Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian kova rangaistus seisottaa lasta nurkassa pitkään?

Vierailija
19.08.2022 |

Jos lapsi toistuvasta yrittää satuttaa sisarustaan, niin rangaistukseksi siitä. Asiaa on aiemmin yritetty hoitaa kieltämällä, kieltämällä, kieltämällä, viemällä lasta pois tilanteesta uudelleen ja uudelleen ja uudelleen, selittämällä että noin ei saa ikinä tehdä jne jne. Siis yli puoli vuotta tehty näin. Ja samalla myös annettu tälle lapselle paljon yhteistä kahdenkeskistä aikaa vanhemman kanssa, huomiota, kehuja jne. Alkaa olla keinot loppu. Onko liian kova rangaistus määrätä nurkkaan seisomaan pitkäksi aikaa, jos menee tahallaan ihan tyhjästä satuttamaan sisarustaan?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se aika pitäisi olla se 1 minuutti per ikävuosi eli AP:n tapauksessa 4 minuuttia. Sen jälkeen sitten keskustelu asiasta ja sisarukselta anteeksi pyytäminen.

Kyllähän tuohon tilanteeseen on joku muutos saatava, sillä 2-vuotiaallakin on oikeus turvalliseen ja väkivallattomaan elämään kotonaan.

4-vuotiaan kasvaessa voi alkaa miettiä myös erilaisia palkintotauluja tms. sitten kun niiden päälle ymmärtää. Palkita hyvästä käytöksestä, vaikka päivittäin päivällisellä saa pienen herkun jälkkäriksi tms. jos mennyt hyvin (jos tällainen häntä motivoi).

Vierailija
62/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin pahalta, mutta tuo aika 15-30 minuuttia on minusta liian pitkä. Lapsi on kuitenkin tosi pieni, joten alkuun voisi kokeilla vaikka viittä minuuttia. Näyttäisin myös selkeästi että olen pettynyt (äänensävy, eleet yms.) enkä varmaan erityisen lempeästi ohjaisi sinne nurkkaan ja pysymään siellä.

Jossain neuvottiin, että menee myös itse nurkkaan seisomaan samaan aikaan. Tuo viisi minuuttia kuulostaa kohtuulliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käähypenkki käyttöön 1min per ikävuosi. Eli 4v 4min maksimissaan rauhoittumosen jälkeen keskustelu. Nythän teillä on tilanne missä lapsi saa paljon kahdenkesleistä aikaa kun lyö nuorempaa...? Tutustu ihmeessä voimaperheisiin..

Vierailija
64/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa laittaa nurkkaan.Keskustele.

Jos tietäisin kuka olet, tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Ap kertoo keskustelleensa hyvin pitkään jo. Montako vuotta lapsi saa lyödä muita ennen kuin keskustelun sijaan saa mielestäsi jonkun rangaistuksen antaa?

Vierailija
65/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos sen sijaan, että kiinnität huomion tekijään, rupeaisit oikein korostetusti paapomaan ja hoivaamaan satutettua? Jättäisit tekijän ikään kuin ihmettelemään yksin. Puhaltelet, sylittelet, silität ja lohdutat. Tietty vielä joku jäätelö tai tikkari löytyy kärsivälle.

Vierailija
66/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa laittaa nurkkaan.Keskustele.

Jos tietäisin kuka olet, tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Lastensuojeluilmoitus ihmisestä, joka on puoli vuotta jaksanut ohjata, kieltää ja keskustella muita lyövän kanssa ilmeisesti pahemmin hermosstumatta? Ja yrittänyt antaa lyövälle lapselle extrapaljon läsnäoloa ja rakkautta, josko lyöminen sillä loppuisi. Ja nyt miettii nurkkaan käskemistä. Oletko koskaan kuullut, että ajatus ja teko ei ole sama asia?

Vierailija
67/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala miten vaikeaa pitää tehdä jokaisesta asiasta nykyään. Ja olen isä joka ei edes 50v vielä. Mitään ei saa tehdä eikä sanoa kun liian pieni ja ei ymmärrä ja ne traumat. What about the children!? :)

Lasta kielletään ja estetään kaikin mahd.keinoin kunnes ymmärtää enemmän ja asioista voidaan puhua ja psykasta voi olla jotain hyötyä. Ei pienempää uhrata kiusattavaksi ja satutettavaksi nettiwokepelleäitien ja lasun pelossa ja voi jääkö tästä traumat. Lapsi itsekin 17v ikäisenä kysyisi pettyneenä ettet sitten puuttunut, herranjumala tukkapöllöä mitä vaan. Nyt on sisarus osastolla kun "suojelit" mun tunteita. Mutsi me ollaan ihmideläimiä, ja mä olin tosi tosi pieni. Mä juoksin tästä vielä 4v ämpäri päässä puuhun koska en ole kovin terävä sun perimän ansiosta. Sulla oli vastuu pitää meidät turvassa etkä voi piiloutua sen taakse ettet halunnut kieltää mua väärin. Turvallisuus voittaa aina mahd.harmituksen tai oletetut traumat.

Vierailija
68/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjumala miten vaikeaa pitää tehdä jokaisesta asiasta nykyään. Ja olen isä joka ei edes 50v vielä. Mitään ei saa tehdä eikä sanoa kun liian pieni ja ei ymmärrä ja ne traumat. What about the children!? :)

Lasta kielletään ja estetään kaikin mahd.keinoin kunnes ymmärtää enemmän ja asioista voidaan puhua ja psykasta voi olla jotain hyötyä. Ei pienempää uhrata kiusattavaksi ja satutettavaksi nettiwokepelleäitien ja lasun pelossa ja voi jääkö tästä traumat. Lapsi itsekin 17v ikäisenä kysyisi pettyneenä ettet sitten puuttunut, herranjumala tukkapöllöä mitä vaan. Nyt on sisarus osastolla kun "suojelit" mun tunteita. Mutsi me ollaan ihmideläimiä, ja mä olin tosi tosi pieni. Mä juoksin tästä vielä 4v ämpäri päässä puuhun koska en ole kovin terävä sun perimän ansiosta. Sulla oli vastuu pitää meidät turvassa etkä voi piiloutua sen taakse ettet halunnut kieltää mua väärin. Turvallisuus voittaa aina mahd.harmituksen tai oletetut traumat.

Ootko siis isä vai mutsi 🤔

Vierailija
69/69 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyöminenkin rauhoittuu, kun laittaa lyömään luvan kanssa täysillä kiviseinää tai jotain muuta kovaa.

Ei noin voi tehdä. Lapsi lyö käskystä kovaa ja sitten on käsi rikki.

Kyllä lapsella yleensä sen verran itsesuojeluvaistoa on, ettei pieni lapsi kättä rikki itse lyömällä saa. Kipu kuitenkin opettaa, miltä lyöminen toisesta tuntuu, jos puhe ei mene perille. Parempi opettaa lapsi tunnekuohussa lyömään jotain muuta, joka ei mene rikki kuin sisarustaan. Johonkin ne paineet tulee saada purkaa, kunnes lapsi oppii hillitsemään tunteitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan