Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa tehdään niin paljon vanerikoruja?

Vierailija
18.08.2022 |

Ei missään muussa maassa ole tällaista erikoista muoti-ilmiötä kuin vaneripalat korvissa koristeena. Mitä isompi ja lapsellisempi malli niin sen parempi. Eikö Suomesta oikeasti saa muita design-koruja? Tylsiä hopeaisia koruja minulla on jo, kaipaisin jotain muuta kuin hopeaa tai vaneria.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vaneria oli vain huonolaatuisissa huonekaluissa

Sitten keksittiin lastulevy ja vanerista tuli preemiumia. Kehitys kehittyy.

Vierailija
22/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae Etsystä "gemstone jewellery". Ihania oikeasti käsin tehtyjä koruja eri värisistä kivistä ja kristalleista. Nämä ovat toki usein vähän kalliimpia koska vaativat enemmän aikaa ja materiaali on kalliimpaa.

Jotain tämän tyylisiä ehkä tarkoitinkin. Mutta eikö tällaisia saa oikeasti Suomesta? En haluaisi laittaa rahojani ulkomaille.

-ap

Käytätkö instagramia? Sieltä varmaan löytyisi hashtageilla kivikorut tai kristallikorut, jos niitä tehdään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae Etsystä "gemstone jewellery". Ihania oikeasti käsin tehtyjä koruja eri värisistä kivistä ja kristalleista. Nämä ovat toki usein vähän kalliimpia koska vaativat enemmän aikaa ja materiaali on kalliimpaa.

Jotain tämän tyylisiä ehkä tarkoitinkin. Mutta eikö tällaisia saa oikeasti Suomesta? En haluaisi laittaa rahojani ulkomaille.

-ap

Suomalainen muoti ei kelpaa kun sitä ei ole missään muualla. Eli pitää olla ulkomaista muotia Suomessa tehtynä.

Vierailija
24/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Suomalainen muoti ei kelpaa kun sitä ei ole missään muualla. Eli pitää olla ulkomaista muotia Suomessa tehtynä.

No ei se noin mene. Suomessa vaan herkästi jämähdetään johonkin yhteen juttuun, vaikka niihin trikoisiin muumi-tunikoihin. Suomalainen muoti ei vain ole kaikkien makuun, minun tyylisilmää ainakin välillä särkee. Olisipa enemmän vaihtelua.

Vierailija
25/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No ei se noin mene. Suomessa vaan herkästi jämähdetään johonkin yhteen juttuun, vaikka niihin trikoisiin muumi-tunikoihin. Suomalainen muoti ei vain ole kaikkien makuun, minun tyylisilmää ainakin välillä särkee. Olisipa enemmän vaihtelua.

Itse käytän vanerikoruja ja suomalaisia tunikoita! Ei mitään vikaa, mielestäni näytän usein hyvältä!

Vierailija
26/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M saa ihan hyviä helyjä, ihmeellistä hienostelua

Vierailija
27/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tämä. Retrokuoseja ja luomumukadesign kamaa ihan riittävästi. Virossakin käsityöläiset jo harpanneet eteenpäin.

Suomalainen design oli kiinnostavaa kunnes se alkoi toistamaan itseään.

Jos haluaa näyttävää ja elämäniloista pitää hakea ulkomailta.

Muumikuosit, puumateraalikorut, metsäaiheet...yääääk!

Vierailija
28/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Itse käytän vanerikoruja ja suomalaisia tunikoita! Ei mitään vikaa, mielestäni näytän usein hyvältä!

Tunika, jaiks! vielä joku ikkunanverhokuosi..

.

Vierailija
29/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

lol. ap tarkoitti rihkamakoruja :D

Vierailija
30/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visakoivukorut ovat kauniita.

Vierailija
31/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä miksi koruja pitäisi olla monta laatikollista. Koruja, jotka eivät merkitse mitään. Ehkäpä ap hankkii elämälleen sisältöä ja tekee ja hankkii vain merkityksellisiä asioita?

Vierailija
32/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

lol. ap tarkoitti rihkamakoruja :D

Meillä on selvästi eri käsitys rihkamasta :)

-ap

Vierailija
33/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä miksi koruja pitäisi olla monta laatikollista. Koruja, jotka eivät merkitse mitään. Ehkäpä ap hankkii elämälleen sisältöä ja tekee ja hankkii vain merkityksellisiä asioita?

Eipä mikään materiaalinen lopulta taida merkitä mitään. Pidän kauniista koruista ja käytän niitä usein silloin, kun teen elämässäni merkityksellisiä asioita. Minulla on aika vähän koruja, mutta ne ovat kaikki huolella valittuja ja minulle tärkeitä.

-ap

Vierailija
34/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mikään materiaalinen lopulta taida merkitä mitään. Pidän kauniista koruista ja käytän niitä usein silloin, kun teen elämässäni merkityksellisiä asioita. Minulla on aika vähän koruja, mutta ne ovat kaikki huolella valittuja ja minulle tärkeitä.

-ap

Kuten myös. Mutta eihän edelleen metsässä henkisesti elävä suomalainen ymmärrä, että korut on myös kulttuuria ja huoliteltu olemus on kunnioitusta muita kohtaan.

Vierailija
35/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim sellainen merkki kuin Naku tekee kierrätyshelmistä leikkisän värikkäitä koruja. Tyylikkäämpiä minusta kuin värikkäät vaneriset, vaikka leikkimielisyyttä niissäkin on. Kannattaa vilkaista! Tekisin tällaisia itse, mutta hyvien materiaalien löytäminen on yllättävän vaikeaa.

Vierailija
36/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maassa missä tehdään puupeniksi, mikä tahansa puuvanerihärpäke on mahdollista

Vierailija
37/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vanerisia näkeekin paljon! Espanjalainen ystäväni oli heinäkuun Suomessa ja pisti merkille ja hämmästeli kun kaikilla on tuollaisia täällä. Taitaa tosiaan olla pelkästään Suomen oma muoti. Mutta en usko, että näiden suosio loputtoman pitkään kestää, sitten taas jotain uutta tuputetaan ovista ja ikkunoista.

Vierailija
38/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain suositulla merkillä oli vanerisia perunakorviksia. VainSuomiJutut

Vierailija
39/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku löytänyt ukin varaston nurkalta vanhaa joutavaa levyä ja ei ole laittanut hukkaan

Vierailija
40/61 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aikaasi jäljessä. Vanerikorut alkavat jo olemaan menneiden talvien lumia. Nyt on nousussa fimomassakorut. Niissä menee vähän enemmän aikaa, mutta ne voi tehdä alusta loppuun itse.

Fimo-korut eivät todellakaan ole mikään "nousussa oleva uusi juttu", niitähän on tehty vuosikausia, taisivat olla jo vähän muodista poissakin.