Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltajat ilmoittavat kouluun, ettei lapsen tarvitse lukea kirjoja, koska näin on kotona sovittu Opettajat avautuvat, millaisilla asioilla vanhemmat piinaavat

Vierailija
21.08.2022 |

Hyvät palstamammat ja -sedät. Antakaamme opettajille työrauha, älkäämme olko tässä jutussa mainittujen vanhempien kaltaisia etuoikeutettuja "Kareneita".

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009001096.html

Niin, mikä se Karen on?
https://en.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang)

Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (639)

Vierailija
1/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käsittämätöntä, että kaikkein tärkeintä asiaa ei tarvitse tehdä. Tyhmät ihmiset haluavat lastensakin olevan tyhmiä.

Vierailija
2/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei se kersa lue kirjoja, niin sitten se saa huonomman numeron. Niin simppeliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanoton paikka?

Vierailija
4/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin on julkaistu lehdissä juttuja, mitä asioita luokan- ja aineenopettajat sekä koulujen rehtorit kokevat työssään hankaliksi. Yksi isoimmista asioista on hankalat ja vaativat lasten huoltajat! Nykyään huoltajissa on kaikkitietäviä, "minun lapseni ensin"- ihmisiä, jotka syyttävät opettajia ja koulua kullanmurunsa ongelmista. Tartutaan jokaiseen yksityiskohtaan, viestitellään jatkuvasti kouluun, uhataan lakimiesten yhteydenotoilla ym.

Vierailija
5/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tällöin on julkaistu lehdissä juttuja, mitä asioita luokan- ja aineenopettajat sekä koulujen rehtorit kokevat työssään hankaliksi. Yksi isoimmista asioista on hankalat ja vaativat lasten huoltajat! Nykyään huoltajissa on kaikkitietäviä, "minun lapseni ensin"- ihmisiä, jotka syyttävät opettajia ja koulua kullanmurunsa ongelmista. Tartutaan jokaiseen yksityiskohtaan, viestitellään jatkuvasti kouluun, uhataan lakimiesten yhteydenotoilla ym.

Nehän on vaan opettajan omia ideoita, kyllä niitä voi kritisoida, jos on eri mieltä. Pitää mennä sen opetussuunnitelman mukaan.

Vierailija
6/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toiselle nuorella on jokin diagnoosi. Ongelma on se, että opettajan pitää opettaa kymmeniä nuoria eikä vain sitä yhtä uniikkia lumihiutaletta. Terapeuteillakin on yksi potilas kerrallaan mutta opettajalla noin 20 oppilasta luokassa, ja jokaisen oppimisesta pitäisi olla vastuussa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käsittämätöntä, että kaikkein tärkeintä asiaa ei tarvitse tehdä. Tyhmät ihmiset haluavat lastensakin olevan tyhmiä.

Ja näitä riittää - ja näillä tuntuu olevan kaikkein suurin tarve geeniensä jatkuvuudelle. 😑

Vierailija
8/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisimpana juttuna on jäänyt mieleen, kun huoltaja uhkaili minua viestissään sillä, että kasiluokkalainen poikansa ei enää tykkää minusta ja aineestani, mikäli en suostu ottamaan vastaan myöhässä ollutta työtä. Kyse oli vuoden viimeisestä viikosta juuri arvioinnin deadlinen kynnyksellä, joten ei ollut enää aikaa odotella.

Ajatus siitä, että minua kovasti kiinnostaisi, tykkääkö hänen lapsensa nyt minusta vai ei, aiheutti kyllä huvitusta. Mielelläni yritän tulla toimeen oppilaiden kanssa, mutta loppujen lopuksi useimmat heistä ovat minulle vain yksi tuhansista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urani parhaimmat ovat varmaan tässä:

Huoltaja ilmoitti, että ekaluokkalaista ei saa kieltää tai komentaa, kun "meillä kotona ei puhuta lapsille niin".

Huoltaja pyysi, että nostaisin yleisen uimahallin altaan lämpötilaa, koska hänen lastaan paleli edellispäivän uimakoulussa.

Huoltaja suuttui, kun uskonnon tunnilla puhuttiin muistakin uskonnoista ja erityisesti Islamista, kun "meillä on vain yksi Jumala!"

On silti todettava, että 95% huoltajista on mukavia, järkeviä ja ihan tavallisia ihmisiä. He ymmärtävät, että koulu ei ole vain heidän lastaan varten ja opettajan ammattitaito kyllä riittää työn hoitamiseen ilman neuvojakin. Samaa mieltä ei aina tarvitse olla, mutta opettajan päätösten taustalla on aina myös sellaisia asioita, joita jokaiseen kotiin ei voi avata.

Mutta kyllä se niinkin on, että se yksi kauhuvanhempi voi pilata koko työvuoden, jos viestejä pommitetaan jokaisesta pikkuasiasta ilman aika- tai aihesuodatinta.

Vierailija
10/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä rajoitu pelkästään peruskouluun. Toisella asteella ja korkeakouluissakin opettajille tulee ilmoitusluonteisena asiana miten, millä tavalla, missä ajassa ja millä arvosanoilla kukin aikoo tutkintonsa suorittaa. Kullekin sitten räätälöitävä vaatimansa paketti. Jos ei suostu, lähtee opiskelijalta viestiä esihenkilöille jotka helppo saada kuoroon koska tutkintoja on saatava yhä enemmän ja yhä nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
11/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien tulee muistaa että vanhemmat kasvattaa lapset. Opettajat tottelevat ohjeita miten kutakin lasta kasvatetaan

Vierailija
12/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellulellu kirjoitti:

Opettajien tulee muistaa että vanhemmat kasvattaa lapset. Opettajat tottelevat ohjeita miten kutakin lasta kasvatetaan

Niin, vanhempien tulisi muistaa kasvattaa lapset kotona. Opettajat opettaa ja kasvattaa koulussa. Opettajien tehtävä on tehdä työtään, he eivät ole alaissuhteessa vanhempiin vaikka toimiva yhteistyö onkin tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan typerää, ettei lapsi tee läksyjä (kirjan lukua) jos kotona niin sovitaan. Se on väärin. 

Mutta oli noissa artikkeleiden lainauksissa pari, jotka särähti omaan korvaan, joihin on adhd-lapsen kanssa törmännyt. 

"”Kyllähän me opettajat tiedämme, miten adhd-oppilasta pitäisi käsitellä ja ottaa huomioon. Mutta ihan kaikki se, mitä halutaan ja kysytään, ei ole mahdollista.”"

- ei, eivät tunnu tietävän. Ehkä 1/10 opettajista tietää mitä riskejä adhd-lapsen pyöriminen normilasten seassa sisältää. Muut eivät tajua. Laittavat lapsen huonosta käytöksestä viestiä kotiin, voi kuulkaa kyllä kotona ne haasteet tiedetään, mutta miten sieltä kotoa voidaan puuttua käytökseen koulussa? Haluatteko että vanhempi tulee välitunnille tai tunnille mukaan? Adhd-lasta täytyy valvoa, se ei ohjeita muista impulsiivisuuden vuoksi. Mutta opettajista ei riitä ketään valvomaan, ja sitten lapsen huonosta käytöksestä viestiä kotiin. 

Adhd-lapsi ei saa rauhallista työskentelytilaa, toiset oppilaat kiusaavat pakko-oireista, ja vaaditaan istumaan koetilanne 45 min paikallaan kun keskittyminen ei siihen veny, ei vaikka miten yrittää. Tai voi istua, mutta ei enää pysty myöskin kirjoittamaan vastauksia. Kaikki pinnistely menee siihen että keskittyy paikallaoloon. 

"Huvitti erityisesti maininta, ettei ”pienistä tyhmyyksistä”, kuten kaverin tönimisistä tai kiroilusta, saa laittaa Wilma-merkintää lapselle. Tällainen asiakasajattelu on yleistynyt koulussa, eivätkä kaikki vanhemmat tahdo ymmärtää, että opettaja on ammattilainen, joka kyllä osaa tehdä pedagogiset ratkaisut ilman huoltajien neuvoja.” (Opettaja, Jyväskylä)"

Minusta tämä opettaja on malliesimerkki ylimielisestä pedagogista, joka ei ollenkaan käsitä mitä rämpimistä se erkan perheessä on. Miksi kaikki paska täytyy laittaa sinne wilmaan? Mitä varten? Jotta saa vanhemmat tuntemaan mahdollisimman paljon huonommuutta ja epäonnistumista? Se lapsi käyttäytyy just samoin myös kotona, uskokaa pois. Sitä ei tarvitse alleviivata vielä koulunkin suunnasta. Mutta on se kiva, että herättää oikein huvittuneisuutta. 

Kerran kuulin erityisopettaja-rehtorista, joka oli sanonut omille alaisilleen, erityisoppilaista, että näiden lasten vanhemmille ei laiteta yhtäkään negativiista wilma-merkintää. 

Ai mutta, te opettajathan tiedätte, miten adhd-lapsia kohdellaan. Haha. 

Vierailija
14/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin tällöin on julkaistu lehdissä juttuja, mitä asioita luokan- ja aineenopettajat sekä koulujen rehtorit kokevat työssään hankaliksi. Yksi isoimmista asioista on hankalat ja vaativat lasten huoltajat! Nykyään huoltajissa on kaikkitietäviä, "minun lapseni ensin"- ihmisiä, jotka syyttävät opettajia ja koulua kullanmurunsa ongelmista. Tartutaan jokaiseen yksityiskohtaan, viestitellään jatkuvasti kouluun, uhataan lakimiesten yhteydenotoilla ym.

Nehän on vaan opettajan omia ideoita, kyllä niitä voi kritisoida, jos on eri mieltä. Pitää mennä sen opetussuunnitelman mukaan.

Varmasti voikin kritisoida, jos kyse on siitä, ettei noudateta opetussuunnitelmaa. Mutta tuo kommenttisi opettajan omista ideoista, kerroit juuri siinä, että et tunne suomalaista opetussuunnitelmaa, jossa nimenomaan odotetaan opettajan suunnittelevan varsin väljien raamien pohjalta opetuksensa. Opettajalla on myös valtuudet tehdä niin ilman, että vanhempien mielipiteistä käydään huutoäänestystä.

Kritiikin siis pitäisi pohjautua siihen, että kerrotaan, miten opetus ei ole opetussuunnitelman mukaista, ei siihen, että Villen faijan mielestä kirjojen lukemisen sijaan voisi pelata futista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi todella raskas vanhempi, joka antoi kotona teinilleen positiivista huomiota, jos tämä keksi jotain kritiikkiä koululle, koska itse ilmeisesti nautti jatkuvasta viestittelystä ja valittamisesta. Teini itse oli aina mukana kaikessa pahanteossa ja oli selvästi onneton nuori.

Kerran sitten taas sain viestin, että kuulemma poika on sitä mieltä, että inhoan häntä ja meidän pitää jutella. Noh, tunnin jälkeen kahden kesken kysyin oppilaalta, mikä nyt oikein vaivaa. Hän riiputti surkeana päätään ja sanoi: "Se, kun äiti koko ajan laittaa niitä haukkumaviestejä opettajille." Kyllä säälitti. Sovittiin siinä sitten, että kukin vastaa omista teoistaan, hänen äitinsä jutut ovat hänen juttujaan ja meidän asiat koulussa eivät niistä riipu.

Vierailija
16/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on ihan typerää, ettei lapsi tee läksyjä (kirjan lukua) jos kotona niin sovitaan. Se on väärin. 

Mutta oli noissa artikkeleiden lainauksissa pari, jotka särähti omaan korvaan, joihin on adhd-lapsen kanssa törmännyt. 

