Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, lupasi kamalaa tuulta pe-la, lähdemme pe pvä Tukholmassa-risteilylle :/

Vierailija
25.10.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kymmenet kerrat myrskysäällä laivalla, ja vaan pari kertaa on ollut sellaista, että joutunut vähän tsemppaamaan, että pystyy kävelemään suoraan ;-). Esimerkiksi viime viikolla oli tosi kova tuuli, ja jollain Tallinnan laivoilla oli ihmiset vaan oksennelleet (tuttu kertoi), me oltiin samaan aikaan tulossa Tukholmasta, ja kyllähän sen näki, että tuuli kovaa, mutta en kyllä muuten olisi huomannut mitään. Toki, jos on kovin herkkä, voi tulla merisairaaksi pienestäkin tuulesta!

Vierailija
2/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kyllä laivassa muutenkin, vaikka on tullut _aika_ monta kertaa matkustettua tukholma-hki- väliä (kun täällä Ruotsin puolella asutaan).

Mulla on kokemuksia tuulesta yli 20m/s ja se tuntui todella, joku siljan isoista laivoista oli alla silloin. En lähde enää ikinä, jos myrskyä luvassa!!

Tän pävän Aftonbladetissakin kerrotaan, kuinka myrsky vaikuttaa " pahiten" just merillä ja vesillä.

http: //www. aftonbladet. se/vss/vader/story/0,2789,916509,00. html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen ap:n! Kauhea panikoija! Miks lähteä reissulle jos menee pupu pöksyyn? Get a life!

Vierailija
4/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika vähän avomerta. Suurin osa saaristossa reitistä. Keikuttaa vähemmän. Eikä ne laivat lähde mihinkään, jos myrsky on vaarallisen voimakas

Vierailija
5/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
6/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimiä täällä alkaa kertomaan. Mutta tunnen, siitä ei ole epäilystä:)

olinkohan 16

Vierailija
7/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaamea läski, rasvaiset hiukset roikkuu silmillä,yääääääk!

Vierailija
8/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiva voi vaikka upota! Mua ärsyttää ihmiset jotka laahaa kiukkuset kakaransa laivalle, pilaavat toisten matkat!

Vierailija
9/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

risteilylle.

Vierailija
10/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt haluaa oksentaa pari päivää? Se keinuminen ei meinaan lopu vaikka tulisi tyyntä... menee monta päivää niin että keinuttaa!

Vierailija
12/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
13/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelee että paljon niissä on autoja ja rekkoja kyydissä ihmisten lisäksi niin jos jotain menisi pieleen niin uppoaminen tapahtuisi aika nopeasti!!! Ollaan monesti ihmetelty autokannella turvallisuutta, miten pienestä kaikki on kiinni... Kaveri on laivalla töissä ja on kertonut aikamoisia juttuja mitä on tapahtunut myrskyisellä ilmalla :( Eikä niistä ole mitään kerrottu uutisissa yms. Mutta jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee!!! Harvoinhan mitään ikävää sattuu ja harvoin laivoja uppoaa. Että turha sitä on kauheesti etukäteen sellaisia panikoida :)

Vierailija
14/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaa :D

Vierailija
15/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena/syksynä oltiin ja mua keinutta 2vko viel reissun jälkeen, porukka törmäili toisiinsa ja aamupalalla porukka kovaan ääneen kertoi, kun olivat oksentaneet koko yön.

Vierailija
16/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

risteilijöille.

Vierailija
17/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ne on auttanut.

Vierailija
18/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan lasit kaatuu pöydällä. Mua ainakin nukuttaa aina hyvin kun laiva keikkuu!

Vierailija
19/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon tuulen suunnastakin. Olemme kerran olleet n. 20m/s tuulessa eikä laiva keinunut ollenkaan, kun tuuli sopivasta suunnasta. Olen kyllä ollut samanlaisessa tuulessa ja silloin tavarat heiluivat aikalailla.

Laivan henkilökunta kyllä tietää milloin on liian kova tuuli ja voivat tarpeen vaatiessa valita sopivaa reittiä. Ja avomerellä tietenkin keinuttaa enemmän kun saarten suojissa ja matkalla on saaria kuitenkin aika paljon. Hyvin se menee!

Ps. alkoholi lisää pahoinvointiherkkyyttä!

Vierailija
20/23 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin olen tehnytkin. Ei ole myrskytuulessa mukava matkustaa..

Olen muuten ollut 32m sekunnissa tuulessa ruotsin risteilyllä ja oli muuten hirveää! (ennen Estoniaa onneksi) muuten olisi varmasti kuollut sydämen pysähdykseen.