Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut oikein kestätte tätä hiostavuutta?

Vierailija
17.08.2022 |

Vai eikö muilla liimaannu kaikki vaatteet ihoon kiinni alta aikayksikön? Ja ihan sama ainakin mulla onko päällä hengittävää sporttivaatetta vaiko puuvillaa.
Tekee olosta ihan super-epämukavan eikä tee mieli olla yhtään ulkona tai tehdä mitään.

Ja siis liimaantuu nämä vaatteet päälle sisälläkin mutta kotona voi olla alastikin.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tekee  mieli kiduttaa ja tappaa ihmisiä mitä kuumempi säätila on...

No ainakin kummasti alkaa ymmärtää miksi kuumemmissa maissa ollaan niin saakelin äkäisiä säksättäjiä eikä saada oikeastaan yhtään mitään aikaan. Ainakaan järkevää.

Tähän vielä pakkokuunteluun jotain tauotonta älämölöä, käärmeenkesytysmusiikkia ja jotain huumetta höysteeksi niin a'vot, rauhallisempikin saattaisi provosoitua hirmutekoihin.

Vierailija
22/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin minä voin sanoa pärjääväni hyvin jossain asiassa (:D), minua hiostava kuumuus ei haittaa ja pystyn toimimaan täysin normaalisti. Olin työn puolesta kaksi tuntia ulkona suorassa auringonpaisteessakin, osa paikallaolleista tuntui olevan hyvin tuskaisia, itse en kokenut tarpeelliseksi edes pitää taukoa. Töiden jälkeen kävin ajamassa 1,5h maastopyörälenkin.

Lähestyvä ukkonen tosin aiheuttaa päänsärkyä, piti äsken ottaa särkylääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ihanaa kun on lämmin. En edes hikoile sen kummemmin kuin muulloinkaan, paitsi joskus öisin. Hyvin jaksaa liikkua, siivota, leipoa, laittaa ruokaa, leikkiä koiran kanssa ja mitä kaikkea sitä nyt päivään mahtuukaan.

Vierailija
24/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ilp, töissä ilmastointi joten olisin voinut olla kokonaan sisällä mutta tietty kuorma-auto kippasi juuri nyt pihaan talveksi tilatut polttopuut (pari tonnia) jotka pitää kantaa puuvajaan ennen kuin rankkasateet osuvat tännekin.

*pumppu tilttaa*

Vierailija
25/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä liimaannu. Eilen tuli pieni hiki kun pyöräilin 8 kilsaa suunta töihin ja kotiin 30 asteessa. Mutta ei siinäkään ongelmaa sinänsä, jäähdyttelin hetken ja ohi meni. Kotona on 22 astetta koska viilennys, töissä sama. En yleensäkään kyllä hikoile juurikaan.

Vierailija
26/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tällä hellejaksolla olen sietänyt kuumuutta ja kosteutta yllättävän hyvin. Kotonani on lämpöä melkein 28 astetta. En pidä tätä mukavana, mutten myöskään kärsi.

Se auttaa, että tänään on ollut pilvistä.

Täälläkin on ollut illasta pilvistä ja ensi yönä saisi tulla sadetta Itä-Suomeenkin, mutta ei ihan Oulun malliiin. Onneksi asuntoni ikkunat ovat pohjoiseen päin, joten ei tarvitse pitää sälekaihtimia kiinni ja verhoja ikkunoiden edessä, vaan pystyy hyödyntämään luonnonvaloa aivan aamusta iltaan.

Sisä- ja ulkolämpötilat ovat sopuisasti +25 ja +26 asteen välillä ja sisäilman kosteus on noin 59 %.

Vierailija
27/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä ihmisille. Pää Ei toimi kuin pitäisi. On tylsä kuin puupökkylö.

Vierailija
28/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on kuin tropiikissa. Klo 20 alkoi hikoilu vasta loppumaan. Ei sadetta, ei ukkosta, vaikka sääennuste lupailee. Kukkapenkit huutaa vettä, oravat, linnut käy juomassa pihan vesialtaalla. Puista tippuu kuolleita lehtiä. Nurmikko kärventynyt. Tämä Vantaan Metsolassa. Mittarissa + 26

Vierailija
29/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisilla on usein hikikarpalot otsalla. Normaalipainoisilla en ole huomannut useinkaan samaa ellei ole urheilusuoritus alla.

Vierailija
30/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihatuin työntekijä ( lähihoitaja vanhuspuolella). Meillä kuumat, paksut, keinokuituiset työvaatteet ja ei ilmastointia. Juostaan palvelutalossa rappusia edestakaisin, asukkaiden asunnot kuin saunoja. Kun vaihdoin työvaatteet pois tänään, niin tummansininen paita oli valkoinen selästä. En jaksa enää. Sydän hakkaa, huono olo. Ikää 57.

Vierailija
31/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottuu jos työskentelee olosuhteissa joissa hikoilee jatkuvasti tai harrastaa säännöllisesti hikiliikuntaa.

Mitenkähän kauan tähän tottumiseen menee kun ei vielä näin reilun 3kk:n jälkeenkään ole yhtään sen helpompaa eikä hiosta vähemmän?

Oikeastaan päinvastoin. Ekaa kertaa huomasin äsken, että sänky petivaatteineen on vielä hikisen kostea viime yön jäljiltä vaikka jätin sen aamulla, kuten koko kesän ajan muinakin aamuina, päiväksi tuulettumaan.

Tällä viikolla on lenkilläkin ollut hiestä märkänä ennen kuin edes ehtii hengästyä.

Vierailija
32/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy saunomassa oikein kunnolla. Sen jälkeen +35 astetta tuntuu aika viileältä.

Ainut järki käydä saunassa näin kuumalla, on se että olisi samalla mahdollisuus käydä uimassa järvessä, joessa tai meressä. Kerrostalon sähkösaunan lämmittäminen näin kuumalla on yhtä järkevää kuin tehdä jotain tunnin kypsytystä vaativaa uuniruokaa.

Vierailija
33/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan Suomessa kokenut sellaista säätä, että hiostaisi. 

Vierailija
34/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hikoiluta. Ihana kun saa pukeutua vähiin vaatteisiin ja tuntea lämpimän tuulenvireen ihollaan. Ei tule suonenvetoja ja kroppa tuntuu vetreältä. Hiukset voivat todella hyvin. Voin aina kesällä paljon paremmin kuin muulloin.

Rakastan tätä! Toivon, että hellettä kestää ja kestää.

T. Kesän lapsi mä oon

Vierailija
35/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottuu jos työskentelee olosuhteissa joissa hikoilee jatkuvasti tai harrastaa säännöllisesti hikiliikuntaa.

Mitenkähän kauan tähän tottumiseen menee kun ei vielä näin reilun 3kk:n jälkeenkään ole yhtään sen helpompaa eikä hiosta vähemmän?

Oikeastaan päinvastoin. Ekaa kertaa huomasin äsken, että sänky petivaatteineen on vielä hikisen kostea viime yön jäljiltä vaikka jätin sen aamulla, kuten koko kesän ajan muinakin aamuina, päiväksi tuulettumaan.

Tällä viikolla on lenkilläkin ollut hiestä märkänä ennen kuin edes ehtii hengästyä.

Hikoilu on terveellistä.

Vierailija
36/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kestettävä, kun muutakaan ei voi.

Ensiksi olin töissä ja siellä hiki virtasi kuin esterin perseestä. Töiden jälkeen kävin frisbeegolfaamassa ja entisestään tuli vielä hikisempi olo. Olo on kuin olisi jossain viidakossa. Nyt on aika raukea olo ja kohta puolin pitäisi fillaroida kotiin suihkuun.

Vierailija
37/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hikoiluta. Ihana kun saa pukeutua vähiin vaatteisiin ja tuntea lämpimän tuulenvireen ihollaan. Ei tule suonenvetoja ja kroppa tuntuu vetreältä. Hiukset voivat todella hyvin. Voin aina kesällä paljon paremmin kuin muulloin.

Rakastan tätä! Toivon, että hellettä kestää ja kestää.

T. Kesän lapsi mä oon

Minkä ihmeen tuulenvireen? Ilma seisoo aivan paikoillaan ja just siksikin on niin hiostava keli.

Vierailija
38/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava 23 astetta. Paras lämpö sisällä lämmittämättä ja viilentämättä. Talvi on ongelma.

Vierailija
39/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei totu. Töissä umpihikistä ja kosteaa, kukaan meistä ei totu. Ei alkukesästä eikä nyt. Tää on ihan tuskaa.

Vierailija
40/75 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona ilp, töissä ilmastointi joten olisin voinut olla kokonaan sisällä mutta tietty kuorma-auto kippasi juuri nyt pihaan talveksi tilatut polttopuut (pari tonnia) jotka pitää kantaa puuvajaan ennen kuin rankkasateet osuvat tännekin.

*pumppu tilttaa*

Missä päin Suomea kerrostaloa lämmitetään puilla?

Ai ok-talossako asut? Voi voi. On se rankkaa kantaa puita auringossa.