Sanna Marin tiedostustilaisuus tänään klo 16.30
Kommentit (2113)
Ärsytti, että kriiseistä tiedetään Sannan mukaan ennen puolta yötä. Olin itse kymmenisen vuotta sote-alalla yksityisen hoivakodin johtajana ja kyllä ne kriisipuhelut kotiin tuli pyytämättä ja yllättäen. Mikä velvollisuus pienipalkkaisilla hoivakodin johtajilla sitten on olla toimintakunnossa ympäri vuorokauden, jos pääministerikään ei ole ja hän vastaa koko Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Eräät huumausaineethan aiheuttavat myös kaikkivoipaisuusharhoja: "Minun juhlimiseni aikana ei voi maailmassa tapahtua mitään ikävää!"
Saati se, että uskoo tietävänsä kaikki mahdolliset katastrofit jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka bilejengistä on tuomittu rikoksesta? Toisessa ketjussa sanottiin että joku asunnolla ollut mies oli hiljattain päässyt vankilasta, mutta eihän siellä ollut ainakaan median mukaan muita miehiä kuin bile-Ilmari ja Vesa Silver?
Jos se ei ollut kukaan videolla näkyneistä, niin mistä hemmetistä Seiskan toimittaja tiesi, että kyseinen rikollinen on ollut paikalla?
Kuka tämä väitetty paikalla ollut rikollinen on?
Jospa seiskalla on vielä jotain takinhihassa ensi viikon lehteen. Olisiko tuo ollut vihje tulevasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisiko vihdoin erosta?
Ei tämä eroa, koska ei näe tehneensä mitään väärää tai vastuutonta.
Hän on nyt vain ajojahdin viaton uhri ja videon kuvaaja on lytätty, instassa satelee haukkuja ja uhkauksia koska pm on vailla omaa tahtoa oleva kiusattu. Näiden b-luokan julkimoiden ja tubettajien mielestä siis.Ei Marin ole tehnytkään mitään väärää. Tanssi ja lauloi kännissä yksityisasunnossa kavereidensa kanssa. Ei mitään ongelmaa. Suomessa saa tehdä niin.
Työaikana.
Marin oli vapaa-ajalla. Vapaa-aikaa on kaikilla poliitikoilla ja presidentillä. Eivät he ole koko ajan töissä. Sijaisjärjestelyt on koko ajan olemassa. Marin on myös tehnyt töitä lomallaan. Näin kertoi tiedotustilaisuudessa.
Pm ansaitsee vapaa-aikansa, myös ja varsinkin näin rankkoina aikoina. On mielipidekysymys, miten kukin haluaa vapaansa viettää. Toki hän ravistelee mielikuvaa pääministeristä, mielipideasia sekin, miten siihen suhtautuu.
Ja niiden mielipiteiden lisäksi on asiatonta juttua Suomen pm:stä tässä ketjussa. Melkein luulisi informaatiovaikuttamiseksi.
Hänellä EI ollut sijaista, kun ei ollut lomalla.
Jollei ole lomalla, pääministerin pitää olla tavoitettavissa 24/7 toimintakykyisenä.
No tiedotustilaisuudessa kyllä selvensi asian. Koko ajan (=loma-aikana, työaikana, vapaa-aikana) on sijaisjärjestelyt ja sijaisen sijaiset. Ja kuinka muuten voisi ollakaan, kun kysymyksessä on valtionjohto. Et tainnut seurata tiedotustilaisuutta.
No kun ei ole! Tiedotustilaisuudessa antoi ymmärtää, että sijaisuudet on hoidossa, mutta ei pääministeri voi soitella valtionvarainministerille, että hei, mä meen baanalle, ootko selvinpäin, no sä voit olla pääministerinä sillä aikaa, kun mä juon. EI! Nämä asiat katsotaan etukäteen, niistä tehdään päätökset ja meillä on koko ajan tiedossa, kuka käyttää pääministerin valtaa yhteisellä päätöksellä, ei pääministerin päätöksellä. Jos pääministeri joutuu yllättäen sairaalaan tms., on silloinkin ensin tehtävä yhteinen päätös pääministerin tehtävien siirrosta, ei ne siirry automaattisesti, vaikka se järjestyslistaus onkin olemassa.
Itseasiassa voi eikä sen tarvitse soitella mitään kun Saarikko tietää koko ajan että jos tulee äkkihäly ja Marin ei mistä tahansa syystä ole käytettävissä niin sitten homma siirtyy Saarikolle.
Ja ne siirtyy automaattisesti.
Ei ne siirry automaattisesti, mistä tämä on keksitty? Kannattaisi varmaan lukea perustuslakia vähän ennen kuin kertoo harhojaan. Ensin pitää selvittää, miksi Marin ei ole käytettävissä eli ei pääministerin tehtäviä voi siirtää seuraavalle siksi, että Sanna ei vastaa puhelimeen.
Ne siirtyy nimenomaan automaattisesti, perustuslainkin mukaan. Ei siellä mistään prosesseista ja kokoustamisista puhuta vaan kuka tuuraa jos pm on estynyt ja kuka tuuraa jos tuuraaja on estynyt.
Jos se teidän pelottelemanne ryssänhyökkäys tulisi aamuyöllä niin sehän voisi aloittaa vaikka salamurhaamalla puolet ministereistä, pääministgeri mukaanlukien. Ei siinä tilanteessa aleta kokoustaa että kukahan meidän seuraava pm on. Se seuraaja löytyy siitä listalta joka on tiedossa.
Luuletko, että virkahenkilö, joka yrittää tavoitella pm tuumii vaan "Jaahas, Sannukka ei vastaa. Taitaa olla bilettämässä. No, kukas sitten on seuraavana listalla..." Ei mene näin! Koko ajan on tieto onko pm joku sijainen vai ei. Jos ei ole niin pm vastaa siihen virkapuhelimeen ja selvinpäin! Sääntöjä ei joku alkkis voi alkaa omin päin muuttelemaan.
Mietipä tilannetta, jossa pääministeri liukastuu suihkussa, lyö päänsä ja menee tajuttomaksi. Samaan aikaan tulee joku suurkriisi ja pääministeriä tarvitaan, mutta ei vastaa puhelimeen. Ei silloin jäädä sormi suussa ihmettelemään, keneen otetaan yhteyttä kun PM ei vastaa, mutta valtioneuvoston nettisivulta ei löydy tietoa, että hän olisi nimennyt itselleen sijaista tälle päivälle. Kyllä siellä aivan varmasti on toimintasuunnitelma tämän varalle, kun paljon pienemmissäkin organisaatioissa on.
PM vastaa 24/7, jos ei ole vuosilomallaan. Tällöin tuuraajasta on oltava valtioneuvoston päätös. Nyt ei ollut, koska Marin piti valtaa itsellään.
Olisikin metka, kun jotain vakavaa sattuisi ja joku muu ministeri ottaisi ohjat käsiinsä kun olisi pakko toimia. Marin ilmestyisi seuraavana päivänä inisemään, että on toimittu väärin ja alkaisi perua tehtyjä päätöksiä ja toimia.Mutta kysyinkin, että entä kun ei vastaa, jos on joutunut onnettomuuteen?
Sitten menee aikaa kun jonkun tulee todeta pääministeri poissaolevaksi tai työhönsä kyvyttömäksi että joku voi sijaistaa. Sitä ennen pääministeriä pitää etsiä.
Kukaan ei ole korvaamaton, Sanna etenkään. Olihan hänelle nytkin jo sovittu sijainen jauhojengeilynsä ajaksi, mutta itse halusi sen perua.
Vierailija kirjoitti:
Uutisissa oli juuri, ettei tämä ole juurikaan vaikuttanut Marinin julkisuuskuvaan.
Voi voi, persujen viikko meni ihan hukkaan. Monta päivää yrittäneet vaikuttaa mielipiteisiin, eikä mitään vaikutusta.
Jos laskee tuntipalkan, niin ei tainnut kannattaa.
Mä taas epäilen että tuo gallup on tehty Helsingin vihervasemmistokuplassa. Valtakunnallisesti ymmärrys ei välttämättä ole yhtä suurta.
Demareiden keskuudessa odotetaan kuulemma jo että hänestä päästään.eroon seuraavalla kaudella. Näin on kuiskailtu kuplan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka bilejengistä on tuomittu rikoksesta? Toisessa ketjussa sanottiin että joku asunnolla ollut mies oli hiljattain päässyt vankilasta, mutta eihän siellä ollut ainakaan median mukaan muita miehiä kuin bile-Ilmari ja Vesa Silver?
Jos se ei ollut kukaan videolla näkyneistä, niin mistä hemmetistä Seiskan toimittaja tiesi, että kyseinen rikollinen on ollut paikalla?
Olisiko joku jauhokauppias?
Naurattaa joka kerta, kun Sanna yrittää vakavalla naamalla puhua jotain. Uskottavuus tasan nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni moni näistä "ystävistä" on laverrellut videon julkaisun lisäksi.
Eduskuntavaalit tulossa ensi keväänä. Toivottavasti moni muistaa kaikki nämä Martinin sotkut ja selittelyt silloin.
Holtiton käytös nakertaa uskottavuutta etenkin kansakunnan kaapinpäällä keikkuvalta henkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
Eduskuntavaalit tulossa ensi keväänä. Toivottavasti moni muistaa kaikki nämä Martinin sotkut ja selittelyt silloin.
Marinin siis..
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jatkaa pakonomaista siivoamista keskellä yötä?
Jep. Imuroi jauhoja.
