Ratkaiskaapa tämä- miehen kanssa riitaa
Elikä olemme miehen kanssa olleet 3v kimpassa ja meillä on yksi lapsi.
Miehellä on värikäs naishistoria sinkkuaikoina ja suhteemme alussa aika moni nainen laitteli hänelle viestejä, yhden kanssa hän viestitteli selkäni takana seksuaalissävytteisiä viestejäkin.
Välillä ihmettelin, että miten voi yhdellä ihmisellä olla noin monta vanhaa säätöä olla luurissa?!
Viiteen sinkkuvuoteen mahtuu paljon.
Nämä kaikki jäi kuitenkin sinne seurustelun alkuun ja aika pian muutimme yhteen.
Koko suhteen läpi kuitenkin aina tasaisin väliajoin joku nainen jostain menneisyydestä laittaa hälle viestiä, ja etenkin lapsen jälkeen niistä on tullut riitaa.
En vaan ymmärrä, mistä niitä riittää? Mies kuulemma ei kehtaa olla vastaamatta niille, aina tulee uusi nimi!
Alussa hän salasi ne mutta nyt myöntää kun kysyn, itse ei kerro.
Mies sanoo, että ne ovat vain kavereita, mutta nämä naiset vaivaavat minua.
Mies vähättelee jatkuvasti kokemuksiani ja joka kerta riitelemme, noin puolen vuoden välein näitä tulee.
Ollaan aivan eron partaalla oltu monesti ja nyt vauvavuotena etenkin, on koitettu hakea apua ongelmiin, mutta omat tunteet ovat nyt kyllä kuolleet.
Jostain syystä en luota mieheeni yhtään.
Luulin jo tietäväni kaikki naispuoliset kaverit 3v ajalta, mutta tänään viimeksi viesti taas yksi.
Näin miehen kasvoista, että viestien kohde on nainen, oli niin mairea hymy taas.
Myönsi kysyttäessä, joku vanha työkaveri, kuulema sillekin syntynyt lapsi. Asuu toisella puolella Suomea.
Kumma kun en ole ikinä tästä kaverista kuullut!
Vaikka ovat vapaallakin nähneet.
Taas riideltiin asiasta, miehen mukaan olen sekopää, kun kavereista suutun.
En ole mikään idiootti, ja luotan intuitiooni.
Mutta onko paska fiilis ja epäluottamus ilman oikeita todisteita syy eroon?
Mies ei tiedä, että mulla on jo asuntohakemus muualle.
On mua ennenkin petetty, mutta onko missään universumissa tapahtunut niin, että tän tapainen mies pysyisi uskollisena? Ikää on jo yli 40.
Onnittelut jännämiehestä mulle? 😨
Kommentit (80)
Aktiivinen vastaaminen vanhoille säädöille on mielestäni täysin eri asia kuin monen täällä puolustelema "yhteydenpito vanhoihin kavereihin".
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n miehelle pitää laittaa kaapu ettei kukaan toinen nainen näe häntä, silmätkin näkyvät vain verkon takaa hämärästi. Mies ei saa kulkea missään yksin ilman naistaan, joka vahtii ettei kukaan toinen nainen pääse juttelemaan hänelle. Miehellä ei siis todellakaan ole lupaa puhua tai koskea toiseen naiseen. Vain oma nainen saa nähdä miehen ilman kaapua. Puhelin otetaan mieheltä pois.
Puhelinta ei oteta pois vaan se ommellaan kaavun sisään huppuun kiinni. Ja kun siihen puhutaan, tulee kälättää niin äänekkäästi että naapuriin asti kuuluu. Näin voimme varmistaa ettei näppäile viestejä salaa eikä hiljaa hissutellen kuiskuttele lemmenlurituksia vieraille.
Jos vieras nainen murtautuu Ap:n kotiin voimaa käyttäen ja raiskaa avuttoman miehen, todetaan mies oikeudessa syylliseksi pettämiseen. Vaihtoehtoina elinkautinen tai kuolema.
Tuo kyllä vaikuttaa siltä, että mielellä on entisiä, että uusia misuleita kelkassa.
En nyt jaksa uskoa, että sun äijää revitään jossain suojatiellä kahville.
Yleensä vain moikataan ja sovitaan muulloin menot jos silloinkaan. Onhan näitä häntäheikkejä ollut kautta aikojen ja itseasiassa ne eivät ole edes erityisen komeita; ihan tavallisia mahasetiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit lapsen tollanen miehen kanssa? Mikä hitto sua vaivaa??
