Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaha, poikani oli sitten muuttanut vuokra-asunttoon jossa paljon vikoja! Voiko vuokraisäntä syyttää häntä

Vierailija
17.08.2022 |

että on aiheuttanut nämä viat? Poika muutti siis noin 5 kk vuokra-asuntoon ja siellä on ilmennyt paljon vikoja, esim pistorasia "rikkI", en tiedä miten hajonnut, keittiönkaapin ritilä roikkuu, muitakin vikoja. KÄvin vasta kylässä pari viikkoa sitten ja poikaa ei kuulemma haittaa ja vuokra isäntä oli sanonut että asunto muka "siisti". Nämä viat oli olleet jo ennenkuin poikani muutti mutta Poikani ei ole ilmoittanut vioista, joten voiko vuokra isäntä nyt syyttää häntä ja joutuu itse maksamaan? Vähän huolissani nyt olen.. ON pojan ensimmäinen asunto ja ei tietenkään osannut toimia oikein näissä tilanteissa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissa on jo housussa kun 5 kuukautta asuttu. Ei teitä kukaan voi auttaa. Takuuvuokrat vähintään menee korjauksiin ellei päätä remontoida koko luukkua poikas piikkiin.

Juuri tuli uutisissa, että vuokra-asunnoista on ylitarjonta.

Ja vuokraisännistä kyllä juorutaan eli kukaan ei halua häneltä vuokrata asuntoa.

Vierailija
42/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pissa on jo housussa kun 5 kuukautta asuttu. Ei teitä kukaan voi auttaa. Takuuvuokrat vähintään menee korjauksiin ellei päätä remontoida koko luukkua poikas piikkiin.

Juuri tuli uutisissa, että vuokra-asunnoista on ylitarjonta.

Ja vuokraisännistä kyllä juorutaan eli kukaan ei halua häneltä vuokrata asuntoa.

Sen ja sen niminen vuokraisäntä vuokraa asuntoa ja maksattaa muilla asunnon viat. Koko kaupunki tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit imettänyt kaapo-karoliinaasi kotonasi miksi hänet lähetitte kovaan maailmaa jossa joutuu vastaamaan omista tekemisistään. 

Vierailija
44/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suostutan ottamaan vastaan asunto jossa paljon vikoja ,ne vaaditan korjaaman viimeistään silloin kun mutta pois! Tulekin iso lasku sitten!Eli valokuvat nyt asunnon vioista.Kirjoitatte ne myös erikseen paperille aunnonhalitija siis vuokralaisen nimi siihen ekana ja 2 toistajaa. Niistä kopiot itsellenne ja alkuperäinen versio vuokran antajalle. Niin ei tule pois muuttaessa isoja laskuja perässä.

Vierailija
45/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

109876 kirjoitti:

Voisko niitä kuvia nyt laittaa vuokranantajalle, niin asia selviäisi heti? Ja tosiaan, ei nuo kalliilta korjattavilta kuulosta, jos esim. vaan pistorasian kotelo on rikki ja joku ritilä.[/quote

Eikö kelpaa että on itse ottanut kuvat ja tallentanut koneelle? jos vuokran antaja alkaa inttää vastaan muuttaessa, sanoo että on kuvat todistus aineistona.

Höpsis, ei kaikki vuokranantajat ole suinkaan riistäjiä ja riidanhaluisia ja vielä väittäisin, monella olevan empatiakykyä, etenkin nuoria kohtaam.

Vierailija
46/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nyt kannattaa mesota, kirota ja lyödä nyrkkiä pöytään sekä haukkua vuokraisäntä.

Tai opetella miten normaalit ihmiset hoitavat asiat esim asunnon vuokrauksen jne.

Vierailija
47/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Nyt kannattaa mesota, kirota ja lyödä nyrkkiä pöytään sekä haukkua vuokraisäntä.

Tai opetella miten normaalit ihmiset hoitavat asiat esim asunnon vuokrauksen jne.

Siinä samalla se poikakin saattaa oppia.

Vierailija
48/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan olisi pitänyt kuvata kaikki näkyvät viat.

Silloin niistä on todiste.

Asunnon rähjäisyys, kuluneisuus kuten likaiset repetyneet tapetit, kuluneet kaapit, wc-kalusteiden pinttyneisuus sun muut, eivät itse asiassa ole vikoja.

Ne ovat asunnon normaalia kulumista käytössä, etenkin jos vuokranantaja ei välitä eikä halua remontoida huoneistoa.

Ja miksi välittäisi, jos vuokralaisi saa muutoinkin.

Ja eihän pojan tarvitse ikäänsä siinä asunnossa asua.

Etsii koko ajan pikkuhiljaa parempaa asuntoa.

Varsinaiset viat voi kuvata puhelimeen tai kameraan vieläkin. Kukaan ei ehdi kahdessa vkossa vikoja juuri aiheutella.

Ei niitä ole erikseen kuvattu, enimmäkseen asunto on vähän ränsistynyt, mutta esim se tiskikaapin ritillä se roikkuu ja sitten pistorasiassa säröjä, ja yhdessä kaapissa lommo. Näistä on kyllä joitain kuvia ajalta hän sanoi. Ei itse ollut huolissaan, kun ei tietenkään ymmärrä tälläisiä asioita...

Tietysti ne kuvat kannattaa säilyttää, mutta jos asunto on huonossa kunnossa, niin todenmäköis sti odottaa suurempaa remonttia.

Itsellänikin tälläinen asunto vuokrattuna ja vuokrannut siinä kunnossa mitä asunto on ja se on huomioitu vuokrassa. Eikä tulisi mielenkään jälkeenpäin tehdä rempnttia, vaikka vuokralainen vaatisi.

poika asunnossa myös melko halpa vuokra t.mutsi

Tuo halpa vuokra selittää, että asunto odottaa suurempaa remonttia ja paikat ovat rempallaan ja vuokrattu siinä kunnossa mitä on.

Jos asunto on olisi hyvässä ja moitteettomassa kunnossa, vuokra olisi toinen.

Vierailija
49/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viat, reiät seinissä ym. kannattaa ensitöikseen kuvata heti kun muuttaa niin on sitten todistusaineistoa jos vuokranantaja alkaa mussuttaa.

Vierailija
50/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viat, reiät seinissä ym. kannattaa ensitöikseen kuvata heti kun muuttaa niin on sitten todistusaineistoa jos vuokranantaja alkaa mussuttaa.

Miten sen voi todistaa minä päivänä ottanut noi?

Vierailija
51/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivämäärällä. Ei kukaan vuokranantaja lähde oikeuteen moisesta kinaamaan. :D

Vierailija
52/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvassa ei näy päivämäärä...?

Vierailija
53/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja asunnossa on asuttu jo 5kk.

Kuka sen tietää, milloin joku reikä on syntynyt ja kuva otettu.

Jo asunnossa on asuttu 5kk, niin periaatteessa huoneistossa on jo asumisenjälkiä.

Näin itse vuokranantaja ajattelen ja näin sanoo laki.

Vierailija
54/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvassa ei näy päivämäärä...?

näkyy milloin se on otettu kun tallennat sen,siis puhelimella.

Vierailija
55/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo asunnossa on asuttu 5kk, niin periaatteessa huoneistossa on jo asumisenjälkiä.

Kuva tiedostosta->ominaisuudet->tiedot->kuvauspäivämäärä

Vierailija
56/56 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajana siten tiedätkin, että astiakaapin ritilän roikkuminen jne pikkuviat kuuluvat sinun vastuullesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän