Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenoko?

Onko näin?
20.08.2022 |

Minulta on poistettu kesäkuussa kierukka ja olen odotellut kuukautisiani. Jo ennen kierukkaa minulla on ollut joku ajatus raskaudesta ja olen tehnyt raskaustestit kesäkuun lopussa ja elokuun alussa (neg.). Olen ollut koko heinäkuun todella väsynyt, pahoinvoiva ja muuta erikoista. Rintani ovat olleet myös kipeät. Eilen sitten alavatsa alkoi sattua ja viiltää, jonka jälkeen alkoi vuoto (30ml). Vuodon mukana on ollut erilaisia riekaleita ja kudosmöykkyjä (ei hyytymiä). Tänään olen vuotanut yli 70 ml ja vuoto vain jatkuu. Mukana on edelleen erilaista ainesta, mutta aamulla ulos tulleet ovat olleet suurimpia. Olen hyvin hämmentynyt enkä tiedä mitä tehdä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin? kirjoitti:

Hei vain, aivan totta palaset ja riekaleita kuuluvat terveeseen vuotoa (sopivassa määrin). Löydöksiä on vaikea selittää ilman kuvia. Sain onneksi tälle päivälle tarkastusajan lopulta. Kiertoni on ollut säännöllinen, vaikka h-ehkäisyn kanssa todellisesta kierrosta ei voidakaan puhua. Toiveena olisi tasata kiertoa väh. 6kk ennen raskautumista. Kiire ei ole.

Onko miten? Mitä löydöksiä? Kuukautiset tarkoittavat, että kohdun vanha limakalvo (lihaisa kudos) poistuu, ja sen mukana vähän verta.

Sinulla ei ollut kiertoa, kun käytit hormoneita. Sinulla oli tyhjennysvuodot. Ne olivat säännölliset, sillä hormonilisän saantisi niin määräsi.

Jos olet juuri lopettanut hormonien käytön, ei kestä kauan, kun sinulla alkaa kuukautiskierto. Puoli vuotta ei tarvitse odottaa, etenkin jos sinulla oli vain kierukka, joka toimii paljon täsmällisemmin kuin syödyt hormoonit. Hedelmällisyys vapautuu pian, kun sitä ei hormoneilla enää pakota luonnottomaan tilaan.

Kun havaitsee kiertojensa puolessavälissä kiimat, se on hyvä merkki hedelmällisyydestä. Ja jos verrataan asiaa eläinmaailmaan, niillä lehmillä joilla kiimat ovat heikot, joudutaan monitoroimaan kiimaa mutta kyllä nekin kantaviksi saadaan.

Vierailija
22/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa "onko näin" on ap... eli Antti Pääkkönen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö on? kirjoitti:

Soitin terveydenhuoltoon eikä sieltä oikein sanottu mitään. Hoitaja totesi vain, että "kierto tasaantuu ja varmasti liittyy kierukkaan". Ensinnäkin miten noin varmasti voi sanoa, huh taas. La vuotoa oli väh. 150 ml ja su n. 95 ml. Kramppe, alavatsakipua ja jäätävää väsymystä on edelleen. Soitin jo uudemman kerran. Sieltä sentään pohtivat myös muita vaihtoehtoja. Eniten ehkä harmittaa se, kuinka ei kuulla vaan vastataan jo omaa vastausta.

Häiriköit päivystystä sillä että sulla alkoi kuukautiset, kun lopetin hormonien käytön?

Vierailija
24/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin? kirjoitti:

Katsotaan millaiseksi muotoutuvat. Sen tiedän, että kenelläkään ei kuuluisi menkat olla tällaiset ja jos olisivat niin keho kaipaisi valtavasti tukea hormonitoinnan tapaamiselle sekä eheyttämiselle.

Seuraatko myös keräämäsi veren hyytymistä?

Vierailija
25/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joslus ennustettiin kukon maksasta...

Vierailija
26/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin? kirjoitti:

Katsotaan millaiseksi muotoutuvat. Sen tiedän, että kenelläkään ei kuuluisi menkat olla tällaiset ja jos olisivat niin keho kaipaisi valtavasti tukea hormonitoinnan tapaamiselle sekä eheyttämiselle.

Mistäs sinä muiden menkat tiedät?

Mistä valtavasta tuesta puhut? Keho hoitaa nämä itse jos on hoitaakseen, ihminen voi vain sössiä ne. Vaihdevuosien hoidosta en tiedä.

Vierailija
27/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuparikierukka. Se on järki-ihmisen valinta.

Vierailija
28/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kuparikierukka. Se on järki-ihmisen valinta.

Jos aikoo tulla raskaaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi