Mihin maahan muuttaisit jos olisi pakko?
Kommentit (224)
Islanti olis eka vaihtoehto, mutta on oikeasti vaikea valita tasaväkisistä vaihtoehdoista... Norja/Ruotsi/Irlanti/Kanada. Tärkeä valintakriteeri on ilmasto, en halua kuumiin maihin, mutta valitettavasti se kuuma tulee tänne, vaikka ei haluttais. Siksi jonnekin meren ääreen, jossa edes tuulee
Ranskaan, Iso-Britanniaan, Usaan, Kanadaan tai Austraaliaan.
Aion muuttaa Intiaan. Alapeukuista huolimatta.
Italiaan, tarkemmin Ischialle. Ihastuin kyseiseen paikkaan jo lapsena kun matkustettiin sinne perheeni kanssa. Sympaattinen pienehkö saari. Ihmiset ihania. Mekin ystävystyttiin siellä monien paikallisten kanssa. Hotellin isäntäväki muisti hyvin vanhempani kun kävivät siellä muutama vuosi sitten, edellisestä reissusta tuolloin jo reippaat 10 vuotta. Nyt mullakin on jo oma perhe (puoliso ja vauva), suunnitelmissa reissu tuonne kunhan vauva tuosta kasvaa.
Loimaahan! Puhuisin siellä aavasaksaa.
M 48
Kolumbia tai Mexico, saan ihmiset häviämään
Jag flyttade redan. Inget tvång fanns. Nu har det gått 20 år och man funderar på att byta bort sitt finska pass mot hemlandets. Så efter är dagens Finland, jordens sista Sovjetrepublik som vi igen har fått smaka på. Fy fan.
Venäjälle ja Pohjoiskoreaan, mutta vain jos olisi aivan pakko. Mikähän se pakko voisi olla? Moneen maahan voisin muuttaa muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
USA. Mua jotenkin kiehtoo. En mihinkään New Yorkiin haluaisi. Haluaisin tutustua moneen osavaltioon.
Varo vain, että ei tule abortin tarvetta.
Sveitsi. Puoleeton maa ja hienot maisemat.
Ei olisi edes pakko, muuttaisin viivana Walesiin, jos olisi vain mahdollista. Myös Irlanti ja Sveitsi kiinnostaisi asuinmaana.
Kanadaan ja takaisin Suomeen olen muuttanut vaikkei ollut pakko.
Mielellään jatkossakin maahan, jonka kieltä osaan, se helpottaa asioita paljon. Eli englanninkielinen maa tai Viro, vähän huonommin onnistuu ruotsin, saksan ja espanjan kielet, mutta jotenkin nekin.
Ranskaan tai Viroon. Osaan molempien maiden pääkieliä aika sujuvasti. Viron antisosiaalisempi kulttuuri sopisi mulle näin suomalaisena hitusen paremmin tosin.
T: ranskan kielen pääaineopiskelija ja viron kielen sivuaineopiskelija Helsingin yliopistosta
Vierailija kirjoitti:
Jos olis pakko ni sinne Intiaan. Johonkin etelä-Amerikan maihin mut pitäis myös pakottaa, en vapaaehtoisesti lähtis. Mut jos sais siis valita niin sitten Uuteen Seelantiin (ihan ku sinne noin vaan pääsis). Olen asunutkin ulkomailla, ei se ole kuin että etsii työn ja muuttaa.
Haha, no monenkaan Euroopan ulkopuoliseen maahan ei saa lupaa muuttaa vain sillä että etsii työn.
Jos olis pakko ni sinne Intiaan. Johonkin etelä-Amerikan maihin mut pitäis myös pakottaa, en vapaaehtoisesti lähtis. Mut jos sais siis valita niin sitten Uuteen Seelantiin (ihan ku sinne noin vaan pääsis). Olen asunutkin ulkomailla, ei se ole kuin että etsii työn ja muuttaa.