Mies ei osta mitään vauvalle
Kuinka normaalia on että mies ei hanki mitään tulevalle vauvalle? Minä olen ostanut vaunut ja muutamia vaatekappaleita sekä hoitotarvikkeita. Olen puhunut hänelle mitä kaikkea pitäisi vielä hankkia mutta hän ei tunnu ymmärtävän tai tekevän mitään asian eteen. Vauva syntyy piakkoin. Alan olla hyvin stressaantunut tämän asian vuoksi. Onko se todella niin että minun täytyy yksin huolehtia kaikki tarpeellinen lapselle? Miehellä on huomattavasti paremmat tulot. Rahani eivät yksin riitä kaikkiin hankintoihin. Vauvan vaunut oli jo kohtuullisen hintavat vaikka käytettynä ostin. Haluan nyt vielä sanoa sen verran että myös mies toivoi vauvaa. Minulle on itsestäänselvää että molempien pitäisi osallistua enkä voinut edes kuvitella joutuvani tällaiseen tilanteeseen.
Kommentit (708)
Oletko kertonut miehelle, mitä välineet maksavat ja tarjonnut miehelle mahdollisuuden osallistua kuluihin?
Ei helevetti taas mikä hössömamma. Rauhoitu!
Vaunuja lähtee ilmaiseksi. Minkä tähden kiesien tulee maksaa 1000e?
Pinnasänky 500e. Syöttötuoli 100e
VALOJA PÄÄLLE!!!
Tee ennakoiva lasu? On selvää, että mies vaarantaa vauvan oikeuksien toteutumisen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kertonut miehelle, mitä välineet maksavat ja tarjonnut miehelle mahdollisuuden osallistua kuluihin?
Kulissiliitolle tulee hintaa
Vierailija kirjoitti:
Tee ennakoiva lasu? On selvää, että mies vaarantaa vauvan oikeuksien toteutumisen.
Lasu siitä ettei mies ymmärrä ryöstöhintaisten tavaroiden päälle?
Ei se pieni oikeasti paljon tarvitse. Äitiyspakkaus, vaunut ja jos on auto niin sinne turvaistuin.
Jos vaikkapa turvaistuin puuttuu ja toivot että mies sen ostaisi niin kysy suoraan: Voisitko ostaa turvaistuimen?
Asutteko yhdessä? Miten olette sopineet kulujen jakamisesta? Älä vaan sano ettei ole sovittu mitään.
Ei oo normaalia, mutta ei se auta täällä valittaa.
Miksi naiset kelpuuttaa aina surkean miehen joka ei välitä lapsesta. Minä olisin ostanut vauvalle vaikka mitä. Olen ostanut veljeni lapselle kaikkia leluja ja pleikkari nelosen ja vienyt linnanmäelle ja eläintarhaan ja ostanut vaatteita kun se oli vauva. naiset vaan haluaa jännämiesten kanssa lapsia eikä kunnollien miehen.
No ap, miehiä pitää patistaa. Mun mies, joka rakastaa lapsia, meinasi jättää vauvan vain minun huolekseni. Sanoin hänelle vakavasti, että sinäkin osallistuit vapaasta tahdosta vauvan tekemiseen ja halusit hänet. Menin lisäksi esim kampaajalle ja annoin hänen opetella isyyttä. Hyvä tuli. Nyt ovat ns mahtava tiimi, kun lapsi on teini. Viettävät todella paljon aikaa yhdessä. Miehet ei kaikkea vaan meinaa tajuta. Sano siis suoraan.
Vierailija kirjoitti:
kerro YKSIKIN tuote mikä pitää ostaa VIIKKOJA ennen vauvan syntymää?
Kaikkia mitä vauva voi tarvita löytyy alle tunnissa kaikista suomalaisista kaupungeista.
Vauva voi syntyä viikkoja ennen laskettua syntymäaikaa.
Raskaana oleva nainen voi joutua sairaalahoitoon viikkoja ennen vauvan syntymää, ja kotiutua sieltä vastasyntyneen vauvan kanssa. Vasta synnyttänyt äiti voi olla sellaisessa kunnossa, ettei kykene kaupoissa kiertelemään.
