Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinen toppapupuku kesävauvalle ekaksi talveksi??

25.10.2006 |

Huvikseni kyselen, kun tuossa luin keskustelua toppapuvuista, että minkä kokoisia toppapukuja olette ostaneet nyt kesäkuussa syntyneille vauvoille ekaksi talveksi? Meille tulossa vaavi ensi kesäkuussa, joten aikaa on mutta, kysynpä kuitenkin :) Meillä on jo yksi maalis- ja yksi lokalapsi, muttei vielä kesävauvaa ;)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset olleet puolivuotiaana 70cm, joten laskelmoin että vielä huhtikuussa voi olla toppis kelejä, jolloin poika 10kk. Siksi ostin 74. Nyt poju on hukkua siihen, mutta onhan talvi vasta alussa :) Ja muuten, ostin vedenpitävän kun joudun kanniskelemaan välillä r-repussa. Ei ole sit räntäsateilla aivan märkä. Ja voi päästää keväällä pojan konttaamaan sohjossa ;)

Vierailija
2/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö syntyi toukokuussa ja hänellä oli ensimmäisenä talvena Tutan 68cm toppapuku joka mahtui koko talven ajan. Sen lisäksi käytin äitiyspakkauksen toppapukua. Itse ehkä kuitenkin ostaisin kesävauvalle 74cm puvun kaiken varalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummallakin olen käyttänyt äitiyspakkauksen toppahaalaria. Aivan alussa on hieman ison oloinen mutta olen kääräissyt hieman lahkeita ja hihansuita.

Vierailija
4/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vastaa kokoa 74cm, nyt aivan valtava tytölle, mutta luulen että ei pienemmällä mentäisi koko talvea.

Vierailija
5/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä oli 62 cm haalari ja äp:n haalari ensimmäisenä talvena. Monilla samaanaikaan syntyneillä oli vain se äp-haalari, mutta minä kannoin lasta paljon liinassa ja kantorepussa ja silloin on helpompaa, jos ei ole ylisuuri puku. Meillä tyttö oli niin hoikka, että tuo pikkutoppis meni päälle vielä puolenvuoden iässä, kun mittaa oli reilusti yli 62 cm.

Vierailija
6/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt heinäkuussa ja hänellä oli aluksi 74cm haalari ja myöhemmin äp:n haalari. Poka syntyi nyt kesäkuussa ja haaveilin uudesta poikamaisesta haalarista. Onneksi en kuitenkaan ostanut sitä etukäteen kun sälli onkin aikamoinen jytky! Nyt 4kk ja käytössä 74cm vaatteet kohta 80. Odotan vielä että tulee oikea talvi ja ostan haalarin sit. Nyt käytössä esikoisen äp-haalari kylmillä ilmoilla, eikä yhtään iso!

Vierailija
7/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkutalveksi on veljen vanha 74cm haalari. Lopputalveksi on Reimatec 80cm haalari. Nyt käytössä Reimatec vkhaalari kokoa 74 ja ei kyllä mahtuisi/mahdu siihen keväällä saati edes lopputalvesta. Isoveljensä käytti jo 80cm vaatteita 9kk ikäsenä ja tämä kaveri nyt jo pidempi kuin veljensä oli puolivuotiaana.

Vierailija
8/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkutalveksi ostettiin 68 cm toppapuku ja lopputalvesta meni sitten äitiyspakkauksen puku.

Vierailija
9/9 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntynyt maaliskuussa ja ekana talvena oli käytössä 74cm reimatec babymalli, joka meni koko talven, kunnes siirryttiin 86cm välikausipukuun. Tyttö oli vielä isokoinen ikäisekseen, 1v neuvolassa 12,8kg ja 81cm. Siksi varmaan tuntuu aika isolta tuo 74cm kesävauvalla.. Kuopus taas syntyi lokakuussa ja aluksi käytössä oli 62/68cm toppahaalari, mutta se oli tosi tönkkö esim. turvakaukalosssa, joten käytettiin suurin osa talvea äp-haalaria.

Tekisi mieli vaan sitten joskus aikoinaan ostaa alesta halvalla tälle tulevalle ensi talveksi joku vähän parempi puku. Taidanpa päätyä aluksi kokoon 68, voihan sitä ostaa sitten toisen jos ihan pieneksi jää :)