Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni syö hirvittäviä määriä ja meillä ei rahat yksinkertaisesti riitä siihen kaikkeen ruokaan.

Vierailija
20.08.2022 |

Kun teen vaikka kilosta jauhelihaa kastiketta, niin mies syö siitä kerralla vähintään puolet, vaikka minä kuinka yritän selittää, että se pitää riittää vähintään 2 mutta vähintään 3 päiväksi minulle, miehelle ja neljälle 4-14v lapselle. Mies kuitenkin suuttuu hirveästi ja huutaa, että hänen on saatava syödä tarpeeksi ja että minä voin olla lasten kanssa vähemmällä ruoalla tai jopa kokonaan syömättä jos ruoka ei riitä. Yritän piilotella ruokaa, että se riittäisi sekä minulle ja lapsille, mutta mies kuitenkin aina löytää piilot ja syö ruoat. Mies myös vaatii, että hänen täytyy saada syödä ensin ja että me lasten kanssa sitten katselemme nälissämme sivusta kun mies syö hyvällä halulla niin paljon kuin jaksaa ja sitten me syömme sen mitä jää jäljelle.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täää se sama joka tekee aiheita että teini poijjjat syö vararikkoon kun kaiken ruuan kaapista syövät?

Vierailija
22/27 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen huono -1/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa lisäruokaa koko perhe leipä ja soppajonosta. Kyllä alkaa riittämään safkat. Ukko varsinkin.  Mikä siinä on niin vaikeeta.

Vierailija
24/27 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on mahdollista.

Yksi vaihtoehto on tasata ruoka. Jokainen saa lautaselleen 2-3 perunaa, nakkikastiketta ja salaattia. Kun kaikki on syöneet, nälkäiset voi santsata, mitä jää.

Se pitää olla ehdoton, että jokainen saa aterian.

Osa ihmisistä on sellaisia, että he pystyvät helposti syömään koko kattilallisen vaikka nakkikastiketta ja kaikki perunat.

Tai;

Homma menee sillai, että ensin syö lapset ja naiset.

Mies syö mitä jää.

Vierailija
25/27 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härskiä toimintaa mieheltäsi. Silti tuollainen määrä ruokaa ei riitä millään useaksi päiväksi noin isolle joukolle.

Tiedän miehiä (yleensä treenin ja syömisensä hieman överiksi vetäviä sali penoja), jotka saattavat ahtaa itseensä päivittäin 800-1000g lihaa, siis kaiken runsaan muun syömisensä ohella.

Tekeekö miehesi hyvin fyysistä työtä ja vielä ulkona? Jos tekee, niin silloin toki hänen kulutus on luonnollisesti melkoisen kovaa ja ruokaa väistämättä kuluu, etenkin talviaikaan. Jos taas hän tekee koneella etätöitä, pitäisi hänen pärjätä huomattavasti vähemmällä ruokamäärällä.

Vatsaa voi myös kouluttaa. Itse söin (miehenä) pahimmillaan sellaisia 600-700 gramman kokonais aterioita, joskus jopa kaksi kertaa päivässä (aamu ja iltapalojen ohella). Hiljalleen olen totuttanut itseni noin 350-400 gramman kokonais aterioihin (1 X päivässä), vatsa kyllä sopeutuu hiljalleen uuteen tilanteeseen, toki tuon lisäksi syön kunnollisen aamu-ja iltapalan. En tee fyysistä työtä, mutta liikun kyllä muuten lähes päivittäin.

Vierailija
26/27 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on mahdollista.

Yksi vaihtoehto on tasata ruoka. Jokainen saa lautaselleen 2-3 perunaa, nakkikastiketta ja salaattia. Kun kaikki on syöneet, nälkäiset voi santsata, mitä jää.

Se pitää olla ehdoton, että jokainen saa aterian.

Osa ihmisistä on sellaisia, että he pystyvät helposti syömään koko kattilallisen vaikka nakkikastiketta ja kaikki perunat.

Tai;

Homma menee sillai, että ensin syö lapset ja naiset.

Mies syö mitä jää.

Ensin syö tietysti lapset. Sitten syö se, joka tekee eniten fyysisiä töitä ja omaa enemmän lihasmassaa. Viimeiseksi syö se, joka tarvitsee vähiten kaloreita ja omaa vähiten lihasmassaa.

Ps. Mies kuluttaa luonnostaan enemmän kaloreita/vrk kuin nainen, mikäli koko/paino ja elämäntavat ovat suht samanlaiset.

Vierailija
27/27 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies lihava?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän