Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahat traumat ja järkyttävä olo nyt

Vierailija
19.08.2022 |

Nyt tunteja myöhemmin kun kävin läpi yhtä pahinta traumaani, on todella paha olo.
En tiedä miten selviän.
Pahinta on se kun joudun olemaan yksin tämän olon kanssa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttava puhelin? Sieltä saisi jonkun kelle puhua, et olisi yksin pahan olosi kanssa.

Tai sitten teet jotain jolla saa nollattua mielen ja kehon. Joillekin se on esim liikunta. 

Toivottavasti olosi hieman kevenee. 

Vierailija
2/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaan sinua.

Kokemusta on mistä kerrot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua! Älä jää yksin traumasi kanssa. Yksin hautoen asiat vain suurentuvat mielessä, eikä itse saa etäisyyttä asioihin. Toinen ihminen pystyy löytämään ratkaisuja ja tukemaan sinua traumasi läpikäynnissä ja tervehdyttävien mielikuvien luomisessa. 

Vierailija
4/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaahan se on poistaa mielestä, mutta jos tekisit rauhallisia hengitysharjoituksia, ja yritä jos mahdollista keskittyä johonkin tekemiseen ja kuuntele mieleistäsi musiikkia samaan aikaan.

Vierailija
5/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla traumataustaa mutta eilen näin jotain josta tuli shokki. Onneksi oli kotona opamoxia, itselläni se auttaa. En selviäisi pahimmista oloista ilman.

Kerran soitin auttavaan puhelimeen, eipä ne auta kun se traumatila laittaa kehon hätätilaan. Silloin kun minulla ei vielä ollut opamoxia, kävin kävelyllä, se auttoi hieman mutta vasta kun olin kävellyt yli 30 min.

Vierailija
6/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos olet ennakkoluuloton etsi youtubesta Vortex Success knava (on luotettava, sitä tekee koulutetut ihmiset) ja esim niiltä Trauma Healing -nimimen subliminal. Kuulokkeilla tulos parempi kun binaunal beats -tekniikka toimii paremmin (googlaa mitä se tarkoittaa)

Olen myös traumatisoitunut mutten saa mitään apua kun olen liian reipas ja työssä. Noista olen saanut valtavan avun traumaani. Suomessa ei todellakaan apua saa, esim multa se evätään siksi kun en ole masentunut. Traumatisoitunut olen mutta masennu-dg puuttuu. Ei tipu apua. Mulla vuosikymmenen väkivalta lapsena on trauman syy.

Vierailija
7/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kriisipuhelimeen

Vierailija
8/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anna arpisten haavojen olla, niitä auki et repiä saa, anna muistojen katkerain kuolla, koeta kaikki pois hiljalleen unhoittaa."

Vierailija
9/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että teen kuolemaa.

Vierailija
10/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita kriisipuhelimeen

Soitan jos tää olo vielä jatkuu.

Olin tänään hoidossa jossa aukesi yksi pahimpia traumojani.

Vierailija
11/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Lähde ulos, vaikka luontoon kävelemään, käy uimassa metsä lammella, kahvilla kahvilassa, pyöräilemässä tai autoilemassa, mieluiten ihmisten ilmoilla. Yksin olo kotona on pahinta tuossa tilanteessa. Ulkona ajatukset tuulettuu ja olo hiljalleen helpottaa.

Ulkoilun jälkeen kotosalla voit katsella jotakin lempielokuvaasi ja syödä hieman herkkuja/hyvää ruokaa.

Tee rentoutus/hengitysharjoituksia:

Käy suihkussa/kylvyssä/saunassa. Sen jälkeen voit hieroa itsesi hyväntuoksuisella rasvalla tai laittaa hyväntuoksuista hajusteita/suitsukkeita/tuoksukynttilöitä palamaan ja jotakin rauhallista musiikkia soimaan hiljaiselle äänentasolle. Rentouta itsesi ensin kevyesti ja rauhallisesti venyttelemällä. Sen jälkeen käy makuulle selällesi vaikka jumppa alustalle. Sulje silmäsi ja vain hengittelet rauhallisesti ja piiitkäään sisään sekä ulos, ainakin 15 minuutin ajan. Koita olla ajattelematta erityisesti mitään, mutta älä kuitenkaan väkisin taistele/pinnistele esiintulevia ajatuksia vastaan, vaikeitakaan. Anna mahdollisten ajatusten soljua vapaasti mieleesi ja mielestäsi pois, älä takerru niihin ollenkaan. Katsele niitä ikään kuin ulkopuolisena.

Joskus olo voi olla niin äärimmäisen vaikea, ettei yllä mainitut perinteiset apukeinot yksinään riitä. Jos sinulle on määrätty rauhoittava lääkitys, voit ottaa sellaisen yllä mainittujen keinojen ohessa tai niiden jälkeen jos koet tarvetta. Lääkityksen puuttuessa myös 1-2 lasia viiniä tai sama määrä siideriä/lonkeroa yms sallitaan, älä kuitenkaan juo itseäsi tolkuttomaan humalaan, vain sen verran, että hieman rentoudut ja pahin olo helpottaa.

Vierailija
13/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos olet ennakkoluuloton etsi youtubesta Vortex Success knava (on luotettava, sitä tekee koulutetut ihmiset) ja esim niiltä Trauma Healing -nimimen subliminal. Kuulokkeilla tulos parempi kun binaunal beats -tekniikka toimii paremmin (googlaa mitä se tarkoittaa)

Olen myös traumatisoitunut mutten saa mitään apua kun olen liian reipas ja työssä. Noista olen saanut valtavan avun traumaani. Suomessa ei todellakaan apua saa, esim multa se evätään siksi kun en ole masentunut. Traumatisoitunut olen mutta masennu-dg puuttuu. Ei tipu apua. Mulla vuosikymmenen väkivalta lapsena on trauman syy.

Ok.

Sama mulla, vuosikausien ankara väkivalta.

Vierailija
14/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen.

Lähde ulos, vaikka luontoon kävelemään, käy uimassa metsä lammella, kahvilla kahvilassa, pyöräilemässä tai autoilemassa, mieluiten ihmisten ilmoilla. Yksin olo kotona on pahinta tuossa tilanteessa. Ulkona ajatukset tuulettuu ja olo hiljalleen helpottaa.

Ulkoilun jälkeen kotosalla voit katsella jotakin lempielokuvaasi ja syödä hieman herkkuja/hyvää ruokaa.

Tee rentoutus/hengitysharjoituksia:

Käy suihkussa/kylvyssä/saunassa. Sen jälkeen voit hieroa itsesi hyväntuoksuisella rasvalla tai laittaa hyväntuoksuista hajusteita/suitsukkeita/tuoksukynttilöitä palamaan ja jotakin rauhallista musiikkia soimaan hiljaiselle äänentasolle. Rentouta itsesi ensin kevyesti ja rauhallisesti venyttelemällä. Sen jälkeen käy makuulle selällesi vaikka jumppa alustalle. Sulje silmäsi ja vain hengittelet rauhallisesti ja piiitkäään sisään sekä ulos, ainakin 15 minuutin ajan. Koita olla ajattelematta erityisesti mitään, mutta älä kuitenkaan väkisin taistele/pinnistele esiintulevia ajatuksia vastaan, vaikeitakaan. Anna mahdollisten ajatusten soljua vapaasti mieleesi ja mielestäsi pois, älä takerru niihin ollenkaan. Katsele niitä ikään kuin ulkopuolisena.

Joskus olo voi olla niin äärimmäisen vaikea, ettei yllä mainitut perinteiset apukeinot yksinään riitä. Jos sinulle on määrätty rauhoittava lääkitys, voit ottaa sellaisen yllä mainittujen keinojen ohessa tai niiden jälkeen jos koet tarvetta. Lääkityksen puuttuessa myös 1-2 lasia viiniä tai sama määrä siideriä/lonkeroa yms sallitaan, älä kuitenkaan juo itseäsi tolkuttomaan humalaan, vain sen verran, että hieman rentoudut ja pahin olo helpottaa.

Voin lähteä pyöräilemään.

En jää taloon.

Vierailija
15/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellominen ei auta mitään. Ajatukset muualle, toiminnan kautta. Kukaan ei tule sinua sieltä ahdistuksesta pois vetämään, auta itse itseäsi.

Vierailija
16/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vellominen ei auta mitään. Ajatukset muualle, toiminnan kautta. Kukaan ei tule sinua sieltä ahdistuksesta pois vetämään, auta itse itseäsi.

Ei sille voi mitään kun se tulee voimalla se kauhea olo.

Tuntuu kokonaisvaltaisesti.

Vierailija
17/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIMIA. Koita kestää, koita jaksaa pieni teko kerrallaan pitää itsestäsi nyt huolta. Se menee ohi vaikka voi tuntua ettei enää ikinä ole muuta kuin se helvetillinen tuska.

Pakko sanoa että kriisipuhelin on itsellä ollut huono vaihtoehto tuollaisiin tiloihin. Kerran oli jopa tyly ja tympeä tapaus toisessa päässä, näitä kokemuksia on muillakin joten en vaan voi tuohon tilanteeseen suositella. Parhaimmillaankin ollut kuin puhuisi jonkun naapurin Keijon kanssa joka vaan kyselee sitä elämäntarinaa eikä osaa kuunnella/myötäelää pätkääkään. Tosin se nyt vaatisikin jonkin traumaterapeutin osaamisen.

Vierailija
18/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, uskon että ymmärrän mistä puhut. Mulla myös kun on kertonut psyk sh tai lääkärille niin keho reagoi vähän viiveellä. On saattanut kestää ahdistus ja epätodellinen olo jopa useamman päivän. Mulla auttaa ihan pienet arkiset jutut, kahvin keitto, tiskikoneen tyhjennys tai pieni kävely ulkona. Joku max 5 min rentoutus saattaa mennä, kauemmin en voi olla paikallaan. Hemmottelu tai hyvän olon hakeminen vaan lisää mun tuskaa, koen että en ansaitse näitä koska olen juuri puhunut muista pahaa (= siis kertonut mitä kaikkea lapsuuden perhe on tehnyt, sanonut ja valehdellut). Mutta kokeile, jos auttaa. Eikä ole tarkoitus loukata sua kuka tätä ehdotit. Voimia meille kaikille!

Vierailija
19/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeet helpottavat oloa mutta koukuttavat lopullisesti.

Vierailija
20/21 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kirjaimellisesti kukaan edes usko (paitsi tekijät), joten en voi purkaa mihinkään... Mun on pakko jopa muuttaa maasta.