Miten Helsingistä on tullut tällainen paikka kuin se nykyään on
Kävin siellä tänään pitkästä aikaa ja tein joitain havaintoja.
-Kannabis haisee monissa paikoissa, ihan kuin jossain Amsterdamissa olisi.
-Örveltäjiä ja puliukkoja on kaikkialla. Minultakin tultiin pyytämään tulta kaksi kertaa ja rahaa junalippuun (lue:viinaan tai röökiin) kerran.
-Yleinen siisteystaso romahtanut. Kaikki puistot ja kadut täynnä roskia, tupakantumppeja jne.
-Kerjäläisten ja laitapuolen kulkijoiden määrä on kasvanut.
-Tämä nyt on vähän erityyppinen kuin nuo muut, mutta mainitsenpa kuitenkin. Sähköpotkulaudat kiitävät jalkakäytävällä niin että pitää koko ajan taakseen vilkuilla. Meinasi minunkin päältä ajaa kerran. Lisäksi pysäköivät ne miten sattuu ja tukkivat kulkuväylät.
Kommentit (59)
Ihmettelen, että nykyään tietyissä (lue: monissa) paikoissa Helsingissä on vain
-laumoja, jotka eivät muita väistä
-kovaäänistä puhetta/huutoa
-lapset juoksevat iltamyöhälläkin ilman vanhempia.
Ajat ovat muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin tänään. Metrossa oli haahuilija, joka ei nähnyt eteensä, mutta käveli silti edestakaisin - huumeessa varmaan. Samanlainen myös rautatieasemalla, nuori, laiha, likainen, kirpparityylisissä vaatteissa kohenteli reppuaan selkään ja vaelteli edestakaisin. Vanhusparatkin olivat helteessä enimmäkseen ilman maskia, mutta mitäpä se maski olisi auttanut, kun eivät he sitä tiiviisti muutenkaan pue ja käyttävät vain kirurgista, eivät ffp2. Ihmisiä oli yhtä tiiviisti kuin sillejä purkissa. Osa yski ja aivasteli. Ja monia muita seonneen näköisiä oli. Kaikki ihmiset kylpivät hiessä. Ilma seisoi ja oli noin 30 C.
Juuh näin ne asiat koetaan :D
Hyvä esimerkki siitä, miten eri tavoin maailma näyttäytyy eri ihmisille. Toisilla on tuollaiset vähän negatiivisemmat lasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit keskustassa, ei sinne tavis paikalliset mene jos ei ole pakko.
Minä kyllä viihdyn keskustassa, samoin muutkin tuntemani helsinkiläiset ja Helsingissä muualta käyvät.
AP kuulostaa olleen kökkimässä jossain steissin kulmalla, ja sen perusteella sitten kertoo tarinaa Helsingistä.
Steissilläkin on voi kökkiä laadukkaasti eli mennä sinne ravintola Oliviaan.
Mä en tajua miksi kaikki AV:n landepellet, jotka Helsinkiin tulevat, pyörivät joidenkin narkkarien ja juoppojen kanssa jossain takapihoilla.
Keskusta on ruma, kolkko ja likainen, vaikka voissa paistaisi. Ei viihtyisä tai houkutteleva.
Mä kävin tänään täältä Käpylästä Töölön puolessa enkä nähnyt mitään kummempaa. Ihan tavallinen kesäpäivä. Ihmiset olivat hyvällä tuulella, kaikilla kesävaatteet. Ostin mansikoita ja bussipysäkillä juttelin sellaisen n. 8-9 -vuotiaan pojan kanssa tämän koirasta, joka minulle esiteltiin.
Rakennustyömaat ovat tietysti ärsyttäviä, mutta minkäs teet. Pääkaupungissa pitää tiet olla kunnossa ja ratikat kulkea sutjakkaasti.
Hassua lukea monesta kommentista Hesa.
Ei täällä Helsingissä kukaan puhu Hesasta.
