Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutaanko muissa ei-vauvaperheissä vielä huonosti?

Vierailija
25.10.2006 |

Meillä on 2 tyttöä, toinen 3 v, toinen 1 v 1kk ja koko ajan nukutaan huonosti ja levottomasti, varsinkin tuo nuorempi -on nukkunut huonosti koko pienen elämänsä. Jatkuvaa heräilyä, itkeskelyä, silloin kun nukkuukin, niin nukkuu levottomasti jne.

V**** mä alan olla tosi väsynyt ja hermo, huudan yöllä tuolla pienemmälle, että nyt nuku jo perkele! Tiedän ettei se asiaa auta, päinvastoin, mutta alkaa tässä jo itselläkin pälli revetä!

Ei pitäisi olla mitään kummemmasti vialla (sairautta tms.), päivällä on kuin naantalin aurinko.

Nyt on alkanut tuo vanhempikin heräillä, vähintään kerran yössä itkeskelee...huoh, en jaksa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on 2 tyttöä, toinen 3 v, toinen 1 v 1kk ja koko ajan nukutaan huonosti ja levottomasti, varsinkin tuo nuorempi -on nukkunut huonosti koko pienen elämänsä. Jatkuvaa heräilyä, itkeskelyä, silloin kun nukkuukin, niin nukkuu levottomasti jne.

V**** mä alan olla tosi väsynyt ja hermo, huudan yöllä tuolla pienemmälle, että nyt nuku jo perkele! Tiedän ettei se asiaa auta, päinvastoin, mutta alkaa tässä jo itselläkin pälli revetä!

Ei pitäisi olla mitään kummemmasti vialla (sairautta tms.), päivällä on kuin naantalin aurinko.

Nyt on alkanut tuo vanhempikin heräillä, vähintään kerran yössä itkeskelee...huoh, en jaksa...

Ja aamulla on nii-in morkkis. Meillä molemmat lapset on aina valvottaneet. Esikoinen on jo melkein viisi vuotta, silti hän herää kerran-neljästi yössä ja käy vessassa ja tarvii meidät peittelemään itsensä takaisin sänkyynsä.

Kuopus 1v5kk nukkuu vaihtelevasti täydet yöt, tai herää x-kertaa yössä. Toisinaan rauhoittuu omaan sänkyynsä, toisinaan otetaan viereen, toisinaan herää jo 1.30 eikä nuku sen jälkeen koko yönä.

Meillä ei saa millään tilannetta sellaiseksi, etteikö jompikumpi lapsista heräisi. Viime yönä kuopus heräsi kerran, esikoinen kahdesti. Aivan luksusyö. Pahimmillaan tilanne oli vuoden vaihteessa, kun esikoinen saattoi käydä 10 kertaa ja kuopus oli vielä rintaruokinnalla ja heräsi about viidesti yössä.

Vierailija
2/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymystä ja yöheräilyä ihan hyvin. Mutta vittu perkeleen huutamista vauvalle en ymmärrä. Ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää rajoittaa kaikki asiat pois, mitkä saattavat aiheuttaa levottomuutta/painajaisia yöllä. Esim. ei tv:tä laisinkaan, eikä iltaisin riehumisleikkejä.

Tsemii! Sul on sentään kaks ihanaa pellavapäätä siellä!

Vierailija
4/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä vaeltaa ympäri kämppää, tulee viereen, kääntyilee, tonii ja höpöttää.... Ja kaiken lisäksi isänsä on yhtä kuuhullu.

Vierailija
5/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli suomeksi sanottuna raivoilee varsinkin isommalle lapselleen. Hän aina kertoo, että heidän muksunsa nukkuvat huonosti, mutta isovanhemmilla ollessaan nukkuvat hyvin. Olisikohan huutamisella jotain syytä asiaan, en tiedä. Vanhempien riitely saattaa myös hermostuttaa lapsia.

Vierailija
7/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luuletko tosissasi, että huudan joka yö, mutta tuleppa toki kokeilemaan tätä, että heräät joka vitun yö yli vuoden ajan väh. 5 kertaa yössä, niin usko pois että siinä alkaa jo muutama ärräpää lennellä!

Tiesitkö muuten, että herättäminen on yksi vanhimmista kidutustavoista, ihminen ei kestä jatkuvaa heräämistä ilman syvää unta loputtomiin!

ap

Vierailija:

eli suomeksi sanottuna raivoilee varsinkin isommalle lapselleen. Hän aina kertoo, että heidän muksunsa nukkuvat huonosti, mutta isovanhemmilla ollessaan nukkuvat hyvin. Olisikohan huutamisella jotain syytä asiaan, en tiedä. Vanhempien riitely saattaa myös hermostuttaa lapsia.

Vierailija
8/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi viesti oli taas vain juuri se mitä odotinkin, eli; mulla on yksi tuttu joka huutaa lapsilleen (huom. minä itsehän en tee mitään väärää) ja blaa blaa...

Minä en huuda normaalisti lapsilleni! Mitä marttyyriutta se on että etsii kohtalotoveria ja purkaa armotonta vitutusta ja väsymystä tietokoneelle?

ap

Vierailija
9/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suosittelen vähemmän itsekkyyttä ja enemmän rakkautta lapsiasi kohtaan.