Eikös tuo ole aika klassinen päihdeongelmainen? Omasta mielestä ei ongelmaa, pitää vaan hauskaa. Mitään ei ole muka tehnyt ja kaikki negatiivinen on aina muiden syytä.
Tuollaiset sairastuttaa läheisensä. Pitäis vaan ymmärtää ja katsoa läpi sormien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että Marin ei nöyristellyt vaan pari kertaa servasi toimittajia hyvin. En itse kannata SDP:tä, kannatan ihmisen vapautta omaan elämäänsä. Tsemppiä Sannalle! Ihmiset ovat kaksinaamaisia ja ilkeitä..
Useamman kerran möläytteli kyllä sellaisia läpiä päähänsä, että teki oikein pahaa katsoa. Kierteli kysymystä omasta toimintakunnossa ja väitti, että tietää tulevista kriiseistä klo 24 mennessä. Sellaista ei kuitenkaan kukaan voi tietää etukäteen, ei edes yli-ihminen Marin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti, että kriiseistä tiedetään Sannan mukaan ennen puolta yötä. Olin itse kymmenisen vuotta sote-alalla yksityisen hoivakodin johtajana ja kyllä ne kriisipuhelut kotiin tuli pyytämättä ja yllättäen. Mikä velvollisuus pienipalkkaisilla hoivakodin johtajilla sitten on olla toimintakunnossa ympäri vuorokauden, jos pääministerikään ei ole ja hän vastaa koko Suomesta.
Tämä nyt menee jo jankkaukseksi, mutta Marin ei väittänyt, että tietää tulevista kriiseistä klo 24 mennessä, vaan oli kyse tulevista valtioneuvoston kokouksista. Tämän voitte ihan itse kuunnella tuosta tiedotustilaisuuden tallenteesta, joka varmasti edelleen löytyy eri uutissivustoilta.
Politiikan puskaradio IL . Lähetys kuunneltavissa. Hemmetin hyviä aspekteja asiasta. Monipuolisia !.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa seiskalla on vielä jotain takinhihassa ensi viikon lehteen. Olisiko tuo ollut vihje tulevasta?
Niin, onko kyseessä rikollinen, joka on istunut linnassa vai rikollinen, joka on tuomittu ylinopeudesta kolmeen päiväsakkoon? Seiskan toimittajan kysymys oli niin sensaationhakuinen, että voi olla kyse myös jälkimmäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että Marin ei nöyristellyt vaan pari kertaa servasi toimittajia hyvin. En itse kannata SDP:tä, kannatan ihmisen vapautta omaan elämäänsä. Tsemppiä Sannalle! Ihmiset ovat kaksinaamaisia ja ilkeitä..
Useamman kerran möläytteli kyllä sellaisia läpiä päähänsä, että teki oikein pahaa katsoa. Kierteli kysymystä omasta toimintakunnossa ja väitti, että tietää tulevista kriiseistä klo 24 mennessä. Sellaista ei kuitenkaan kukaan voi tietää etukäteen, ei edes yli-ihminen Marin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt menee jo jankkaukseksi, mutta Marin ei väittänyt, että tietää tulevista kriiseistä klo 24 mennessä, vaan oli kyse tulevista valtioneuvoston kokouksista. Tämän voitte ihan itse kuunnella tuosta tiedotustilaisuuden tallenteesta, joka varmasti edelleen löytyy eri uutissivustoilta.
Mielestäni täysin vastuuntunnotonta käytöstä pääministeriltä tuo biletys " päivystysvuorossa". Miksi ei hakenut lomaa? Se olisi ollut mielestäni reilua käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatat virka-ajalla dokailuja siis. Taidat itsekin olla melkoinen rappioholisti.
Virka-ajalla tarkoitetaan aikaa, jonka esim. valtion virastot ovat auki, eli arkipäivisin noin klo 8-16. Lauantai-sunnuntaivälinen ei ole virka-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni täysin vastuuntunnotonta käytöstä pääministeriltä tuo biletys " päivystysvuorossa". Miksi ei hakenut lomaa? Se olisi ollut mielestäni reilua käytöstä.
Miksi juuri hänen olisi pitänyt hakea lomaa viikonloppuna tapahtuvaa illanviettoa varten, kun tasan varmasti yksikään aiemmistakaan pääministereistä ei ole hakenut? Ja he eivät taatusti istuneet kädet ristissä odottamassa koko viikonloppua, josko sattuu puhelin pirisemään. Esko Aho oli juhlimassa ministeri Viinasen syntymäpäiviä keskellä viikkoa, kun Estonia upposi. Oliko vähän vastuutonta lähteä keskellä viikkoa juhlimaan päivystysvuorossa?
Miten on Suomessa päädytty sellaiseen tilanteeseen, että henkiseltä iältään keskenkasvuinen bileministeri kyykyttää koko puoluettaan.