Naarmutin jonkun autoa kun ajoin kadunviereen parkkiin, ja
jätin lapun jossa puhelinnumeroni.
Oman autoni kylkeen tuli pitkähkö hankauma, toiseen autoon (uudehko bemari) etupuskuriin hankauma, pääosin vain likaa.
Omaa autoani en kyllä korjaa, pesetän vaan ja vahaan. Kun toisen auton omistaja soittaa, mitä tarjoan hyvitykseksi?
Naarmu on todella vähäpätöinen, eikä taatuusti edes huomaisi itse, joten toivottavasti ei rupea vaatimaan merkkikorjaamossa jotain maalausta.
Kyllä harmittaa.
Kommentit (49)
Meillä muoviseen puskuriin tuli pieni reikä, ja koska sitä oli vaikea muuten korjata, se koko puskuri piti vaihtaa. Markka-aikaan maksoi 4200! Siinä luopui vastapuoli nopeasti aikeestaan maksaa itse ja käytti vakuutustaan.
Oman autoni puskurin ruttasi joku papparainen parkkihallissa. Papparainen ei nähnyt eikä tuntenut ajaneensa toiseen autoon. Paikalla olleet ihmiset soittivat minulle ja kertoivat kuinka oli käynnyt.
Papparainen oli ehtinyt lähteä paikalta, mutta loppujen lopuksi papparaisen vakuutus maksoi uuden puskurin ja sen maalauksen ja itselle korjauksen ajalle auton. Puskurin vaihdossa ja maalauksessa meni viikko.
Ihanko tosissaan itse luopuisitte kaikista vaateista jos joku kolhisi omaa autoanne? Suostuisitte ottamaan parin sadan korvauksen vastapuolelta käteen koska vaan " mulkut" haluaa saada autonsa merkkikorjaamolla siihen kuntoon missä se oli ennen kolaria?
Vähän riippuu vakuutuksesta. Laskurit löytyy vakuutusyhtiöiden sivuilta. Bonuksien tippuminen vaikuttaa monen vuoden ajan, siis maksat monta vuotta korkeampaa vakuutusmaksua kuin ilman vahinkoa.
Itse kolhaisin uutta autoa puskuriin, tuli niin pieni naarmu ettei mennyt edes lommolle. Korjauskustannus 400 euroa ja maksoin sen itse koska vakuutuksen käyttäminen olisi tullut kalliimaksi. Jos puskurin olisi irrottanut ja maalannut niin kustannus olisi ollut jopa 2-kertainen, mutta onneksi sain sovittua sen paikallaan maalattavaksi (naarmu oli niin pieni ja purkurin kulmassa).
Kohta tässä asiassa aletaan varmaan setviä jo henkilövahinkoja...
just siks ettei joudu maksamaan kaikkia auton kolhuja
Kävin just Ifin sivuilla katsomassa. Jos alkutapaus on 20% bonusta, josta se tippuu nollaan -> kestää 9 vuotta kun se maksu on alempi kuin ilman vahinkoa. Siis siihen kun ollaan 70%:ssa mistä ei enää pääse ylemmäs. Jos lähtötaso on 70% missä vahinko tapahtuu niin sitten se ei vaikuta kuin sen pari vuotta.
Googleta ' vahingon vaikutus bonukseen' , ja sieltä löytyy linkki.
Ja 9 vuotta 50% bonuksilla. Täysillä 70% bonuksillakin 5 vuotta.
vilkaisemaan vastapuolen autoa ja naarmua, jos vastapuolen korvausvaade tuntuu sinusta ihan kohtuuttomalta. Tämä vahinkotarkastajan käynti ei edellytä sitä, että käytät omaan liikennevakuutustasi.
että etsi itse mahdollisimman halvan korjauspaikan jossa puskuri maalattiin ja minä maksoin sen (n 200 e). Tällasiakin kultaisia ihmisiä vielä on.
bonukset laskee 20 %, nousu taas 70 % kestää 2 vuotta.
Helvetin heikkoja puskureita ja kalliita " naarmuja"
niin veisin taatusti korjattavaksi. Eihän minun tarvitse kärsiä toisten mokista.
Johan siinä auton jälleenmyynti arvokin laskee jos on naarmuja siellä täällä.
Siis lähtötaso 70%.
Vahinkoa seuraava vuosi 50%
+2 vuotta 55%
+3 vuotta 60%
+4 vuotta 65%
+5 vuotta 70%.
Toisaalta mä en vaatisi mitään merkkikorjaamoa, ne on kalliita ja kestää aina ikuisuuden kun ne tekee hommansa. Joku tutun tuttukin sais mun autoa rassailla, jos vaan asiansa osaa ja hintakin oisi halvempi. Pääasia että auto tulee kuntoon.
Siis jos laskee 70 % bonuksista 50 %. Lasku 20 %
ensimmäisen vahingottoman vuoden jälkeen bonukset nousevat 10% vuodessa ja sen jälkeen 5%. Siis samalla lailla kuin Ifissä. Vai ymmärsinkö väärin??
Mieheni ajoi autolla 2 vuotta sitten talvella lumikokkareeseen. Puskuri hajosi edestä. Puskuri ja sen maalaus maksoivat noin 800 euroa.
Laitettiin vakuutukseen. Bonukset laskivat 70 % tuohon 50 %. Viime viikolla tuli vakuutuslappuset. Bonukset olivat nousseet 70 % taas.
Poliisit voi soittaa ihan huoletta paikalle. Tulee kun kerkeää, ja lähtee paikalta pois, jos tulee kiiretapaus ja vapaita partioita ei ole.