Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni syö hirvittäviä määriä ja meillä ei rahat yksinkertaisesti riitä siihen kaikkeen ruokaan.

Vierailija
20.08.2022 |

Kun teen vaikka kilosta jauhelihaa kastiketta, niin mies syö siitä kerralla vähintään puolet, vaikka minä kuinka yritän selittää, että se pitää riittää vähintään 2 mutta vähintään 3 päiväksi minulle, miehelle ja neljälle 4-14v lapselle. Mies kuitenkin suuttuu hirveästi ja huutaa, että hänen on saatava syödä tarpeeksi ja että minä voin olla lasten kanssa vähemmällä ruoalla tai jopa kokonaan syömättä jos ruoka ei riitä. Yritän piilotella ruokaa, että se riittäisi sekä minulle ja lapsille, mutta mies kuitenkin aina löytää piilot ja syö ruoat. Mies myös vaatii, että hänen täytyy saada syödä ensin ja että me lasten kanssa sitten katselemme nälissämme sivusta kun mies syö hyvällä halulla niin paljon kuin jaksaa ja sitten me syömme sen mitä jää jäljelle.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin alle se puoli kiloa kasviksia. Ette kai te pelkkää lihaa syö?

Tuolle perheelle siis n. 8 kg kasviksia sille kolmelle päivälle. Tai enemmän. Jos 4v ei syö puolta kiloa,mut mies tarttee ainakin kilon siihen ~50g kastikkeen kanssa et nälkä lähtee.

Vierailija
42/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on PARASIITTEJA on aina nälissään. Mutta jotkut myös varastaa ruokia muilta .  Ameeba lapamato kihomadot heisimadot ihmiseen tulee saastuneita vesistä ruuasta jne .  Ne aiheuttaa anemiaa silti voi vatsa kasvaa kun madot kasvaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä epatasapainoisesssa kulutuksessa voi tehdä kompromissiin, missä se joka haluaa syödä enemmän ja kalliimmalla, pistää rahaa ruokasn enemmön ja se joka huokeammalla hinnalla, pistää

vähemmän. Ei tarvitse sitten mussuttaa, etyä ei pitäis ostaa sitä tai tätä, 

Ongelmia tulee ehkä silloin, jos kaikki ostetasn toisen rahoilla. Harvoin näin on.  Vaikka kummankin osapuolen kulutus vaikuttaa tavallasn yhteiseen kassaan, pitää olla ne oma rahat ja päätäntävalta myös miten ne kuluttaa. 

Vierailija
44/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No citymarketeissa on usein niitä euron päiviä kilo kasviksia 1-5€ ja  leipiä puoleen hintaan . Kilo tomaatteja . Kurkkuja.  Sipulia.  Porkkanaa.  

Vierailija
45/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon puuron kun keittää lähtee nälkä .  Vaikka riisipuuron . Iso kattila. 

Vierailija
46/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanakeitto on ihanaaaaaaa !!!!    

Vierailija
47/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia vaan lisää. Itse ainakin hokasin, että kaks lasta riittää, enempään ei ole varaa. Ja ruokaa meillä riittää et kaikilla lähtee nälkä. 

Vierailija
48/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastikkeessa on vain kilo jauhelihaa mutta sen pitäisi mielestäsi riittää kuudelle ihmiselle kahdeksi päiväksi? Hohhoijaa, harvinaisen huono trolli taas.

Ajatella miten kallista. Jauheliha maksaa n. 7 euroa kilo, eli tämän kastikkeen hinta voi muine sisältöineen ylittää jopa 8 euroa ja kun perunat on alle euron kilo, niin tämä kastike ja kaksi kiloa perunoita maksaa 10 euroa!

Vierailija
49/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta voi mitenkään riittää kuudelle henkilölle 2- 3 päiväksi.

Ei todellakaan . Yhdelle atrialle riittää perheelle

Vierailija
50/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surmaa se paska!

Vierailija
51/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö tämä mies lasten vanukkaatkin? 

Vierailija
52/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollainen mies kaverina syö jääkaapin tyhjäksi ja silti on aina nälköinen, kerran kun joutui pakon edestä olemaan mun luona viikon avioeron takia mulla meni ruokiin 200 e vaikka tietää että olen pienituloinen, sinne meni töihin tarkoitetut leikkeleet, juustot yms leivänpäälliset, samoin jos oli iso vuoksi siitä meni reilu puolet vaikka oli tarkoitettu niin että riittäisi ainakin neljälle päivälle, ei jäänyt mulle kuin ehkä 1/4 osa ei edes sitäkään kun piti töihin ottaa osa ruoaksi. 

Suuttui tai suutahti jos asiasta sanoin, myöhemmin kyllä ymmärsi ja rauhoittui, ei oikeastaan ostanut itse mitään mun jääkaappiin. 

Miksi suostut ruokkijaksi ?

Vierailija
53/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee enemmän sitä kastiketta. Ei se niin vaikeaa ole.

Vierailija
54/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee enemmän sitä kastiketta. Ei se niin vaikeaa ole.

4 vuotta vanha aloitus

Vierailija
55/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus ja keksitty tarina. Mutta tuo on järkevää että se joka syö enemmän tai kalliimmin niin laittaa enemmän rahaa ruokatilille, end of discussion. Meillä ainakin toimii, olen tässä asiassa raatorehellinen puoliso enkä tuhlaile. Yritettiin ensin jakaa ostoksia, hankalaa ja toista hävetti kassalla. Vuorotellen maksaminen ei toiminut koska eri kerroilla tulee pakostakin eritasoiset ostokset. Joten päädyttiin sitten tähän että yhteinen taloustili johon toinen laittaa enemmän palkan ja kulutuksen perusteella. 

Vierailija
56/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastikkeessa on vain kilo jauhelihaa mutta sen pitäisi mielestäsi riittää kuudelle ihmiselle kahdeksi päiväksi? Hohhoijaa, harvinaisen huono trolli taas.

Se on 83g lihaa per annos. Aivan riittävästi, kun laittaa reilusti kasviksia. Ihminen yleensä syö useamman kerran päivässä ja saa proteiinia niiltäkin atterioilta. Riittäisi jopa kolmeksi päiväksi. 

Vierailija
57/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoruokintaan! Kasvavat lapset tarvii ruokaa.

Miehen mukaan lapset ovat niin pieniä, että niille riittää pieni määrä ruokaa ja että niiden ei joka päivä tarvitse syödä ollenkaan. ap

Älä jaksa. Sinä oot muka niin tyhmä ja empatiakyvytön, ettet välitä lastesi nälästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme