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole mitään sijoituksia ja S-pankilla on yhteistyökumppani jos niitä osakkeita haluaa ostaa tai myydä.
Valtaosalle S Pankin palvelut riittävät. Osskekaupat voi tehdä minkä välittäjän kautta haluaa, vaikka pankkitili on vain s pankissa. Kannattaa tarvittaessa muuttaa tilisiirron yläraja tarpeeksi isoksi. Vakio on muistaakseni 5000 eur.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaapas.
Sijoittamisen palvelut persiasta. Samaten käytettävyys järkyttävän paljon paskempi kuin yhdelläkään toisella suomalaisella pankilla.
S pankki siirsi sijoittajapalvelunsa Nordnetille tammikuussa 2020. Ei heille jäänyt kuin jotain rahastoja , mitkä on eräälaisia kevytsijoittajan ja säästäjän palveluja.
no minulla on palvelut saatavilla 24/7 ihan tässä kotituolin äärellä....