"”Kyllähän me opettajat tiedämme, miten adhd-oppilasta pitäisi käsitellä ja ottaa huomioon. Mutta ihan kaikki se, mitä halutaan ja kysytään, ei ole mahdollista.”"

- ei, eivät tunnu tietävän. Ehkä 1/10 opettajista tietää mitä riskejä adhd-lapsen pyöriminen normilasten seassa sisältää. Muut eivät tajua. Laittavat lapsen huonosta käytöksestä viestiä kotiin, voi kuulkaa kyllä kotona ne haasteet tiedetään, mutta miten sieltä kotoa voidaan puuttua käytökseen koulussa? Haluatteko että vanhempi tulee välitunnille tai tunnille mukaan? Adhd-lasta täytyy valvoa, se ei ohjeita muista impulsiivisuuden vuoksi. Mutta opettajista ei riitä ketään valvomaan, ja sitten lapsen huonosta käytöksestä viestiä kotiin. 

Adhd-lapsi ei saa rauhallista työskentelytilaa, toiset oppilaat kiusaavat pakko-oireista, ja vaaditaan istumaan koetilanne 45 min paikallaan kun keskittyminen ei siihen veny, ei vaikka miten yrittää. Tai voi istua, mutta ei enää pysty myöskin kirjoittamaan vastauksia. Kaikki pinnistely menee siihen että keskittyy paikallaoloon. 

"Huvitti erityisesti maininta, ettei ”pienistä tyhmyyksistä”, kuten kaverin tönimisistä tai kiroilusta, saa laittaa Wilma-merkintää lapselle. Tällainen asiakasajattelu on yleistynyt koulussa, eivätkä kaikki vanhemmat tahdo ymmärtää, että opettaja on ammattilainen, joka kyllä osaa tehdä pedagogiset ratkaisut ilman huoltajien neuvoja.” (Opettaja, Jyväskylä)"

Minusta tämä opettaja on malliesimerkki ylimielisestä pedagogista, joka ei ollenkaan käsitä mitä rämpimistä se erkan perheessä on. Miksi kaikki paska täytyy laittaa sinne wilmaan? Mitä varten? Jotta saa vanhemmat tuntemaan mahdollisimman paljon huonommuutta ja epäonnistumista? Se lapsi käyttäytyy just samoin myös kotona, uskokaa pois. Sitä ei tarvitse alleviivata vielä koulunkin suunnasta. Mutta on se kiva, että herättää oikein huvittuneisuutta. 

Kerran kuulin erityisopettaja-rehtorista, joka oli sanonut omille alaisilleen, erityisoppilaista, että näiden lasten vanhemmille ei laiteta yhtäkään negativiista wilma-merkintää. 

Ai mutta, te opettajathan tiedätte, miten adhd-lapsia kohdellaan. Haha. 

Voimia sinulle lapsesi kanssa.

Mutta ehkäpä tuossa kommentissa ei nyt puhuttu sinun ADHD-lapsestasi vaan vanhemmista, jotka ilman mitään erityistä syytä haluavat erikoiskohtelua lapselleen.

Vierailija
17/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mutta, te opettajathan tiedätte, miten adhd-lapsia kohdellaan. Haha. 

Kyllä tiedetään ja ymmärretään haasteet myös kotona. Tilanne ei ole sellainen kuin opettajat toivoisivat mutta se on sellainen kuin on, koska inkluusio (kaikki vaan samalle luokalle ja erityisryhmät poistuneet).

Vierailija
18/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on ihan typerää, ettei lapsi tee läksyjä (kirjan lukua) jos kotona niin sovitaan. Se on väärin. 

Mutta oli noissa artikkeleiden lainauksissa pari, jotka särähti omaan korvaan, joihin on adhd-lapsen kanssa törmännyt. 

"”Kyllähän me opettajat tiedämme, miten adhd-oppilasta pitäisi käsitellä ja ottaa huomioon. Mutta ihan kaikki se, mitä halutaan ja kysytään, ei ole mahdollista.”"

- ei, eivät tunnu tietävän. Ehkä 1/10 opettajista tietää mitä riskejä adhd-lapsen pyöriminen normilasten seassa sisältää. Muut eivät tajua. Laittavat lapsen huonosta käytöksestä viestiä kotiin, voi kuulkaa kyllä kotona ne haasteet tiedetään, mutta miten sieltä kotoa voidaan puuttua käytökseen koulussa? Haluatteko että vanhempi tulee välitunnille tai tunnille mukaan? Adhd-lasta täytyy valvoa, se ei ohjeita muista impulsiivisuuden vuoksi. Mutta opettajista ei riitä ketään valvomaan, ja sitten lapsen huonosta käytöksestä viestiä kotiin. 

Adhd-lapsi ei saa rauhallista työskentelytilaa, toiset oppilaat kiusaavat pakko-oireista, ja vaaditaan istumaan koetilanne 45 min paikallaan kun keskittyminen ei siihen veny, ei vaikka miten yrittää. Tai voi istua, mutta ei enää pysty myöskin kirjoittamaan vastauksia. Kaikki pinnistely menee siihen että keskittyy paikallaoloon. 

"Huvitti erityisesti maininta, ettei ”pienistä tyhmyyksistä”, kuten kaverin tönimisistä tai kiroilusta, saa laittaa Wilma-merkintää lapselle. Tällainen asiakasajattelu on yleistynyt koulussa, eivätkä kaikki vanhemmat tahdo ymmärtää, että opettaja on ammattilainen, joka kyllä osaa tehdä pedagogiset ratkaisut ilman huoltajien neuvoja.” (Opettaja, Jyväskylä)"

Minusta tämä opettaja on malliesimerkki ylimielisestä pedagogista, joka ei ollenkaan käsitä mitä rämpimistä se erkan perheessä on. Miksi kaikki paska täytyy laittaa sinne wilmaan? Mitä varten? Jotta saa vanhemmat tuntemaan mahdollisimman paljon huonommuutta ja epäonnistumista? Se lapsi käyttäytyy just samoin myös kotona, uskokaa pois. Sitä ei tarvitse alleviivata vielä koulunkin suunnasta. Mutta on se kiva, että herättää oikein huvittuneisuutta. 

Kerran kuulin erityisopettaja-rehtorista, joka oli sanonut omille alaisilleen, erityisoppilaista, että näiden lasten vanhemmille ei laiteta yhtäkään negativiista wilma-merkintää. 

Ai mutta, te opettajathan tiedätte, miten adhd-lapsia kohdellaan. Haha. 

Totta puhut, ei se ADHD niillä wilma merkinnöillä parane, eikä sen lapsen käytös millään pika aikataululla muutu. Ja tosiaan ne vilkkaat lapset siellä välitunnilla ja lapset yleensäkin, joka välitunnilla pitäisi olla ainakin kaksi valvojaa.

Vierailija
19/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on ihan typerää, ettei lapsi tee läksyjä (kirjan lukua) jos kotona niin sovitaan. Se on väärin. 

Mutta oli noissa artikkeleiden lainauksissa pari, jotka särähti omaan korvaan, joihin on adhd-lapsen kanssa törmännyt. 

"”Kyllähän me opettajat tiedämme, miten adhd-oppilasta pitäisi käsitellä ja ottaa huomioon. Mutta ihan kaikki se, mitä halutaan ja kysytään, ei ole mahdollista.”"

- ei, eivät tunnu tietävän. Ehkä 1/10 opettajista tietää mitä riskejä adhd-lapsen pyöriminen normilasten seassa sisältää. Muut eivät tajua. Laittavat lapsen huonosta käytöksestä viestiä kotiin, voi kuulkaa kyllä kotona ne haasteet tiedetään, mutta miten sieltä kotoa voidaan puuttua käytökseen koulussa? Haluatteko että vanhempi tulee välitunnille tai tunnille mukaan? Adhd-lasta täytyy valvoa, se ei ohjeita muista impulsiivisuuden vuoksi. Mutta opettajista ei riitä ketään valvomaan, ja sitten lapsen huonosta käytöksestä viestiä kotiin. 

