Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde solmussa vai hukassa?

Vierailija
18.08.2022 |

En olisi uskonut että näin tulee käymään, mutta tilanne on niin etten tunne puolisoa kohtaan oikein mitään. Ihan kuin kämppäkaverin kanssa oltaisiin, tai ystävän. Tehdään paljon juttuja yhdessä, arki ja lapset hoidetaan, mutta tunne on jäänyt pettymysten alle. En ole lähtemässä, mutta olen kadottamassa itseni johonkin arjen ja kaiken huolehtimisen alle. Olen se, joka vastaa siitä miten homma toimii, en ehdi tehdä mitään omia juttujani. En harrasta enää mitään, mikään ei tuota hyvää oloa, on vain velvollisuuksia ja väsymys. Puoliso ei näe tilannetta oikein eikä tästä voi puhua koska pelkään hänen romahtavan niinkuin muutama vuosi sitten kävi ja joutui käymään terapeutilla. Silloin syynä työuupumus ja omat henk.koht. asiansa. En näe mitään helpotusta, jotenkin vain saan pidettyä itseni kasassa ja välillä salaa itkettää pahaa oloani. Oletko kokenut samanlaista koskaan? Miten toimia kun haluaa säästää puolison henkistä kuormitusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa :(

Vierailija
2/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos aloitat jostain pienestä, käyn nyt yksn lenkillä tms? Osoitat, että haluat omaa aikaa muttet heti odota mahdottomia. Näin minä tein ja vähitellen lisäsin omia juttuja. Jos tämä omien tekemisten puute on ainoa sinua hiertävä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos aloitat jostain pienestä, käyn nyt yksn lenkillä tms? Osoitat, että haluat omaa aikaa muttet heti odota mahdottomia. Näin minä tein ja vähitellen lisäsin omia juttuja. Jos tämä omien tekemisten puute on ainoa sinua hiertävä asia.

Voisin taas yrittää. Aiemmin on käynyt niin että lapsista joku tulee mukaan tai jos haluan vaikka lukea, se ei onnistu, koska jollain on aina jotain asiaa. Sellasta omaa aikaa ei meinaa olla.

Vierailija
4/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ihan samaa, että tunnen vastuuta kannatella toista. Koska (ehkä) jaksan.

Meillä tuli lopulta ero. Ei sitä aikaa ole enempää, koska vastuut jäivät minulle, mutta henkisesti kuitenkin helpotti.

Ja nyt on uusi, ihana juttukin vireillä. Sellainen tasavertaisten aikuisten :)

Vierailija
5/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Lähetän vertaistukea samasta tilanteesta, tää voisi olla mun puolison kirjoittama.

Joskus myös se rakkaus vaan hiipuu ja muuttaa muotoaan.

Vierailija
6/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP liikaa somessa? Kännykkä kädessä? Se masentaa, kun ei saa mitään itsestä irti tai aikaan. Kännykkä vaan sivuun vaikka ensin tunniksi ja käyt sillä aikaa lenkillä.

Vierailija
7/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattomuus vain pahentaa tilannetta. Puhu miehellesi, jos miehesi rakastaa, hän haluaa auttaa. Turha pelätä aikaisempia masennuksia. Kukaan ei ole ajatustenlukija.

Vierailija
8/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko AP liikaa somessa? Kännykkä kädessä? Se masentaa, kun ei saa mitään itsestä irti tai aikaan. Kännykkä vaan sivuun vaikka ensin tunniksi ja käyt sillä aikaa lenkillä.

Varmasti tämä on nykyisin monella ongelmana, eli hyvä vinkki, mutta minä en jaksa edes sitä somea. En päivitä mitään mihinkään someen kun en vaan jaksa. Illalla luen uutiset puhelimella. Ap.

Vierailija
9/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattomuus vain pahentaa tilannetta. Puhu miehellesi, jos miehesi rakastaa, hän haluaa auttaa. Turha pelätä aikaisempia masennuksia. Kukaan ei ole ajatustenlukija.

En uskalla oikein kokeilla kun jos olen yrittänyt jotain sanoa, puoliso aloittaa omien asioidensa puhumisen mikä hänellä on. Ei varmaan ilkeyttään sitä tee. Olen tuosta sanonu, mutta ei ole muuttunut. Oikeasti pelkään että laukaisin jonkun asian josta hänellä taas masennusvaihe alkaa. Ap.

Vierailija
10/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Lähetän vertaistukea samasta tilanteesta, tää voisi olla mun puolison kirjoittama.

Joskus myös se rakkaus vaan hiipuu ja muuttaa muotoaan.

Kiitos! Jotenkin harmittaa mihin se rakkaus hävisi. Johonkin arjen haasteisiin ja kiireeseen, huolehtimiseen ja yritykseen ymmärtää toista samalla kun yrittää itse yksin pärjätä. Suren rakkauden hiipumista, mutta mistä sitä takaisin saisi. Meillä on arjessa pieniä yhteisiä asioita mutta ei ne enää tunnu samalta kuin ennen. Ap.

Vierailija
11/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla myös itselläsi masennusta. Kannattaa käydä lääkärille juttelemassa. Masennukseen ei aina liity esim surun ja alakulontunteita. Lapsiarki töineen on rankkaa. Voimia

Vierailija
12/12 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy rakastaa itseäsi. Et jaksa pitää huolta puolisostasi, jos et huolehdi itsestäsi etkä myöskään jaksa tuntea rakkautta häntä kohtaan, jos rakkaus aina tarkoittaa, että sinun tarpeesi jäävät sivuun.

Suosittelen ammattiapua. Tsemppiä, kaikki on ratkaistavissa, ei ehkä helposti, mutta onpahan kuitenkin!