Mies kutsui treffeille ja häipyi maksun tullessa
Mitä mieltä?
Pari kertaa tapaamani mies pyysi syömään. Tapasimme ekan kerran edullisessa ravintolassa kuukausi sitten, jolloin mies maksoi minunkin ruokani, vaikka sanoin maksavani omani.
Nyt mies laittoi viestin, että hakee minut ja vie syömään. Kävimme sitten hintaluokaltaan melko samanlaisessa ravintolassa, mutta kun maksun aika tuli, mies sanoi menevänsä vessaan, jossa viipyikin hyvän tovin. Minä maksoin ruuat, mutta pidin tuota vähän tökerönä tapana mieheltä. Jos mies olisi jäänyt, olisin sanonut, että minä maksan tällä kertaa, koska hän maksoi viimeksi. Maksaminen ei minua haitannut, mutta mielestäni on tökeröä puolin tai toisin pakottaa toinen maksamaan toisenkin osuuden asiasta keskustelematta. En osannut kuitenkaan itsekään sanoa siinä tilanteessa että hei, olisin kyllä maksanut sinunkin ruokasi, mutta tuollainen taktinen häviäminen on noloa. Uskaltaako tuollaisen kanssa lähteä mihinkään, jos olen varautunut maksamaan omani, mutta sitten yllättäen joudunkin jatkossa joka kerta maksumieheksi?
Sitten toinen mies, jota myös olen välillä tapaillut. Tapaamme vain minun luonani, sillä minulla on enemmän tilaa. Kun mies tulee, käymme kaupassa hankkimassa ruokatarvikkeita, ja mies käytännössä joka kerta autolle mennessä sanoo tyyliin "Lompakko jäi sohvalle, mutta ei haittaa, kun enhän mä sitä tarvitse." No et, kun minä maksan. Mies toki ajaa aina luokseni, eli matkakuluista (100 km/suunta) tulee hänelle kustannuksia, mutta olisiko teille okei tämä, että söitte ulkona tai lounasravintolassa, sinä maksat aina?
Kommentit (27)
Tuollaiset panosuhteet on hyväksikäyttöä molemmin puolin. Todellinen rakkaus ei noin toimi.
Jätä itsekin ensi kerralla lompakko kotiin. Katso reaktio.
Ei kuulosta vakavalta. Kyllähän bensa maksaa, joten voit hyvin ostaa ruoat. Kotiruoka on halvempaa kuin ravintolassa. Jos haluat varmistua asiasta, mene käymään miehen luona ja katso ostaako hän kaiken.
Voitte hyvin maksaa joka toinen kerta ravintolassa.
Jos sillä vessaan karanneella meni vatsa sekaisin ja istui siksi siellä niin pitkään :D
Vierailija kirjoitti:
Molemmat miehet ovat törkeitä hyväksikäyttäjiä.
Itse olisin häipynyt monilta treffeiltä ennen laskun tuloa - jos olisin kehdannut. Olisin häipynyt ennen laskun tuloa useammankin kerran ollessani lomamatkoilla silloisen naisystäväni kanssa - rohkeus ei riittänyt. Olin mukamas niin rakastunut, vaikka nainen oli törkimys.
Oisit tehnyt ekan kanssa niin, että maksat osuutesi ja sanot että mies tulee kohta vessasta maksamaan omansa, sitten häivyt.
Saanko tuoda kalaa ja perunia, vihanneksia seuraavaksi?