Biologinen kello tikitti ja vauva on aivan ihana ja rakas.😍Ja se vaivaa, että olen hyväuskoinen ja luottavainen ihminen?
Ap
Eli hankkiuduit raskaaksi aika pian tavattuanne, jos 3v tunnettu ja lapsi jo on... oliko oikein yhdessä harkittu ja hankittu? No, mutta se on oksat pois kun se kello alkaa tikittää...
Vierailija kirjoitti:
Olipa lyhyt ja nasakka kirjoitus. Kuka noita jaksaa lukea?
Joku vois tiivistää 15 sekan tiktok videolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös pari kaveria, joilla on valtava määrä vanhoja panojuttuja. Välillä tällainen kaveri sanoo, että: "Aattele, otti se Miia yhteyttä, josta oon kuullu viimeksi varmaan seitsemän vuotta sitten ja päädyttiin taas harrastamaan seksiä". Niitä naisia tuntuu olevan loputtomasti ja jotkut tosiaan hyvinkin kaukaa.
Niin siis mulla ei ole puhelinhistoriassa yhtään kaveria/panoa, jolle nyt vuosien päästä viestisin mitään. Miehellä on useita, jotka saattavat laittaa yhtäkkiä moi mitä kuuluu?
Yksi kuulemma näki miehen suojatien yli kävelemässä, ja pyysi viestillä kahville.
Eräs oli selannut Facebookia ja törmännyt mieheen, siitäkin kuulumiset piti kysyä.
Eräs sai juuri vauvan ja aika kävi pitkäksi ja viestitteli!
Miksi juuri miehelle ja mitä nämä naiset miettii, miehen mielestä mulla ei ole oikeutta loukkaantua, kun hän ei tee mitään väärää!
Miksi mua silti sattuu ja tuntuu pahalta..?
Ap
Sen miehen pitäis itse osata (ja tajuta koska olet kertonut asian häiritsevän sinua) laittaa rajat noille ihmisille. Jos joku laittaa viestiä facessa, ei joko vastaa tai sanoo ett sori oon varattu ja vaimo ei tykkää tai jotenkin viestiä ett kunnioitan vaimoani liikaa ett loukkaisin häntä tämmösellä.. ja se vielä ett kertoo sulle, onko se kehuskelua vai pitääkö sut vaan ajantasalla?
Kyllä mieheltä vois odottaa aikuistumista, lapsikin hänellä.
Jos suuttuu tuosta niin jotain se tosta saa, vaikkapa vaan egon kohotusta.
Vierailija kirjoitti:
Eroon on hyväksyttävä syy ihan se, että itse haluaa erota, mistä tahansa syystä.
Muutoin kommenttina, että miehesi pitää tietoisesti ja tahallaan jatkuvaa peliä muiden naisten kanssa. On nähtävästi pitänyt koko yhdessäolonne ajan. Se on tosiasia,joka sun kannattaa ensin hyväksyä ja sitten miettiä, miten haluat toimia sen faktan perusteella.
Älä viitsi kirjoittaa sontaa.
Jotain muuta täytyy olla taustalla. Uskollinen puoliso voi vastata muiden naisten viesteihin. Mutta teidän mielestä ei varmaan saa edes puhua vastakkaisen sukupuolen edustajalle.
Miksi ap ei luota puolisoonsa, vaan vetää tekstiviesteistä johtopäätöksen, että kumppani ei ole uskollinen, emotionaalisesti tai käytännön tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös pari kaveria, joilla on valtava määrä vanhoja panojuttuja. Välillä tällainen kaveri sanoo, että: "Aattele, otti se Miia yhteyttä, josta oon kuullu viimeksi varmaan seitsemän vuotta sitten ja päädyttiin taas harrastamaan seksiä". Niitä naisia tuntuu olevan loputtomasti ja jotkut tosiaan hyvinkin kaukaa.
Niin siis mulla ei ole puhelinhistoriassa yhtään kaveria/panoa, jolle nyt vuosien päästä viestisin mitään. Miehellä on useita, jotka saattavat laittaa yhtäkkiä moi mitä kuuluu?
Yksi kuulemma näki miehen suojatien yli kävelemässä, ja pyysi viestillä kahville.
Eräs oli selannut Facebookia ja törmännyt mieheen, siitäkin kuulumiset piti kysyä.
Miksi juuri miehelle ja mitä nämä naiset miettii, miehen mielestä mulla ei ole oikeutta loukkaantua, kun hän ei tee mitään väärää!
Ap
Minulla on ollut naispuoleinen kaveri joka oli juuri tällainen ihmismagneetti. Tämän puhelimeen puski viestiä kaikilta jatkuvalla syötöllä: sukulaisilta, työkavereilta, tutuilta ja panoilta vuosien takaa... jopa tämän ihan viikko sitten ekaa kertaa tapaamat ihmiset jutteli tälle kuin vanhallekin kaverille, tekivät asiaa tikusta ja pyytelivät kahville.
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n miehelle pitää laittaa kaapu ettei kukaan toinen nainen näe häntä, silmätkin näkyvät vain verkon takaa hämärästi. Mies ei saa kulkea missään yksin ilman naistaan, joka vahtii ettei kukaan toinen nainen pääse juttelemaan hänelle. Miehellä ei siis todellakaan ole lupaa puhua tai koskea toiseen naiseen. Vain oma nainen saa nähdä miehen ilman kaapua. Puhelin otetaan mieheltä pois.
Puhelinta ei oteta pois vaan se ommellaan kaavun sisään huppuun kiinni. Ja kun siihen puhutaan, tulee kälättää niin äänekkäästi että naapuriin asti kuuluu. Näin voimme varmistaa ettei näppäile viestejä salaa eikä hiljaa hissutellen kuiskuttele lemmenlurituksia vieraille.
Jos vieras nainen murtautuu Ap:n kotiin voimaa käyttäen ja raiskaa avuttoman miehen, todetaan mies oikeudessa syylliseksi pettämiseen. Vaihtoehtoina elinkautinen tai kuolema.
Sama tuomio, vaikka himojensa riivaama nainen tulee sisään APn miehen asuntoon viekkaudella, esittäen esim huolto yhtiön työntekijää tai postinjakajaa.
Kuolema miehelle kivittämällä julkisella paikalla, kun on viekoittelevilla silmämunanliikkeillään riivannut vieraan naisen ja pakottanut viattoman syntiseen yhdyntään kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSen miehen pitäis itse osata (ja tajuta koska olet kertonut asian häiritsevän sinua) laittaa rajat noille ihmisille. Jos joku laittaa viestiä facessa, ei joko vastaa tai sanoo ett sori oon varattu ja vaimo ei tykkää tai jotenkin viestiä ett kunnioitan vaimoani liikaa ett loukkaisin häntä tämmösellä.. ja se vielä ett kertoo sulle, onko se kehuskelua vai pitääkö sut vaan ajantasalla?
Mä olen törmännyt tähän.
Jos jollekin vanhalle tutulle sanon "moi", niin hän vastaa "olen naimisissa ja kolme lasta/aviomieheni kanssa tultiin just pyöräilemässä perheen kanssa/olin just appivanhempien kanssa juhlissa ja..."
Joskus se pelkkä "moi" on tosiaankin vain tervehdys, ei mikään piilotettu kutsu kiimaiseen salasuhteeseen...
M82
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSen miehen pitäis itse osata (ja tajuta koska olet kertonut asian häiritsevän sinua) laittaa rajat noille ihmisille. Jos joku laittaa viestiä facessa, ei joko vastaa tai sanoo ett sori oon varattu ja vaimo ei tykkää tai jotenkin viestiä ett kunnioitan vaimoani liikaa ett loukkaisin häntä tämmösellä.. ja se vielä ett kertoo sulle, onko se kehuskelua vai pitääkö sut vaan ajantasalla?
Mä olen törmännyt tähän.
Jos jollekin vanhalle tutulle sanon "moi", niin hän vastaa "olen naimisissa ja kolme lasta/aviomieheni kanssa tultiin just pyöräilemässä perheen kanssa/olin just appivanhempien kanssa juhlissa ja..."
Joskus se pelkkä "moi" on tosiaankin vain tervehdys, ei mikään piilotettu kutsu kiimaiseen salasuhteeseen...
M82
No tässä voi käyttää tietenkin järkeä. Ei se tarkoita että nostat kädet pystyyn kun joku tulee moikkaamaan ja neuroottisesti kieltäydyt kaikista kutsuista.
Kyse on siitä että ap:n miehen tulis kunnioittaa omaa puolisoaan ja kertoa suoraan kiinnostusta osoittaville, että hän on varattu.
Ja kyllä, itseasiassa on melko normaaliakin jutella pitkästä aikaa jonkun nähdessään jonkun kysyessä kuulumisia ett "mulla on nykyisin puoliso ja lapsi". Se on ihan tavallista keskustelua, joka toisaalta tekee samalla selväksi mahdollisesti kiinnostuneelle että jäbä on varattu.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivinen vastaaminen vanhoille säädöille on mielestäni täysin eri asia kuin monen täällä puolustelema "yhteydenpito vanhoihin kavereihin".
