Naarmutin jonkun autoa kun ajoin kadunviereen parkkiin, ja
jätin lapun jossa puhelinnumeroni.
Oman autoni kylkeen tuli pitkähkö hankauma, toiseen autoon (uudehko bemari) etupuskuriin hankauma, pääosin vain likaa.
Omaa autoani en kyllä korjaa, pesetän vaan ja vahaan. Kun toisen auton omistaja soittaa, mitä tarjoan hyvitykseksi?
Naarmu on todella vähäpätöinen, eikä taatuusti edes huomaisi itse, joten toivottavasti ei rupea vaatimaan merkkikorjaamossa jotain maalausta.
Kyllä harmittaa.
Kommentit (49)
Kyllä ne naarmut autossa vaan ottaa päähän ja kun ei joudu itse maksamaan niin ilman muuta kunnolla korjaus.
Meillä on viimeisen vuoden aikana mennyt kadun varressa tai parkkihallissa toinen peili tohjoksi peräti kaksi kertaa, kylkeen tullut kolhu ja huippuna joku on kävellyt konepellin päällä. Koskaan ei ole kukaan jättänyt yhteystietojaan!
Vaikka kolhu tai jälki on pieni, tulee se silti alentamaan auton arvoa, kun sitä myydään.
Jos toteavat ja kirjaavat, että ' ahaa, tuollainen naarmu jen' niin tuskin auton omistaja voi tuosta vaan autoaan maalauttaa koska se pieni naarmu ei sitä vaadi?
tai jonkun todistamaan asiaa (tuttu, ohikulkija jolta yhteystiedot ylös jne)
Fiksu ihminen olet kuitenkin kun jätit yhteystietosi!
Sen asian saa sopia ilman vakuutusyhtiötäkin jos haluaa, vaikka poliisit oiskin asian kirjannut. Nyt voi käydä juuri niin että, bemarin omistaja on mulkku, joka vaatii liikoja esim. viedä auton mahdollisimman kalliisen paikkaan korjattavaksi, vaikka ap tietäisi halvemman paikan.
Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy!
Kaverilleni oli käydä ikävästi, kun pikkuisen autolla tönäisi toista autoa. Siihen tuli sitten tämän toisen auton omistaja ja siinä alkoikin jos jonkinmoista naarmua ja ruttua löytymään tästä toisesta autosta. Sitten kaverini säikähti todella, että tämä mies alkaa maksattaa hänellä koko auton korjausta ja soitti poliisit. Poliisit tutki auton ja totesivat ettei yksikään naarmu ole voinut tulla siitä pikku kolhaisusta.
Kannattaisi aina soittaa poliisit paikalle.
vakuutuksestahan tuo menee. Yleensä kannattaa laittaa vakuutukseen tuollainen, koska kuitenkin korjaus maksaa aika paljon. JA vakuutustarkastaja huolehtii, että ei kulut nouse liian koviksi. JA sitten sulle ilmoitetaan vakuutusyhtiöstä, että paljonko maksoi korjaus, ja että voit maksaa itse sen summan (esim 300 euroa) jos haluat, eikä bonukset laske. Jos taas vakuutusyhtiö maksaa, bonarit pienenee. Vakuutusyhtiön työntekijä kertoo sulle, mihin summaan asti sun kannattaa maksaa itse.
Vahinkoja sattuu kaikille. Täytyisi vain yrittää mahdollisimman hyvin ' suojata selusta' ettei esim. ap:n mainitsema kuski vedättäisi 6-0.
Jos olet kolhaissut jonkun toisen autoa ja siten aiheuttanut hänelle vahingon, on sinun tottakai se liikennevakuutuksestasi korvattava.
Ei ole sinun eikä av-mammojen asia arvioida kuinka isot vauriot autossa on, vaan vastapuoli vie autonsa sinun vakuutusyhtiösi tarkastusasemalle jossa ammattilainen arvioi mitä korjaus tulee maksamaan. Vahingon määrää on kokemattoman mahdoton lähteä arvioimaan, vaikka näyttäisi ettei mitään vauriota ole syntynyt niin korjaus saattaa silti maksaa useita satoja tai tuhansia euroja.
Jos et ole halukas yhteistyöhän niin vastapuoli tottakai tekee ilmoituksen vakuutusyhtiöösi ja he ottavat asian viran puolesta käsittelyyn.
Mutta kaiken kaikkiaan ap: Hienoa että jätit tietosi, tosi kunnioitettavaa! Nykyään on valitettavan paljon ihmisiä jotka piittaavat vain itsestään ja omasta omaisuudestaan vaikka itse olisivat vahingon toiselle aiheuttaneet. Kiva nähdä että joillakin on vielä oikeustaju tallella.
Ei tässä kukaan joudu itse maksumieheksi, jos nyt bonukset laskee 20% niin so what. Vakuutusmaksun nousu ei juuri koskaan vuodessa sataa euroa enempää ole. Kaiken kaikkiaan typerää alkaa omasta pussista korvailemaan kun vakuutukset on tätä varten olemassa.
Ja typerää on poliisit soittaa paikalle jonkun pienen naarmun takia, on niillä parempaakin tekemistä. Etenkin jos syyllisyys on ihan selvä.
Vierailija:
Ei ole sinun eikä av-mammojen asia arvioida kuinka isot vauriot autossa on, vaan vastapuoli vie autonsa sinun vakuutusyhtiösi tarkastusasemalle jossa ammattilainen arvioi mitä korjaus tulee maksamaan.
Vakuutuksen bonukset laskee aina saman 20%, oli korvattava vahinko miten iso hyvänsä.
piirun verran alle 200 euroa, niin ainakaan mun ei kannattaisi sitä maksatuttaa vakuutusyhtiöllä, ja siksi juuri maksoinkin itse laskun, joka oli 190 euroa. Ja sitten bonarit ei laskeneet, koska maksoin itse. jos vakuutusyhtiö olis maksanut, niin bonarit olis laskenut, ja koska mulla on isot bonukset, niin olis mennyt useampi vuosi , että olisin päässyt samaan, ja se olisi tullut mulle kalliimmaksi kuin tuo 190 eukkia.
Mutta tämän tiedon sain vakuutusyhtiöltä, ja sain päättää korjauksen laskun tultua vakuutusyhtiöön, että maksanko itse vai vakuutusyhtiö
Mutta äärimmäisen harvoin sitä pääsee noin vähällä (190e). Jos auto joudutaan maalaamaan niinkuin tässä tapauksessa varmasti joudutaan, niin lasku on kyllä useita satoja euroja. Ja parhaassa tapauksessa vastapuoli tarvitsee vielä vuokra-auton korjauspäiviksi joka tietenkin myös on hänelle korvattava.
Vierailija:
piirun verran alle 200 euroa, niin ainakaan mun ei kannattaisi sitä maksatuttaa vakuutusyhtiöllä, ja siksi juuri maksoinkin itse laskun, joka oli 190 euroa. Ja sitten bonarit ei laskeneet, koska maksoin itse. jos vakuutusyhtiö olis maksanut, niin bonarit olis laskenut, ja koska mulla on isot bonukset, niin olis mennyt useampi vuosi , että olisin päässyt samaan, ja se olisi tullut mulle kalliimmaksi kuin tuo 190 eukkia.Mutta tämän tiedon sain vakuutusyhtiöltä, ja sain päättää korjauksen laskun tultua vakuutusyhtiöön, että maksanko itse vai vakuutusyhtiö
Jos yhteen ajossa tms. on riitaa tai epäselvyyttä kuka on väärässä/maksajana, silloin poliisi paikalle. Tässähän ei ole ollut kahta kysymystäkään kumman auton omistaja on töpännyt.
Pliis, antakaa poliisien tehdä työtään, älkääkä vaivatko heitä turhanpäiväisyyksillä!
vakuutusyhtiö vaan ilmotti millaisen korjauksen suostuu maksamaan. Tilanne oli niinpäin että autoamme rutattiin parkkipaikalla ja ruttaaja oli jättänyt yhteystietonsa.
Toiselta puolen oli mennyt etulokasuoja ja ovi aivan mutkille ja etulamput hajonnu :s
Itse ei edes huomattu mitään kun mentiin autoon istumaan. Mies vaan yhtäkkiä alkoi ihmetteleen että mikä lappu tuossa tuulilasissa on pyyhkijän alla ;D Siinä oli kolaroijan yhteystiedot. Ehkä ollaan vähän sokeita =D
Vakuutusyhtiön arvioon korjauksen tarpeesta oltiin tyytyväisiä eikä edes yritetty vaatia muuta. Ja hyvä tuli autosta.
Kulut tosiaan meni kolaroijan vakuutuksesta.
Olet kyllä ihanan rehellinen ihminen joten toivotaan, että tämä henkilö on hyvä ihminen.