Käyttääkö kukaan vain pelkkää S-pankkia? Riittääkö se?
Harkitsen että jos luopuisin toisen pankin asiakkuudesta. Tulis edullisemmaksi. Tosin olen opiskelija eli luottokorttia en varmaan S-pankista saa, mutta pärjää kai sitä pelkällä debit-kortillakin. Vai pärjääkö? Kokemuksia?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Miten käteisen talletus, jos myyt esim auton? Eikös S-pankissa ole 1000 euroa kuukausittainen rajoitus?
Se on ihan tavallinen pankki. Talleta mitä lystäät. Nostorajat voit itse fiksata nettipankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Pankki ei poikkea enää nykyään mitenkään muista pankeista, asuntolainaakin saa nykyään. Ja käteistä joka konttorista (=s-kaupat).
Eroaapas.
Sijoittamisen palvelut persiasta. Samaten käytettävyys järkyttävän paljon paskempi kuin yhdelläkään toisella suomalaisella pankilla.
S pankki siirsi sijoittajapalvelunsa Nordnetille tammikuussa 2020. Ei heille jäänyt kuin jotain rahastoja , mitkä on eräälaisia kevytsijoittajan ja säästäjän palveluja.
S Pankin sijoituspalvelut olivat peräisin FIMiltä, jonka S Pankki osti useammassa vaiheessa. FIM sinänsä oli kallis sijoittajille silloinkin, kun oli itsenäinen. S Pankki tekee yhtestyötä Lähi Tapiolan kanssa vakuutuksissa ja rahastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sekin huomioida, missä pankeissa on eniten häiriöitä toiminnassa. Olisivatko vaikka Nordea ja OP?
Tili op:ssa ollut kohta 40v enkä muista kohdallani kertaakaan sellaista hetkeä, jolloin op ei olisi toiminut silloin kun pitää.
Vierailija kirjoitti:
Olen luopumassa Nordeasta, koska on oikea kiristäjäpankki. Pitää olla sitä, tätä ja tuota tai muuten palvelumaksut ihan järkyttävät. OP harrastaa samaa, mutta heillä tosin ne bonukset, joista palvelumaksut voi kai maksaa? Olen kuitenkin jäämässä nyt pelkästään S-pankin varaan.
Aika isot säästöt saa olla op:n tileillä että niillä saisi edes palvelumaksuja kuitattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sekin huomioida, missä pankeissa on eniten häiriöitä toiminnassa. Olisivatko vaikka Nordea ja OP?
Tili op:ssa ollut kohta 40v enkä muista kohdallani kertaakaan sellaista hetkeä, jolloin op ei olisi toiminut silloin kun pitää.
Sama, lapsesta asti ollut tili eikä ikinä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole mitään sijoituksia ja S-pankilla on yhteistyökumppani jos niitä osakkeita haluaa ostaa tai myydä.
Valtaosalle S Pankin palvelut riittävät. Osskekaupat voi tehdä minkä välittäjän kautta haluaa, vaikka pankkitili on vain s pankissa. Kannattaa tarvittaessa muuttaa tilisiirron yläraja tarpeeksi isoksi. Vakio on muistaakseni 5000 eur.
Ei tästä olekaan kyse. Kyse oli RIITTÄÄKÖ S-pankki. Ei riitä suurelle osalle ihmisistä vaan joutuvat täydentämään palveluitansa muilla palveluntarjoajilla.
S-pankki EI OLE täysverinen pankki, josta saisi KAIKKI pankkipalvelut. Ja nekin mitkä saa ovat tehty turhan vaikeakäyttöisiksi (esim verkkopankissa maksun tekeminen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Pankki ei poikkea enää nykyään mitenkään muista pankeista, asuntolainaakin saa nykyään. Ja käteistä joka konttorista (=s-kaupat).
Eroaapas.
Sijoittamisen palvelut persiasta. Samaten käytettävyys järkyttävän paljon paskempi kuin yhdelläkään toisella suomalaisella pankilla.
S pankki siirsi sijoittajapalvelunsa Nordnetille tammikuussa 2020. Ei heille jäänyt kuin jotain rahastoja , mitkä on eräälaisia kevytsijoittajan ja säästäjän palveluja.
Nordnet on muutenkin halvin tapa sijoittaa, myös niille muiden pankkien asiakkaille.
no ei todellakaan ole. Ei edes näistä suomalaisista toimijoista halvin. Riippuu täysin sijoittajaprofiilista että onko se edes kilpailukykyinen. Esim kaltaiselleni kansainväliselle osakesijoittajalle jopa Nordea on halvempi kuin Nordnet, saati sitten muut palveluntarjoajat.
Pärjää. Perilliseni on opiskelija ja yrittäjä, ja pelkällä S-pankilla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Olen luopumassa Nordeasta, koska on oikea kiristäjäpankki. Pitää olla sitä, tätä ja tuota tai muuten palvelumaksut ihan järkyttävät. OP harrastaa samaa, mutta heillä tosin ne bonukset, joista palvelumaksut voi kai maksaa? Olen kuitenkin jäämässä nyt pelkästään S-pankin varaan.
