Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertooko teillä alakoululaisen kaverit tehtävät jos lapsi kysyy niitä ollessaan poissa koulusta?

Vierailija
17.08.2022 |

Ja jos kertovat, niin saako oikeasti kaikki tehtävät tietoon, vai esim. vain yhden kolmesta läksyksi annetusta?
Meillä lapsella tämä ongelmana että kaverit ei joko muista tai viitsi kertoa kysyttäessä tai sitten sanotaan tehtävät vähän sinnepäin, eikä läheskään kaikkia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilman läksykalenteri. Ota yhteyttä opettajaan, jos on jotain ongelmia.

Vierailija
2/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se opettaja enää pidä yhteys maisa vai kaisa yhteysverkolla? Eikö Kerro siellä läksyistä ymm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro. Lapsi on kympin oppilas, joka ei koskaan esim. myöhästy koulusta tai jätä läksyjä tekemättä. 

Eli ilmeisesti kaverit eivät tahallaan edes kysyttäessä kerro "en muista" , "ei tullu mitään". 

Ollaan alettu tarkistamaan opelta, niin aina on tullut läksyä ja joskus joku sanakoe tms. 

Varmaan kaverit toivoo, että lapseni joskus epäonnistuisi kokeissa tai saisi merkinnän tai muuta, jotta voisi tälle naureskella. 

Inhottavaa kiusaamista.

Vierailija
4/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan VELVOLLISUUS on kertoa läksyt. Jos laittaa kaverien tehtäväksi, niin vedättää

Vierailija
5/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat jo isoja, mutta tuo oli ainainen ongelma. Opettajat velvoittivat kysymään kavereilta ja kaverit (hyvätkään) eivät kertoneet tai ainakaan kertoneet kaikkea tai oikein. Hieman tilanne helpottui kun luokkien Wappiryhmät tulivat käyttöön.

Meidän lapset taas olivat niitä, jotka aina sinne luokan ryhmään kertoivat läksyt tarkasti muiden kysyessä.

Nykyisin läksyt ovat onneksi Wilmassa (lukio).

Vierailija
6/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää, jos lapsella ei ole luokassa yhtään hyvää, luotettavaa kaveria. Tämä asia kannattaa ottaa esiin nyt heti elokuussa vanhempainillassa. Kiusaamistahan tuo on.

Vierailija
7/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan tehtävä on kertoa Wilmassa tai mikä se nyt onkaan tänä päivänä läksyt sun muuta infoa.

Vierailija
8/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan tehtävä on kertoa Wilmassa tai mikä se nyt onkaan tänä päivänä läksyt sun muuta infoa.

Vaan jos ei kerro, sanoo vaan että lapsen pitää itse selvittää läksyt sairaana ollessaan..

Vierailija
9/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että. Meilläkin oli tuollainen opettaja jo lapsen ollessa ensimmäisellä luokalla, että läksyt pitää kysyä kaverilta. Eihän siitä mitään tullut. Ja opettaja ei vastannut viesteihin, koska läksyt piti selvittää itse. Minulla ei ollut yhdenkään lapsen eikä vanhemman yhteystietoja.

Tämä on taas tätä tämän päivän vanhempien turhanpäiväistä kuormittamista. Kun minä olin lapsi, opettaja antoi läksyt sairastamisen jälkeen kouluun palattua. Kouluun ei edes ilmoitettu, että lapsi oli kipeänä, kuin vasta jälkikäteen reissuvihkon kautta.

Vierailija
10/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. On hyvässä koulussa ja kaverinsa hyviä koulussa, kuten hänkin.

Vierailija
11/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää, jos lapsella ei ole luokassa yhtään hyvää, luotettavaa kaveria. Tämä asia kannattaa ottaa esiin nyt heti elokuussa vanhempainillassa. Kiusaamistahan tuo on.

No mutta onko se kaverin tehtävä kertoa päivän läksyt? Ei ole, kun se on opettajan.

Vierailija
12/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että. Meilläkin oli tuollainen opettaja jo lapsen ollessa ensimmäisellä luokalla, että läksyt pitää kysyä kaverilta. Eihän siitä mitään tullut. Ja opettaja ei vastannut viesteihin, koska läksyt piti selvittää itse. Minulla ei ollut yhdenkään lapsen eikä vanhemman yhteystietoja.

Tämä on taas tätä tämän päivän vanhempien turhanpäiväistä kuormittamista. Kun minä olin lapsi, opettaja antoi läksyt sairastamisen jälkeen kouluun palattua. Kouluun ei edes ilmoitettu, että lapsi oli kipeänä, kuin vasta jälkikäteen reissuvihkon kautta.

Eniten meillä tässä kuormittuu luonteeltaan tunnollinen lapsi, joka ahdistuu kun ei saa tehtäviä tehdyksi poissa ollessa, ja kouluun palattua opettaja moittii tekemättömistä läksyistä ja vaatii ison määrän rästitehtävien tekemistä.

Vierailija
13/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wilman läksykalenteri. Ota yhteyttä opettajaan, jos on jotain ongelmia.

Joku opettaja käyttää reissuvihko (paperia ja kynä), joku wilmaa joku teamsiä. jonkun mielestä tehtävien muistaminen on osa tehtävää. Ota nyt noista selvää

Vierailija
14/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan jos ei kerro, sanoo vaan että lapsen pitää itse selvittää läksyt sairaana ollessaan..

sitten ottaa selvää opelta selville missä menään, en tiedä kun ei tullut pojan kanssa moista tilannetta.

Vierailija
15/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun asian ottaa esille julkisesti vanhempainillassa niin tieto menee vanhempien kautta näille muka kavereille jotka eivät läksyjä kerro, ja jatkossa vielä varmempaa ettei läksyjä tietoon saa.

Vierailija
16/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitten ottaa selvää opelta selville missä menään, en tiedä kun ei tullut pojan kanssa moista tilannetta.

Juurihan tässä sanottiin ettei opettaja suostu läksyjä kertomaan, joten miten sitä sitten voi opettajalta selvää sen enempää ottaa???

Vierailija
17/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin rehtoriin yhteyttä. Täyttä kuspäisyyttä opettajalta tuollainen.

Vierailija
18/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi osannut kertoa parhaalle kaverillenikaan, kun ei minua kiinnostanut ne itseänikään. Ja jos itse kysyin, niin en kysynyt siltä parhaalta kaveriltani, vaan joltain vähän tunnollisemmalta etäisemmältä koulukaverilta.

Vierailija
19/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti ongelma. Meillä on opettaja 3 luokasta lähtien ilmoittanut, että läksyt pitää itse selvittää kaverilta. Tarinan toinen puoli on se, että hän jättää usein tunneilla aikaa tehtävien tekemiseen, ja jos ne on koulussa tehnyt, niin eiväthän kaverit niitä tehtäviä enää illalla kotona muista. Jos ketään kaveria edes saa kiinni iltaisin. Ja toinen ongelma on, että rinnakkaisluokat käyttävät joissain aineissa samoja kirjoja. Eli niitä ei saa edes viedä kotiin, ainoastaan pari päivää ennen koetta voi viedä, että saa lukea kokeisiin. Ja kun ei ole kirjaa eikä ole ollut tunnilla kirjoittamassa muistiinpanoja, niin tehtäviä on aika hankala tehdä. Luokan WA-ryhmä onneksi on usein avuksi, kiitos tunnollisen tyttöjen, joilla on läksyt ylhäällä, tai jopa ottavat niistä päivän päätteeksi kuvan, kun opettaja on läksyt taululle kirjoittanut. Kieltenryhmissä tämäkään ei tietysti toimi. Eikä opettaja suostu niitä Wilmaan kirjaamaan.

Vierailija
20/22 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki opettajat eivät voi kirjata läksyjä ja tehtäviä wilman tuntipäikirjaan???? Säästyttäisiin monelta ongelmalta.