Miten Helsingistä on tullut tällainen paikka kuin se nykyään on
Kävin siellä tänään pitkästä aikaa ja tein joitain havaintoja.
-Kannabis haisee monissa paikoissa, ihan kuin jossain Amsterdamissa olisi.
-Örveltäjiä ja puliukkoja on kaikkialla. Minultakin tultiin pyytämään tulta kaksi kertaa ja rahaa junalippuun (lue:viinaan tai röökiin) kerran.
-Yleinen siisteystaso romahtanut. Kaikki puistot ja kadut täynnä roskia, tupakantumppeja jne.
-Kerjäläisten ja laitapuolen kulkijoiden määrä on kasvanut.
-Tämä nyt on vähän erityyppinen kuin nuo muut, mutta mainitsenpa kuitenkin. Sähköpotkulaudat kiitävät jalkakäytävällä niin että pitää koko ajan taakseen vilkuilla. Meinasi minunkin päältä ajaa kerran. Lisäksi pysäköivät ne miten sattuu ja tukkivat kulkuväylät.
Kommentit (59)
Mä en ymmärrä missä te oikein liikutte Helsingissä käydessä?
Mä kävin tänään myös keskustassa ja Hakaniemessä ja Pasilan asemalla. En nähnyt yhtään juoppoa, en narkkaria, roskaisuuteen en edes kiinnittänyt huomiota. Ei ole sen roskaisempaa kuin muuallakaan. Tavallisia ihmisiä liikkui ja turisteja. Ratikassa ja bussissa toimi ilmastointi, kaikki sujui mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivisia känniläisiä sai kyllä viime vuosituhannella väistellä ihan huolella. Nykyisin on siihen verrattuna rauhallista ja leppoisaa.
Jaa, mun mielestä nykyiset "sekikset" eli sekakäyttäjät ja -ongelmaiset on tosi ahdistavia.
Olen nyt vuoden asunut kaukana Helsingistä ja täällä paikalliset narcit käyttäytyvät kuin vanhan ajan puliukot. Istuvat omalla penkillään ja sekoilevat keskenään. Helsingin sekiksiä sai tosissaan varoa kaduilla, asemilla ja julkisissa. Aina piti vaan toivoo, ettei joku taas yrittäisi ottaa kontaktia.
Missä päin Helsinkiä asuit ja liikuit jos kokemukset ovat nuo?
Hesarilla Kurvin ja Roskapankin tienoilla?
Asuin radan varressa pohjoiseen päin, muutama asema rautatieasemalta. Liikuin pohjois-helsingissä, keskustassa, idässäkin olin välillä töissä. Helpompi sanoa, missä noita ei olisi ollut. No Pakilan pientaloalueella en nähnyt enkä Kuliksessa, tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Hassua lukea monesta kommentista Hesa.
Ei täällä Helsingissä kukaan puhu Hesasta.
Ei tosiaan puhu, kyllä tämä on Helsinki. Tai joillekin Stadi, itse en käytä kun en ole täällä syntynyt, asunut vaan n. 50 vuotta. Jossakin kommentissa oli sana mesta, eipä sitäkään sanaa kuule helsingissä asuvien suusta.
Helsinki on todella siisti ja rauhallinen siihen verrattuna, millaista meno oli joskus 30 vuotta sitten. Narkkareita ja spugeja oli puistot ja kadut väärällään ja turpaan saamisen vaara oli nykyiseen nähden moninkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivisia känniläisiä sai kyllä viime vuosituhannella väistellä ihan huolella. Nykyisin on siihen verrattuna rauhallista ja leppoisaa.
Jaa, mun mielestä nykyiset "sekikset" eli sekakäyttäjät ja -ongelmaiset on tosi ahdistavia.
Olen nyt vuoden asunut kaukana Helsingistä ja täällä paikalliset narcit käyttäytyvät kuin vanhan ajan puliukot. Istuvat omalla penkillään ja sekoilevat keskenään. Helsingin sekiksiä sai tosissaan varoa kaduilla, asemilla ja julkisissa. Aina piti vaan toivoo, ettei joku taas yrittäisi ottaa kontaktia.
Asuin radan varressa pohjoiseen päin, muutama asema rautatieasemalta. Liikuin pohjois-helsingissä, keskustassa, idässäkin olin välillä töissä. Helpompi sanoa, missä noita ei olisi ollut. No Pakilan pientaloalueella en nähnyt enkä Kuliksessa, tyyliin.
Liittyikö sun työ narkkarien etsintään vai ihanko ne olivat sun kaveripiiriä? Vai miten tunnistit kadulla ohikulkevan henkilön narkkariksi? Onko sulla joku narcradar?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua lukea monesta kommentista Hesa.
