Mieheni elätti minua vuosia
Ensimmäiset 10v parisuhteessamme mies oli se joka ansaitsi enemmän. Oli myös kausia, jolloin en saanut käytännössä yhtään rahaa mistään. Rahat on silti olleet aina yhteisiä. Nyt minä ansaitsen nettona noin 1000€/kk enemmän kuin mieheni ja saan jatkuvasti kommentteja (vanhemmilta) sukulaisnaisilta kuinka naisen pitäisi pitää huolta itsestään, säästää itselleen ja rahat pitäisi olla erikseen. En oikeasti ymmärrä miksi.
Mies piti minusta huolta, kun toivuin traumaattisesta lapsuudesta, kun opiskelin ja kun olin lapsemme kanssa kotona. Nyt sain elämäni palikat kasaan ja olen mielenkiintoisessa ja hyväpalkkaisessa työssä. Se on pitkälti myös miehen ansiota, kun ei ole painostanut minua raha-asioissa vaan on antanut kulkea omaa polkuani.
Onko muut joutuneet kuuntelemaan tällaisia kommentteja?
Ps. En jakele raha-asioitamme kenellekään, mutta meidän molempien työt on sellaisia, joiden palkkataso on aika yleisesti tiedossa.
Kommentit (7)
Teillä on omituinen suku. Meillä ei ole tapana puuttua muitten raha-asioihin, jokainen huolehtii omistaan.
Jokainen pari tekee kuten parhaaksi näkee. Muiden mielipiteistä ei kannata välittää. Minä tienaan ja mieheni on nyt työtön. Maksan mielelläni koska toinen hoitaa kodin ja tekee ruuan. Voin vain levätä työpäivän jälkeen!
Asia on täysin teidän yksityinen ja teillä on oma tapanne elää. Hyvältä ainakin liittonne kuulostaa, ja lujalta. Ponnistelette yhteisen hyvän eteen. Kunpa olisi yleisempää tällainen, mutta olen huomannut, että jokainen nuppineulakin pistetään hampaat irvessä puoliksi, tai ero!!!. Eri asia tietenkin oikea hyväksikäyttö, missä toista kus..tetaan.
Minä olen joutunut kuuntelemaan, vaikka mieheni ei ole kuin merenkulkija, mutta yhä edelleen on ihmisillä sellainen käsitys, että heillä tulot ovat ihan mahdottoman suuret ;D
Itse olen matalapalkka-alan työläinen, ja töitä on pätkissä. Takuueläke tulee olemaan joskus.
Eräs EX-ystäväni kyseli kerran kaupassa mieheltäni missä olen. Ja kun mieheni kertoi minun olevan töissä, sanoi tämä ihana ihminen (joka jätti minulle 200 euron velan maksamatta, kun häntä autoin), että "No onhan sen jo aikakin mennä töihin".
Töihin olen hakenut ihan itse, ja jokaisen paikkani myös hankkinut ihan itse. Sairastellut olen koko ikäni. Kivoja tällaiset "kaverit", onneksi jo entiset, kun on ollut muitakin kuin tuo yksi epärehellinen ja todella kateellinen rosvo.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on omituinen suku. Meillä ei ole tapana puuttua muitten raha-asioihin, jokainen huolehtii omistaan.
Niin on! Aina puuttumassa asioihin, jotka ei heille kuulu. Ollut jo monta sukupolvea tällainen meininki, mutta itse ajattelin katkaista tähän enkä jatkaa enää samaa omalle lapselle. Mutta vanhempi polvi on löytänyt aina jotain mihin puuttua nuorempien elämässä. Tiedä sitten miksi. Ap
Miehesi on sinulle tärkeämpi kuin nuo sukulaisnaiset. Siksi ei tarvi muijista välittää. Yritä puhua muusta, jos on pakko olla tekemisissä noiden muijien kanssa. Sulla on hyvä suhde ja miehesi tukee sinua, se on enemmän kuin monella muulla. (Ehkä noiden sukulaisnaisten miessuhteet ovat huonommalla tolalla.
Sinänsä ymmärtää, jos on hulttioäijän kanssa kimpassa, silloin pitää naisen huolehtia omista asioistaan myös raha suhteen enemmän ja pitää rahansa erillään äijän omista.
Hyvä, mutta kai nyt kuitenkin pidät omaakin säästötiliä? Kun elämästä ei koskaan tiedä. Toinen voi poistua viereltä vaikka onnettomuuden seurauksena.
Jenkeissä näkee 70-80 vuotiaita kotirouvia. Köyhien narinaa kuulla l.o.i.s.i.s.t.a