Tässä on enempikin harmaita alueita. Minä en esimerkiksi vain vastaile vaan myös itse laitan viestiä. Nämä miehet luokittelen nykyään vanhoiksi tutuiksi, vaikka joku toinen puhuisi säädöistä. Onpa näissä kaksi entistä poikaystävää, josta kumpaakin rakastin ja taidanpa rakastaa edelleen. En silti halua elää kummankaan kanssa, se kortti katsottiin jo. Mikäli tällainen yhteydenpito on kumppanille ongelma, se on hänen ongelmansa. En minä läheisiä ihmisiä valikoi sukupuolen perusteella. Olenpa pussaillut naispuolisen kaverini kanssa eikä miehiä se ole häirinnyt. (Ja kyllä, minusta miehellä saa olla naispuolisia ystäviä.)
Eiköhän ap:n miehen vanhoista kavereista ole ihan uusia tuttavuuksia Tinderistä ja muista sovelluksista. Nehän ovat täynnään vonkaavia ukkomiehiä, jotka etsivät "ystäviä" ja suhdetilanteensa on "vaikeasti määriteltävä".
Ap:n mies on nyt isä ja toivottavasti sitoutunut naiseensa. Hänen pitäisi ihan itse osata vetää lähestyvien naisten kanssa rajat eikä ainakaan aktiivisesti pitää viestittelyä yllä. Minusta juuri tuo, että mies esittää naisten vaan lähestyvän häntä ja hän vaan tässä raukka passiivisena osapuolena ei kehtaa sanoa ei, on kaikkein raskauttavin todiste ap:n miehen vilpillisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Sen tyyppinen mies, jolla on kaksoisstandardit eli eri säännöt itselleen ja sulle. Vetäisi luultavasti kunnon raivqrit, jos sä pitäisit peliä muiden miesten kanssa, mutta itselleen sen sallii.
Naisnarkki. Etkö huomannut ennen lapsen tekoa. Tarvitsee ja ruokkii naisten huomiota ja pitää varalla panotarpeisiin. Muistelee sitten kiikkustuolissa miten monen tuhannen naisen kanssa on ollut.
Sä et saa tuota loppumaan. Lopeta tenttaaminen ja anna ymmärtää että sulla on ihan omia salaisia kavereita. Tekstaat ja hymyilet itseksesi. Kun hän kysyy, sanot että vanha sinkkuaikojen kaveri otti yhteyttä etkä saa sitä millään uskomaan että sä et ole vapaa.
Tämä voi kuulostaa kornilta ja huijaamiselta mutta oikeasti näissä jutuissa ei logiikka eikä terve järki, ei keskustelu eikä mikään auta. Ainoa on mustasukkaisuuden herättäminen. Siitä näet myös vieläkö miestä kiinnostaa SINUN säätösi.
Yleensä nämä häntäheikit pillastuvat kun joku uskaltaa katsoa heidän (petettyä) kumppaniaan sillä silmällä. Sitten voittekin keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen törmännyt tähän.
M82
No tässä voi käyttää tietenkin järkeä. Ei se tarkoita että nostat kädet pystyyn kun joku tulee moikkaamaan ja neuroottisesti kieltäydyt kaikista kutsuista.
Kyse on siitä että ap:n miehen tulis kunnioittaa omaa puolisoaan ja kertoa suoraan kiinnostusta osoittaville, että hän on varattu.
Ja kyllä, itseasiassa on melko normaaliakin jutella pitkästä aikaa jonkun nähdessään jonkun kysyessä kuulumisia ett "mulla on nykyisin puoliso ja lapsi". Se on ihan tavallista keskustelua, joka toisaalta tekee samalla selväksi mahdollisesti kiinnostuneelle että jäbä on varattu.
On toki, silloin kun se on oikeasti luontevaa tarinankerrontaa.
Ei vaan ole oikeesti yks eikä kaks kertaa, kun joku on oikeasti vastannut "moi"-tervehdyksen suoraan , "hei mä oon sit muuten varattu".
Mielestäni olisi korrektia vastata tervehdyksen ja yleensä siinä "mitä kuuluu/miten menee" kohdassa kertoa perhetilanteistaan jos kokee tarvetta tuoda niitä ilmi.
Mahdotonhan tällaista on "rarkaista", kun sen toisen näkökulma puuttuu eikä hän saa puolustautua, mutta kyllähän tuo aika pahalta kuulostaa.