Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut oikein kestätte tätä hiostavuutta?

Vierailija
17.08.2022 |

Vai eikö muilla liimaannu kaikki vaatteet ihoon kiinni alta aikayksikön? Ja ihan sama ainakin mulla onko päällä hengittävää sporttivaatetta vaiko puuvillaa.
Tekee olosta ihan super-epämukavan eikä tee mieli olla yhtään ulkona tai tehdä mitään.

Ja siis liimaantuu nämä vaatteet päälle sisälläkin mutta kotona voi olla alastikin.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runkatessakin tulee hiki.

Mene pikkanen nukkumaan jo.

Vierailija
42/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottuu jos työskentelee olosuhteissa joissa hikoilee jatkuvasti tai harrastaa säännöllisesti hikiliikuntaa.

Mitenkähän kauan tähän tottumiseen menee kun ei vielä näin reilun 3kk:n jälkeenkään ole yhtään sen helpompaa eikä hiosta vähemmän?

Oikeastaan päinvastoin. Ekaa kertaa huomasin äsken, että sänky petivaatteineen on vielä hikisen kostea viime yön jäljiltä vaikka jätin sen aamulla, kuten koko kesän ajan muinakin aamuina, päiväksi tuulettumaan.

Tällä viikolla on lenkilläkin ollut hiestä märkänä ennen kuin edes ehtii hengästyä.

Ja siis lenkillä hikoilu ei tietenkään niin haittaa kuin muissa tilanteissa, mutta inhottaa se silti kun kaikki vaatteet liimautuu ihoon kiinni eikä esim paita ole ilmavasti enää päällä vaan ennemmin alkaa jo kiertyä oudosti ympäri..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hikoiluta. Ihana kun saa pukeutua vähiin vaatteisiin ja tuntea lämpimän tuulenvireen ihollaan. Ei tule suonenvetoja ja kroppa tuntuu vetreältä. Hiukset voivat todella hyvin. Voin aina kesällä paljon paremmin kuin muulloin.

Rakastan tätä! Toivon, että hellettä kestää ja kestää.

T. Kesän lapsi mä oon

Minkä ihmeen tuulenvireen? Ilma seisoo aivan paikoillaan ja just siksikin on niin hiostava keli.

Ehkä koko Suomi ei asu sinun naapurissasi. Voisiko olla?

Vierailija
44/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa hikoilla niin virkistyy ja kohta ukkonen taas viilentää ilmaa. Ei mitn ongelmaa

Vierailija
45/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja ei ole kun vuokralla kerrostalossa. On pakko kestää.Valittaminen ei auta yhtään mitään! Ovesta pääsee kyllä ulos ja etsii varjoisen paikan.Sisällä torni- tuuletin,mikä ei lämpöä laske, mutta iholle viileää puhaltaa.

Vierailija
46/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kattohommia ja niiden jälkeen joku mukamas kuuma asuntokaan ei tunnu enää lainkaan kuumalta. Kun hikoilee suunnilleen yhtä soittoa sen kahdeksan tuntia, niin eipähän enää hiota niin paljon vaikka olisi auringossakin relaamassa.

Vierailija
47/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamulla järveen tai uimahalliin tunniksi, viilentää kivasti, ja efekti säilyy tunteja. Saman voi halutessaan toistaa illalla.

Vierailija
48/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrskyääkö missään? Sitähän luvattiin tälle päivälle. Olisi kiva tuntea sellaista tuulen virettä iholla.

Vierailija
49/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkään. Sisälläkin on tosi kostean nihkeä ilma ja hikeä puskee vaikka ei tee varsinaisesti mitään.

Eikä tietenkään niitä ennustettuja ukkosia sateineen näy eikä kuulu vieläkään. Koko kesän ajan on sateet kiertäneet pk-seudun.

Vierailija
50/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuumia aaltoja oli sitte kesä tai talvi, yhtä hiki on😚

Vierailija
51/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hikoilukaan haittaa minua niin paljon kuin se, että on niin väsynyt ja huono olo. Sydän hakkaa enkä jaksa liikkua.

Vierailija
52/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottuu jos työskentelee olosuhteissa joissa hikoilee jatkuvasti tai harrastaa säännöllisesti hikiliikuntaa.

Oon ollut useana kesänä, kuten nytkin, raksalla duunissa ja inhoan hellettä edelleen sydämeni pohjasta. Mun keho ei vaan siedäty siihen.

Hikiliikuntaa harrastan muuten ympäri vuoden.

Niin minäkin. Tietysti vaatteet kastuu hiestä päivittäin mutta se on normaalia eikä siihen kiinnitä huomiota.

Kutsun sitä tottumiseksi.

Vierailija
53/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

dtrt kirjoitti:

Pitää muistaa hikoilla niin virkistyy ja kohta ukkonen taas viilentää ilmaa. Ei mitn ongelmaa

Ei näytä viilentävän pääkaupungissa ainakaan. Montakohan kertaa tänne on jo ukkosmyräkkää lupailtu tämän kesän aikana ja meteorologit on vonkuneet liki tauotta jo toista kuukautta kuinka kyllä nyt säätyyppi muuttuu viileäksi ja jatkossa se +20 astettakin on todella tiukassa eikä helteitä ole missään ennustemallissa.

Samaan aikaan todellisuudessa on ollut vähintään +22 astetta päivästä toiseen. Säätyyppi on oikein jämähtänyt siihen ettei ole edes pilvistä vaan aurinko porottaa kirkkaalta taivaalta eikä todellakaan ole viileää. Ja nyt tuo varsin lämmin kesäsää sitten muuttui taas helteiseksi.

Vierailija
54/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisilla on usein hikikarpalot otsalla. Normaalipainoisilla en ole huomannut useinkaan samaa ellei ole urheilusuoritus alla.

Mulla BMI 19,4 ja inhoan tätä sydämeni kyllyydestä.

Kuinka paljon suosittelet mulle painonpudotusta?

Olen ollut myös alipainoinen ja inhosin sitä samalla tavalla silloin. Olo oli vaan tätäkin kamalampi.

Vierailija
55/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vitut!

Vierailija
56/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan

Vierailija
57/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla haalarit liimaantuu ihoon kiinni ja kypärähihnan alla täytyy pitää talouspaperia, mikä estää hikeä valumasta silmille. Taukoja joutuu pitämään puolen tunnin välein, kun muuten meinaa pyörtyä.

Tänään ainoa positiivinen asia on ollut suht kova tuuli, joka tosin sekin trooppisen lämmin, mutta käy sentään jonkunlainen ilmavirta.

Öisin ollut viikon verran niin lämmin, ettei tuuletuskaan auta, kämppä on kuin sauna eikä hyvästä unesta ole tietoakaan.

Vierailija
58/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot tekee olosta tuplasti tukalamman. Välillä lasken lavuaariin kylmää vettä ja upotan kädet kyynäriä myöten, taivaallista. Tuuletus vain aamusta ja kohta ovi auki puoleen yöhön. Toivon tosiaan ens vkon jälkeen loppuvan, amen.

Vierailija
59/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu kyllä pahalta, migreeniä pukkaa. Töissäkin ollut kovaa stressiä en ole saanut nukuttua. Onneksi enää 2pv ja sitten 9pv vapaata/lomaa 🙏🙏🙏

Vierailija
60/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saatiin viimeinkin jäähdytyslaite hankittua. Sisällä ei ole enää kuumaa eikä kosteaa. Ulkona ei pysty olemaan kuin sen verran, että saan kukat kasteltua ja sitten sisälle viilenemään. Minä en hikoile ollenkaan, en edes nyt, kun tulee kuumia aaltoja, vaan pelkästään kuumuutta tunnen ja jos ilmakin on kuuma, niin olo on kamala. Kannatti uhrata vajaa kaksi tonnia huoneilman viilentämiseen.