Adhd-lapsi ei saa rauhallista työskentelytilaa, toiset oppilaat kiusaavat pakko-oireista, ja vaaditaan istumaan koetilanne 45 min paikallaan kun keskittyminen ei siihen veny, ei vaikka miten yrittää. Tai voi istua, mutta ei enää pysty myöskin kirjoittamaan vastauksia. Kaikki pinnistely menee siihen että keskittyy paikallaoloon. 

"Huvitti erityisesti maininta, ettei ”pienistä tyhmyyksistä”, kuten kaverin tönimisistä tai kiroilusta, saa laittaa Wilma-merkintää lapselle. Tällainen asiakasajattelu on yleistynyt koulussa, eivätkä kaikki vanhemmat tahdo ymmärtää, että opettaja on ammattilainen, joka kyllä osaa tehdä pedagogiset ratkaisut ilman huoltajien neuvoja.” (Opettaja, Jyväskylä)"

Minusta tämä opettaja on malliesimerkki ylimielisestä pedagogista, joka ei ollenkaan käsitä mitä rämpimistä se erkan perheessä on. Miksi kaikki paska täytyy laittaa sinne wilmaan? Mitä varten? Jotta saa vanhemmat tuntemaan mahdollisimman paljon huonommuutta ja epäonnistumista? Se lapsi käyttäytyy just samoin myös kotona, uskokaa pois. Sitä ei tarvitse alleviivata vielä koulunkin suunnasta. Mutta on se kiva, että herättää oikein huvittuneisuutta. 

Kerran kuulin erityisopettaja-rehtorista, joka oli sanonut omille alaisilleen, erityisoppilaista, että näiden lasten vanhemmille ei laiteta yhtäkään negativiista wilma-merkintää. 

Ai mutta, te opettajathan tiedätte, miten adhd-lapsia kohdellaan. Haha. 

Meidän koulussa on tällä hetkellä noin 50 nuorta, jolla on adhd-dg. Lisäksi ovat ne, joilla on adhd, mutta dg puuttuu. Koulun oppilaista noin neljänneksellä on tehostetun tuen päätös. Kaikilla lopuilla on murrosikä. Normaali murrosikäinenkin on levoton ja tarkkaamaton. Se nyt vaan on ihan fakta, että minä en pysty ketään vahtimaan ja auttamaan sillä tavalla kuin vanhemmat kuvittelevat olevan mahdollista. Opetan yli sataa teiniä päivässä. Se sinun adhd on siellä yksi monien joukossa ja monella on todella paljon pahempiakin ongelmia.

Vierailija
20/639 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 99% samaa mieltä. Kauhealta kuulostaa joidenkin vanhempien käytös.

Mutta sitten tämä "kyllä me tiedetään miten ADHD-lasten kanssa toimitaan" on opettajalta melko ylimielinen kommentti ja vetää vessasta ainakin meille koulun taholta markkinoidun ajatuksen kasvatuskumppsnuudesta. Puhumattakaan ahdistuneista, onko ope mt-alankin ammattilainen ja ehkä tietoinen siitä missä kohdassa altistushietarkiaa kyseinen lapsi on hoidossaan menossa? Ope voi kertoa mikä koulussa on mahdollista ja mikä ei, ja se on hyväksyttävä että kaikki ei ole, ja AINA on kouluun viestittävä asiallisesti ja yhteistyökykyisesti, mut ei koulun suhtautuminen voi olla että me tiedetään kaikesta kaikki paremmin. Vaikka välillä se tuntuu olevan opettajilla verissä - voisin kertoa mistä omassa työssä erottaa hyvin opettajavanhemmat 😉