Vaistoatko asioita muista ihmisistä?
Mulla tätä kykyä ei ole ja siksi se kiinnostaa/kiehtoo. Mielelläni kuulisin enemmän niiltä, joilla on kokemusta tästä. Miten selität tämän kyvyn? Mitä vaistoamisen aikana tapahtuu?
Esim. vain harva ihminen tietää millaisen painajaisen läpi olen mennyt. Tämä on tietoinen valinta, sillä en halua näyttää tuskaani kuin vain lähimmille perheenjäsenille ja ystäville. Saan usein kehuja iloisuudestani ja positiivisuudestani. Eli "hämäykseni" pitkälti onnistuu.
Mutta välillä olen kohdannut entuudestaan täysin tuntemattomia ihmisiä jotka yhtäkkiä kesken tutustumiskeskustelun ovat sanoneet: "Kun tulit huoneeseen, vaistosin että olet joutunut väkivallan uhriksi."
Ja oikeassa olivat.
Kommentit (42)
Vaistoan, mutta en ikinä sanoisi kenellekään esim. noin kuten aloituksessa.
Kyse on siitä, että pystyy tavallista tarkemmin ja herkemmin lukemaan ilmeitä ja olemuksia. Katsomaan tavallaan tilannetta ulkopuoletta eikä vain keskittymään omaan asiaansa, kuten suurin osa ihmisistä.
Oikeastaan aika raskasta välillä, jatkuvasti joutuu tekemään töitä sen kanssa, ettei antaisi näiden vaistoamiensa asioiden ja asenteiden vaikuttaa omaan toimintaansa.
Erittäin hyvin sanottu. Itselläni samoja kokemuksia.