Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erittäin herkät ihmiset, mitä työtä teette?

Vierailija
17.08.2022 |

Millaista työtä te helposti kuormittuvat teette niin että jaksatte kotonakin jotain työpäivän jälkeen? Omaa hermostoa sotealalla tällä hetkellä kuormittaa eniten kiire, jatkuva häly ja meluympäristö. Ikää kuitenkin jo lähempänä 40 eli kovin pitkä opiskelu ei enää onnistu.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön tradenomi. Koulutustani vastaavaa palkkatyötä en ole koskaan tehnyt.

Vierailija
2/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, kotonakin on jo hermot kireellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit opiskella vaikka tohtoriksi.

Vierailija
4/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutti.

Vierailija
5/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Tänään pyysin luojalta että ottaisi jo pois.

Vierailija
6/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakasukoneenkuljettaja olen.

Vierailija
7/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin pienen valtakunnallisen etujärjestön toiminnanjohtajana. Työ on osa-aikaista, 30 h viikossa. Teen työtä, jolla on tarkoitus, joten minua ei pahemmin haittaa, että palkka on suorastaan naurettavan pieni. En myöskään laske työtunteja, joten ylitöitä kertyy toisinaan huomattavasti. Kaiken sen korvaa se, että järjestö on tarpeellinen niille, joiden etuja se valvoo ja ja minä saan tehdä tarpeellista työtä. Työ on vastuullista, mutta monipuolista. Työkavereita ei ole, minkä koen sekä positiivisena että negatiivisena asiana, mutta olen säännöllisesti tekemisissa järjestön hallituksen ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Kiireaikoina kuormitun henkisesti ja emotionaalisesti ja joudun tekemään laittoman pitkää päivää, mutta sen vastapainoksi on hiljaisempia aikoja, jolloin voin tehdä töitä omaan tahtiini, toimistolla tai etänä. Tai pitää vapaapäiviä.

Vierailija
8/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaan 100% etätyönä.

Vierailija
9/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa, koulutus tradenomi. Olen tosi herkkä, mutta työssä kovetan itseni.

Vierailija
10/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimintaterapeutti.

Mä olen tätä pyöritellyt usein mielessäni. Haluaisitko kertoa millaisia sun työpäivät on? Tosin tänne on käsittääkseni aika vaikea päästä.

Vierailija
11/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luova työ saattaa olla ratkaisu!

Vierailija
12/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään, kotonakin on jo hermot kireellä.

Tätä välillä miettinyt et on jotenkin liian "heikko" työelämään. Oma elämä ja perhe kärsii kun kotona on aivan puhki eikä jaksa mitään. Mutta pakko sitä rahaa on kuitenkin jostain saada.

Mä haluaisin ehkä löytää "merkityksen" työlle jota teen, niin sitä kautta ehkä kuormittavuus kevenisi.

Vierailija
13/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja. Herkkyys on tässä työssä sekä kuormittava että positiivinen asia.

Vierailija
14/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoranhommia

Vierailija
15/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin pienen valtakunnallisen etujärjestön toiminnanjohtajana. Työ on osa-aikaista, 30 h viikossa. Teen työtä, jolla on tarkoitus, joten minua ei pahemmin haittaa, että palkka on suorastaan naurettavan pieni. En myöskään laske työtunteja, joten ylitöitä kertyy toisinaan huomattavasti. Kaiken sen korvaa se, että järjestö on tarpeellinen niille, joiden etuja se valvoo ja ja minä saan tehdä tarpeellista työtä. Työ on vastuullista, mutta monipuolista. Työkavereita ei ole, minkä koen sekä positiivisena että negatiivisena asiana, mutta olen säännöllisesti tekemisissa järjestön hallituksen ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Kiireaikoina kuormitun henkisesti ja emotionaalisesti ja joudun tekemään laittoman pitkää päivää, mutta sen vastapainoksi on hiljaisempia aikoja, jolloin voin tehdä töitä omaan tahtiini, toimistolla tai etänä. Tai pitää vapaapäiviä.

Kuulostaa kivalta. Millainen koulutus sulla on?

Vierailija
16/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidemaalari.

Vierailija
17/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastenpsykiatri, kaksi eri terapeuttitutkintoa myös. Kaksi burnouttia takana, lisäksi yksi muu vakava sairaus.

Teen työtä 20 h/ viikko. Maksan ise tuloistani ilma mitään korvauksia oman työnohjausterapiani.

Vierailija
18/33 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidemaalari.

Tällainen luova työ olis ihan loistava, jos vaan osaisi ja olis lahjoja johonkin

Vierailija
19/33 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekstinkäsittelijä.

Vierailija
20/33 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidealalla. Tosin en ole just nyt työelämässä sairauden takia. Nyt vasta keski-iässä olen alkanut tajuta, kuinka herkkä olen, ja se on aika kamalaa. Olen luullut olevani tavanomaisempi. Pitää vetää päälle joku teflonkuori, että selviää. Toisaalta on uskomatonta, miten paljon voi nauttia hyvistä asioista ja pienistä yksityiskohdista, mm musiikin ja värien sävyistä, miten herkästi pystyn lukemaan tilanteita ja käyttäytymään niiden mukaan. Tämä on sekä voimavara että rasite.