Ei täällä Helsingissä kukaan puhu Hesasta.Ei tosiaan puhu, kyllä tämä on Helsinki. Tai joillekin Stadi, itse en käytä kun en ole täällä syntynyt, asunut vaan n. 50 vuotta. Jossakin kommentissa oli sana mesta, eipä sitäkään sanaa kuule helsingissä asuvien suusta.
Hesa on todella landelaisten kieltä. Helsinki tai Stadi on mun käytössä myös. Mestaa käyttävät stadilaiset vanhat parrat kyllä vielä. Hyvää vanhaa stadinslangia 100 vuoden takaa!
Helsinki näyttää neuvostoliittolaiselta yritykseltä rakentaa jotain mahtavaa. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Helsinki näyttää neuvostoliittolaiselta yritykseltä rakentaa jotain mahtavaa. 🤭
Ai, mistä paikasta Helsingissä puhut? Oletko koskaan käynyt Neuvostoliitossa? Tai edes Venäjällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyikö sun työ narkkarien etsintään vai ihanko ne olivat sun kaveripiiriä? Vai miten tunnistit kadulla ohikulkevan henkilön narkkariksi? Onko sulla joku narcradar?
"Viihdekäyttäjää" en varmasti tunnistaisi, mutta sellaiset ihmiset, joille päihteet ovat niin suuri riippuvuus että vaikuttaa jo elämänhallintaan, tunnistaa kyllä ulkonäöstä ja etenkin "päissään" käytöksestä.
En ymmärrä, miksi näissä keskusteluissa mennään aina tähän naiiviin inttämiseen. Seuraavaksi minulta varmaan kysytään, millainen hiippari itse oikein olen, kun minun lähelleni hakeudutaan. En voi mahdolliselle ulkonäölleni tai jotenkin "teitä huonommalle" habitukselleni mitään ja olisin mielelläni ollut kuin "te" ja saanut istua, kävellä ja olla rauhassa. En tiedä, missä kuplassa te elätte, enkä jostakin syystä päässyt siihen ineen. Ehkä te osaatte näyttää niin stnan dynaamisilta.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sellaista se on kaikissa vähänkään isommissa kaupungeissa. Mene vain takaisin sinne perähikiälle jos ei meno miellytä
niin...yhtään fiksumminhan ei kannata asioiden olla?
Kyllä laitapuolen kulkijoiden määrä on aika vakio jos vertaa vaikka lapsuuden 70-lukuun. Nykyään tietysti ovat useimmiten sekakäyttäjiä. Old school-pultsarit ovat poistuneet maisemista.
Vierailija kirjoitti:
Aika värikästä, ja äänekästä, on Stadin asujakanta nykyään. 🥸
Väri ja ääni on ok, kunhan ei tarvitse turpiinsa ottaa, kuten takavuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu
Siis miksi ihmeessä?!?Mikä tässäkin on nyt sellaista että pitäisi ilmiantaa?
Se, että joku väh älahjain en land e jatkuvasti ulost aa tätä per suskeidaa tänne. Maase udun aiset haluavat isoon kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä laitapuolen kulkijoiden määrä on aika vakio jos vertaa vaikka lapsuuden 70-lukuun. Nykyään tietysti ovat useimmiten sekakäyttäjiä. Old school-pultsarit ovat poistuneet maisemista.
Ikävä pultsareita. Ennalta-arvattavia tyyppejä kaikin puolin.
Syytä kommunistisia keskuspankkeja. ne taikovat rahaa tyhjästä ja seuraukset vaan pahenee ja siirtyy tulevaisuuteen. perjaatteessa koko rahoitusjärjestelmä on konkurssissa mutta sitä vaan pitkitetään koska velkaa on aina enemmän kuin oikeaa omaisuutta eikä sitä pysty maksamaan ikinä takaisin.
mutta äärisosialistit on vaan jatkavat koska pelkäävät oikeaa kapitalismia.
On aika pimee mesta. En tiedä onko helsinkiläiset itse niitä hulluja vai antaako muiden hullujen hihhuloida täällä, mutta missään muualla et varmasti voi törmätä yhtä avoimeen rikosten tekoon viranomaisten toimesta. Mutta typeriä helsinkiläiset ovat eli lähtevät gang stalkkaamaan ja uskovat kaiken. Ja varokasa joo HUS:ssia. Sekin joo Helsingissä. Siellä vasta vaarallista on
Itsepähän ovat stadilaiset äänestäneet Vihreänsä, ja vielä Vartiaisen pormestariksi. Ei tule ikävä...