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on ruma, kolkko ja likainen, vaikka voissa paistaisi. Ei viihtyisä tai houkutteleva.
No, ei ole. Olisitpa nähnyt sen 70-luvulla!
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sellaista se on kaikissa vähänkään isommissa kaupungeissa. Mene vain takaisin sinne perähikiälle jos ei meno miellytä
Kävin tässä Tukholmassa ja sähköpotkulautoja lukuunottamatta Helsingin lieveilmiöt puuttuivat.
Olihan siellä taas tänään kurjuutta. Hyvin kestin käydä. Ei edes liikenteen meteli ehtinyt rasittaa. Läpikulkumatkalla julkisilla olin ja tyytyväinen, kun oli mahdollista palata väljempään ja siistimpään ympäristöön. Onneksi otin eväiksi oman puutarhan tuotteita, niin ei tarvinnut pysähtyä ostamaan edes smoothieta. Parempaa ja ympäristöystävällisempää laatua sain omalta pihalta kuin otin.
Varmaan liikuttiin täysin eri huudeilla. Tänä kesänä en nähnyt yhtäkään narkkaria. Viime kesänä yhden.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan liikuttiin täysin eri huudeilla. Tänä kesänä en nähnyt yhtäkään narkkaria. Viime kesänä yhden.
Kerro missä? Jossain suurlähetystöalueellako?
Se joka heitti sen hikiäkommentin: moni isompi kaupunki maailmalla on "siivompi" kuin HKI. Että KOKO ei ole se syy.
Aggressiivisia känniläisiä sai kyllä viime vuosituhannella väistellä ihan huolella. Nykyisin on siihen verrattuna rauhallista ja leppoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole. Olisitpa nähnyt sen 70-luvulla!
Tämä. Nostalgiaa kaipaavat voivat katsoa vaikka Täältä tullaan elämä -elokuvaa.
Se on totta, että kokoajan on metroissa, busseissa ja asemilla kaikenlaista sekakäyttäjäremmiä. Ihan mikä kellonaika tahansa. Ja aina täytyy HUUTAA ne narkkiölinät.
Jotkut niissä porukoissa hädin tuskin kahtakymmentä. Se on kyllä surullinen näky.
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivisia känniläisiä sai kyllä viime vuosituhannella väistellä ihan huolella. Nykyisin on siihen verrattuna rauhallista ja leppoisaa.
Jaa, mun mielestä nykyiset "sekikset" eli sekakäyttäjät ja -ongelmaiset on tosi ahdistavia.
Olen nyt vuoden asunut kaukana Helsingistä ja täällä paikalliset narcit käyttäytyvät kuin vanhan ajan puliukot. Istuvat omalla penkillään ja sekoilevat keskenään. Helsingin sekiksiä sai tosissaan varoa kaduilla, asemilla ja julkisissa. Aina piti vaan toivoo, ettei joku taas yrittäisi ottaa kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun mielestä nykyiset "sekikset" eli sekakäyttäjät ja -ongelmaiset on tosi ahdistavia.
Olen nyt vuoden asunut kaukana Helsingistä ja täällä paikalliset narcit käyttäytyvät kuin vanhan ajan puliukot. Istuvat omalla penkillään ja sekoilevat keskenään. Helsingin sekiksiä sai tosissaan varoa kaduilla, asemilla ja julkisissa. Aina piti vaan toivoo, ettei joku taas yrittäisi ottaa kontaktia.
Missä päin Helsinkiä asuit ja liikuit jos kokemukset ovat nuo?
Hesarilla Kurvin ja Roskapankin tienoilla?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sellaista se on kaikissa vähänkään isommissa kaupungeissa. Mene vain takaisin sinne perähikiälle jos ei meno miellytä
Onpas sinulla paljon hiekkaa vaginassa.
2011 räjähti romanikerjäläisongelma. 11 vuotta ja mitään ei olla tehty.