Kaikki eivät asu kaupungeissa.
Jos miehellä ei ole mitään käsitystä eikä kiinnostusta vauvan tarvitsemia tavaroita kohtaan, miten hän osaa ne yksin käydä ostamassa?
Ja AP:lle: Ota se mies mukaan vauvantarvikeostoksille. Sanot, että on hänen vuoronsa maksaa. Kerrot, kuinka paljon olet jo laittanut rahaa vauvan tarvikkeisiin.
Kiltti mies kirjoitti:
Miksi naiset kelpuuttaa aina surkean miehen joka ei välitä lapsesta. Minä olisin ostanut vauvalle vaikka mitä. Olen ostanut veljeni lapselle kaikkia leluja ja pleikkari nelosen ja vienyt linnanmäelle ja eläintarhaan ja ostanut vaatteita kun se oli vauva. naiset vaan haluaa jännämiesten kanssa lapsia eikä kunnollien miehen.
Tinder Bulgaria/Turkki. Co-parenting
Tee lista mitä puuttuu (oikeasti aika vähällä pärjää, vaatteita ei varsinkaan tarvitse paljoa kun ne ekat jää heti pieneksi). Menette sitten yhdessä kauppaan hakemaan tarpeellisen, varmaan mies maksaa jos niin sanot. Turvakaukalo autoon jos on, vaunut, sänky tai joku muu peti, muutamat vaatteet, vaippoja, tuttipullo varuiksi... ei siinä paljon muuta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia mitä vauva voi tarvita löytyy alle tunnissa kaikista suomalaisista kaupungeista.
Raskaana oleva nainen voi joutua sairaalahoitoon viikkoja ennen vauvan syntymää, ja kotiutua sieltä vastasyntyneen vauvan kanssa. Vasta synnyttänyt äiti voi olla sellaisessa kunnossa, ettei kykene kaupoissa kiertelemään.
Jos miehellä ei ole mitään käsitystä eikä kiinnostusta vauvan tarvitsemia tavaroita kohtaan, miten hän osaa ne yksin käydä ostamassa?
Ja AP:lle: Ota se mies mukaan vauvantarvikeostoksille. Sanot, että on hänen vuoronsa maksaa. Kerrot, kuinka paljon olet jo laittanut rahaa vauvan tarvikkeisiin.
Miksi pitää mennä liikkeeseen? Totta kai kauppias pistää kärryyn parasta.
Mun mies ei selvästikään sisäistänyt koko vauvan tuloa ennen kuin käärö oli sen sylissä. Ei se mitään siis ostellutkaan jos en tarkasti sanonut mitä ja mistä. Nyt tyttö on sen silmäterä, nukkuttaa hänet joka ilta viereensä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu ne tavarat saa Jokaisesta kaupungista alle tunnissa hankittua. Ja valtaosa asuu kaupungissa tai alle tunnin matkan päässä sellaisesta. Ja miksi sen ÄIDIN pitäisikään kiertää kun MIES on ostamassa SITTEN KUN TARVII...
Minusta ihan fiksua hankkia tavaraa ennakkoon. Saa rauhassa valita ja pohtia. Joo, kyllähän nyt periaatteessa saa kaiken tarvittavan hetkessä, jos nyt kelpuuttaa suunnilleen ekat vastaantulevat kamppeet, kun on vaan kauhea kiire hankkia ne kamat kun vauva jo odottaa kotiinlähtöä sairaalassa.
Me hankittiin vaunut ja turvakaukalo jo pari kuukautta ennen synnytystä. Silloin oli vielä ihan ok kierrellä kaupoissa. Mikä olikin sitten superhyvä, koska esikoinen päätti syntyä pari viikko aikaisemmin. Halusin myös nähdä tuotteet livenä, enkä vaan netistä tilatessa jostain kuvista. Esimerkiksi vaunuissa on aika vaikeaa arvioida käyttökokemusta netin kautta.