Mikä on tulevaisuutta ajatellen elinvoimaisin kaupunki näistä: Jyväskylä, Lappeenranta, Lahti?
Eli siis lapsiperheelle sopiva, turvallinen, hyvä työtilanne, ei liian ruuhkainen? Mihin näistä ktse muuttaisit? Missä on paras elinvoima niin että vielä 10-20v päästäkin on hyvä paikka asua?
Kommentit (22)
Minulla ei ole kokemusta kuin ainostaan Lahdesta ja minusta tämä on Ok paikka lapsiperheillekin. Kuten joku muu jo sanoi, katso tarkkaan mille alueelle muutat. Täällä on ainakin hyvin harrastusmahdollisuuksia ja hyviä ulkoliikuntapaikkoja.
Uskoisin, että Lahti pysyy elinvoimaisena seuraavat 20 vuotta. Ainakin Fazer uskoo Lahteen ja investoi ja rakentaa lähitulevaiuudessa uuden Fazerin tehtaan tänne. Kaupunginjohdolla on visio pyöräily- ja kävelymyönteisestä keskustasta ja se oli oikeastaan yksi syy miksi minä muutin tänne. Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia ja Lahden keskusta on ollut siinä mielessä hyvä paikka asua minulle.
Lahti ehdottomasti viimeisenä, jos ajatellaan, että kaupungissa pitäisi asua. Kaupunginjohtaja on samaan aikaan tapahtumatuottajien pomo eli Lahti satsaa päivähoidon ja vanhusten sijaan vahvasti tapahtumiin. Esimerkiksi lukioita lakkautettiin ja perustettiin yksi iso, jossa ei ole ilmanvaihtoa, ruokalassa on baarijakkarat ja matalat pöydät (outo yhdistelmä) ja joku kehittämispomo just totesi, että ei ne oppilaat parkkipaikkoja tarvitse, valitkoon jonkun toisen lukion, jos haluavat helposti ja nopeasti opiskelemaan. Eli todella ylimielinen virkamieskunta.
Ai niin - töitä siellä ei edelleenkään ole, vaikka kovasti vihreästä siirtymästä hypetetään.