OP ei maksa enää bonuksia. Ei ainakaan mulle, vaikka oon omistajajäsen. Pitäis olla joku säästötili että maksais.
Olen ollut s pankin asiakas 10 vuotta.
Suosittelen.
Appi toimii puhelimessa todella hyvin. Jos vahingossa tulee paperilasku, voi viivakoodin lukea puhelimella. Maksut voi kopioida. Luottokortin voi maksaa pois helposti. Verkkopalkka näkyy.
Verkkopankissa ei mielestäni ole mitään eroa muihin. Mutta viime vuodet tosiaan käyttänyt lähes pelkkää puhelinta. Verkkopankista ei mene mitään maksuja,eikä appista. Muistaakseni piti käydä e -laskut aktivoimassa verkkopankissa, ei toiminut appissa.
Rahastosijoittaminen toimii ihan ok. Oikeaan sijoittamiseen käyttäisin kuitenkin nordnettiä, niin siitä en s-pankilla osaa sanoa.
Tilejä saa maksutta perustaa niin paljon kuin haluaa, maksuton kortti ainakin yhteen.
Luottokortti ei maksa mitään, paitsi jos luottoa ei maksa kokonaan pois eräpäivänä.
Lainoja en ole hakenut.
Konttorissa olen asioinut pari kertaa ja tosi kiva, kun niitä konttoreita on. Puoliso joutuu toiseen kaupunkiin asioille Nordeassa.
OP palauttaa osuusmaksun kokonaisen kalenterivuoden kuluttua jäsenyyden irtisanomisesta. Kun irtisanot sopimuksen tämän vuoden aikana, saat rahat vuonna 2024. S-pankissa saat ne heti.
Minulla S-Pankki raha-asioiden päivittäiseen hoitoon ja sijoitukset Nordnetissä.
Vierailija kirjoitti:
S-pankki EI OLE täysverinen pankki, josta saisi KAIKKI pankkipalvelut. Ja nekin mitkä saa ovat tehty turhan vaikeakäyttöisiksi (esim verkkopankissa maksun tekeminen.)
Millä tavalla sinulle on ollut vaikeaa maksun tekeminen...? Minusta se on varsin helppoa. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sinulle on ollut vaikeaa maksun tekeminen...? Minusta se on varsin helppoa. 🤔
se on turhaan jaettu 3 vaiheeseen.
1) anna tili
2) anna maksun tiedot
3) vahvista.
MIKSI? Nuo kaikki voi tehdä Yhdellä kerralla samalla näytöllä, eikä rakentaa moista ihme polkua.
Tulee ylimääräisiä klikkauksia ja käyttöliittymä on kömpelö.
KAIKKI muut toimijat kutakuinkin koko maailmassa on tehnyt silten että ne kaikki tiedot voi antaa kerralla, eikä tarvitse eri vaiheissa antaa eri tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen omistaja-asiakas OP:ssa ja käyttö ei ole ilmaista vaikka oletkin tuolle nimellä siellä, niitä bonuksia kertyy säästämällä, pohjolasta vakuutukset hankkimalla, lainoilla, ja sijoituksilla. Käyttötilin rahat ei vaikuta bonuksiin mitenkään, eikä sijoittamisella paljoa saa, mutta säästötilillä pitää olla vähintään 10.000€ jos haluaa pienemmät pankkimaksut.
Minulla on säästötilillä 10.500€, sijoituksissa 5000€, ja halvin perusvakuutus, mutta ainoastaan tuo säästötili kerryttää bonuksia... 98% bonuksista tulee sieltä eikä vakuutusta ja sijoituksia käytännössä noteerata ollenkaan sillä niistä bonuksia kertyy kymmeniä senttejä per kuukausi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OP ei maksa enää bonuksia. Ei ainakaan mulle, vaikka oon omistajajäsen. Pitäis olla joku säästötili että maksais.
Kai aikuisella on säästötili vai pidätkö kaiken rahan yhdellä? Minä laitan kaiken ylimääräisen säästötilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai aikuisella on säästötili vai pidätkö kaiken rahan yhdellä? Minä laitan kaiken ylimääräisen säästötilille.
Joo, käyttötilillä kannattaa pitää vain sen mitä tarvitsee, ylimääräiset kannattaa makuuttaa säästötilillä, jos niitä tarvitsee sen tarvittavan summan siirtää käyttötilille 30 sekunnissa mobiilipankissa.
Mikä näissä asioissa on mukamas niin vaikeaa?
ÄssPankkitili riittää.
Ei ole rahasta murheita kun tilit tyhjenee :D
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/822b4dbf-3e59-4ac6-bcf1-9fe41063…
Spankilla on kyllä konttoreita. Oma konttori on Vantaan Tikkurilassa. Ja ihan tiedoksi nykyään kuolinpesän asiat voi hoitaa puhelimitse. Juuri hoidin yhden kuolinpesän käymättä kertaakaan pankissa. Taidat elää viime vuosisadalla.
Nordnet on muutenkin halvin tapa sijoittaa, myös niille muiden pankkien asiakkaille.