Vierailija
10/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mammaa kieltämättä väsytti. Toisinaan (n.kerran viikossa) ei riittänyt pelkkä herääminen, vaan poika saattoi valvoa kolmekin tuntia 8n.klo 01-04)yhteen kyytiin ja heräs sitten normaalisti klo 6 aamun viettoon! Kyllä siinä oli välillä hermot kireellä.

Toivottavasti teillä alkaa pian yöt parantua =)

Vierailija
11/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYYLLISTÄ sua, mutta toivon että ymmärrät tuon kierteen.

Voisiko miehesi edes välillä hoitaa yöheräilyjen hoitamiset? Saisit nukkua edes jonkun yön kunnolla? Oleteko koittaneet unikoulua? Onko teillä iltaisin kotona paljonkin härdelliä joka voisi tehdä muksuista levotomia? Tai onko elämässänne muita stressitekijöitä?

Vierailija
12/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt tuomitaan nurkkaan, vaikka on varmaan jo tarpeeksi paha mieli. Tsemppiä ap, äläkä välitä noista haaslalinnuista :)

Vierailija
13/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

besserwisserit ja ah-niin-täydeliset-äidit tajuaisivat sen että kaikki eivät ole samanlaisia.

Vierailija
14/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräilystä. Unikoulua ollaan harkittu, mutta se on melko kallis, joten ei olla ainakaan vielä siihen mahdollisuuteen tartuttu. Kyllä mä olen jo niin väsynyt ja stressaantunut, että varmaan täytyy alkaa ajttelemaan sitä unikoulua tosissaan.

ap

Vierailija:

SYYLLISTÄ sua, mutta toivon että ymmärrät tuon kierteen.

Voisiko miehesi edes välillä hoitaa yöheräilyjen hoitamiset? Saisit nukkua edes jonkun yön kunnolla? Oleteko koittaneet unikoulua? Onko teillä iltaisin kotona paljonkin härdelliä joka voisi tehdä muksuista levotomia? Tai onko elämässänne muita stressitekijöitä?

Vierailija
15/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten yritin vain auttaa! Suosittelen ulkopuolisen hoitajan hankkimista, jotta saisit nukuttua sitten vaikka päivällä univelkaa vähemmäksi, jos sitten se kiirikin sulla vaikka paranisi.

-2

Vierailija
16/16 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samoin tunnelmin liikkeellä, tosin viime yönä nukuin ensimmäistä kertaa pariin vuoteen vain yhdellä heräämisellä... eli nukuin olohuoneessa korvatulpat korvissa, mies pojan huoneessa patjalla. Meillä 2-v. poika, jolla myös aina olleet levottomat unet. On viime kesästä nukkunut omassa huoneessa, nukkuu lastensängyssä nallen ja tutin kanssa. Heräilee sellaiset 3-4 kertaa yössä, alkaa kyllä nukkua samantien, kun saa tutin suuhun ja äiti käy vieressä mutta äidiltä katkeaa unet. Saan kyllä itsekin nopeasti unen päästä kiinni mutta se syvän unen määrä jää kyllä aika vähäiseksi kun tunnin-parin välein käy ylhäällä.

Tiedän, vika suurelta osin itsessä, kun on " liikaa hyysätty" yölläkin, ei tarvitsisi joka pikku kätinää käydä katsomassa. Poika on siihen oppinut ja tarvii sen silityksen ja varmistuksen, ettei ole yksin. Mutta olen itse ollut aina tosi herkkäuninen ja pienetkin äänet herättää, toisestakin huoneesta. Miestä taas ei saa katujyräkään hereille, eli ei oikein auta sekään, että vuorotellaan herääämisissä; kun mies ei herää ilman kunnon älämölöä, herään itse kuitenkin joka kerta. Paitsi nyt siis oli pakko tehdä näin, kun edellisyönä herätyksiä varmaan kahdeksan ja päivä meni aivan pimennossa väsymyksen takia. Pojalla nyt siis pitkittynyt yskä (joka vaivaa etenkin yöllä, siis yskästä johtuen nuo lisäherätykset) ja korvatulehdushan sieltä löytyi. No, jospa lääkitys parantaisi unet edes entiselleen... ja joo, tiedän, tutti pois. Mutta itse olen siinä varmaan poikaa pahemmin kiinni; kun edes iltanukahtamiset menee helposti tutin, nallen ja iltasadun kanssa, ei millään tohtisi riskeerata vielä sitäkin tuttitappelujen kanssa mutta kyllähän se on edessä ihan kohta. (Aina sitten, kun tämä flunssa on ohi, kun mummulan viikonloppu on ohi, kun hoitopaikan vaihto on ohi... koskaan ei sopivaa hetkeä...?)

Eli tunnelmat on tutut mutta yritä sinäkin jaksaa olla huutamatta lapselle, niin minäkin. Eihän ne tahallaan meitä kiusaa, huomaa että tenavaa itseäkin harmittaa heräily kesken unia. Ja meillä ainakin korvakierre ja toistuvat infektiot ostittain taustalla, eihän teillä vaan? Tai sitten kuiva, atooppinen kutiseva iho? Liian kuuma?

Jaksamista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi