Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää
Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009005120.html
Kommentit (518)
Päivistä jäi erittäin ymmärtämättömän ja tuomitsevan naisen kuva. Silmissä oli sellainen ilkeä ilme ja toisinaan liverteli. En voinut sietää tätä emäntää sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivillä siis on omat ystävät ja miesystävätkin, Paavon ei auta kuin alistua kohtaloonsa.
Muista niin hyvin, kun nuoru Päivi hymyili hullaantuneen näköinen Paavo vierellään, että ikäero ei merkitse mitään.
Nyt, kun vaikutusvaltaisesta miehestä on saatu kaikki tavoilteltava viisaus ja elämänkokemus, mutta jäljellä on vanheneva mies, pitääkin hakea jostain muualta mielihyvä? Näinkö se menee?
Ja vanhempi mies sai naisen nuoruuden ja raikkauden - jonka tämä olisi voinut antaa nuorelle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on Päppän naamaa vedetty teipillä korvien taakse ja paljon muutakin. Hänhän on aina ollut varsin ruma mutta nyt 55v yhtäkkiä freesihkö. Tukka ollut ohut lirppa ja nyt menopaussissa sitäkin tuntuu pukkaavaan reilummin. Onko juttu seuranhaku mielessä tehty? Nyt olisi aikaa ja tilaa nuorelle miehelle kun äksy-Paavo on hoitokodissa nokkamukinsa kanssa. Karmea pari, alusta loppuun.
Ei mielestäni ole ollut ruma aiemminkaan, mutta stailaus vaikuttaa ihan älyttömän paljon. Nyt stailattu tosi freesin näköiseksi, ja ehkä 20 vuotta sitten perus jakkupukulook sen aikisine hiustyyleineen ei ollut niin edustava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahditonta mennä paljastelemaan näin intiimejä parisuhdeasioita, kun toinen osapuoli on selvästi heikommilla ja ehkä puolustuskyvytön. Tuntuu oman egon nostamiselta.
Kyllä. Kirja tulossa Päiviltä joulumarkkinoille?
Tai tulossa kaapista uuden miehen kanssa?
Nykyäänhän voi tulla naisenkin kanssa kaapista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on Päppän naamaa vedetty teipillä korvien taakse ja paljon muutakin. Hänhän on aina ollut varsin ruma mutta nyt 55v yhtäkkiä freesihkö. Tukka ollut ohut lirppa ja nyt menopaussissa sitäkin tuntuu pukkaavaan reilummin. Onko juttu seuranhaku mielessä tehty? Nyt olisi aikaa ja tilaa nuorelle miehelle kun äksy-Paavo on hoitokodissa nokkamukinsa kanssa. Karmea pari, alusta loppuun.
Ei mielestäni ole ollut ruma aiemminkaan, mutta stailaus vaikuttaa ihan älyttömän paljon. Nyt stailattu tosi freesin näköiseksi, ja ehkä 20 vuotta sitten perus jakkupukulook sen aikisine hiustyyleineen ei ollut niin edustava.
Todella on luonnossa vaatimattoman näköinen, suorastaan harmaahiiri.
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin kuvitella korkeintaan lyhyen romanssin tai ei-vakavan parisuhteen huomattavasti itseäni vanhemman miehen kanssa. Toki sillä edellytyksellä, että mies olisi nuorekas ja hyväkuntoinen.
Ikimaailmassa en kuitenkaan tekisi lapsia tällaiseen suhteeseen.
Sekin 5-kymppinen, 7-kymppisen kanssa naimissa oleva nainen kertoi, että miehen jaksamattomuus tuli ilmi myös teini-ikäisten lasten kanssa. Nainen koki, että ei saanut vanhemmuuteenkaan samaa tukea, jota olisi voinut saada samanikäiseltä kumppanilta. Ja tähän päälle sitten miehen omat ikäkrempat, joihin toki odotti vaimon apua ja myötätuntoa.
Suurten ikäerojen suhteessa myös sillä vanhemmalla voi olla isot paineet. Täytyy näyttää nuorekkaalta ja olla jaksavampi kuin ehkä oikeasti olisi. Pelko nuoremman lähtemisestä voi kummitella taustalla enemmän kuin samanikäisen kumppanin kanssa.
Muistan jostain lukeneeni, että sydänkohtaukset ovat yleisempiä miehillä, joilla huomattavasti itseään nuorempi kumppani. Tulee ehkä rehkittyä enemmän kun pitää todistaa oma jaksamisensa ja nuorekkuutensa.
Ikäerosuhteiden ongelmista puhutaan tosiaan usein vain sen nuoremman näkökulmasta, mutta harvoin tällainen suhde on täysin tyydyttävä vanhemmallekaan. Useimmat ihmiset kaipaavat tasapainoista suhdetta ja ison ikäeron suhde harvoin sitä on. Itse olen ollut 21 vuotta vanhemman kanssa suhteessa, jossa mies vaihtoi minut lopulta ikäiseensä. Nykyään ymmärrän hyvin, että hän kaipasi vertaistaan kumppania jolla olisi sama elämänvaihe ja samantyyppiset haasteet, mietinnät ja toiveet elämässä. Ihmistä, jolla olisi antaa muutakin kuin nuoruus.
Miksi Päivi tekee näin Paavolle? Paavolla on ollut kovat ajat käy sääliksi vaikka en ikinä pitänytkään. Ensin venäjäkytkökset ja nyt vaimo kertoo miespuolisista ystävistään lehdessä. Vaikka olisi vain ystäviä niin moni saa eri kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivin röyhkeys ja ahneus tulee esiin jo sopeutumiseläkkeen kanssa. Ahneudella ei ole ollut rajoja.
Kuinka ylipäätään on ollut mahdollista saada yhtä aikaa opettajan palkkaa ja sopeutumisrahaa? Yrityksestä on tietysti ottanut rahat pääomatulona.
Veti jättipalkkiot myös tyhjänpäiväisista luennoista lisäksi ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä yhteisiä lapsia?
On, kaksi tytärtä.
Paavo nyt savolaisena halusi ja uneksi tietysti ei rasistina :D saksalaismallisesta isosta blondista ja silloinhan sellainen löytyi, kävi kuumana ja silleen. Näillä on aina tämä juttu.
Päivi oli Lontoon metrossa seikkailemassa kun tuli se iso isku, kielikurssilla vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko huomauttaa tänne, että leskeneläke olisi Päiville n. satasen kuussa siihen asti että hän täyttää 65v, eli en usko että ihan sen takia on edelleen Paavon kanssa yhdessä.
Minusta rivien välistä sai aika selkeän kuvan että parisuhde on muuttunut hoitosuhteeksi. Ihan kiinnostava aihe miten elämä muuttuu jos aviopuoliso esim. dementoituu ja itse on vielä vasta keski-ikäinen.
Millähän laskukaavalla olet sataseen päätynyt? Ei Päivi tulisi Kelan leskeneläkettä saamaan, vaan Paavon tuloihin perustuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin kuvitella korkeintaan lyhyen romanssin tai ei-vakavan parisuhteen huomattavasti itseäni vanhemman miehen kanssa. Toki sillä edellytyksellä, että mies olisi nuorekas ja hyväkuntoinen.
Ikimaailmassa en kuitenkaan tekisi lapsia tällaiseen suhteeseen.
Sekin 5-kymppinen, 7-kymppisen kanssa naimissa oleva nainen kertoi, että miehen jaksamattomuus tuli ilmi myös teini-ikäisten lasten kanssa. Nainen koki, että ei saanut vanhemmuuteenkaan samaa tukea, jota olisi voinut saada samanikäiseltä kumppanilta. Ja tähän päälle sitten miehen omat ikäkrempat, joihin toki odotti vaimon apua ja myötätuntoa.
Suurten ikäerojen suhteessa myös sillä vanhemmalla voi olla isot paineet. Täytyy näyttää nuorekkaalta ja olla jaksavampi kuin ehkä oikeasti olisi. Pelko nuoremman lähtemisestä voi kummitella taustalla enemmän kuin samanikäisen kumppanin kanssa.
Muistan jostain lukeneeni, että sydänkohtaukset ovat yleisempiä miehillä, joilla huomattavasti itseään nuorempi kumppani. Tulee ehkä rehkittyä enemmän kun pitää todistaa oma jaksamisensa ja nuorekkuutensa.
Ikäerosuhteiden ongelmista puhutaan tosiaan usein vain sen nuoremman näkökulmasta, mutta harvoin tällainen suhde on täysin tyydyttävä vanhemmallekaan. Useimmat ihmiset kaipaavat tasapainoista suhdetta ja ison ikäeron suhde harvoin sitä on. Itse olen ollut 21 vuotta vanhemman kanssa suhteessa, jossa mies vaihtoi minut lopulta ikäiseensä. Nykyään ymmärrän hyvin, että hän kaipasi vertaistaan kumppania jolla olisi sama elämänvaihe ja samantyyppiset haasteet, mietinnät ja toiveet elämässä. Ihmistä, jolla olisi antaa muutakin kuin nuoruus.
Kai noissa usein on se tarina, että mennään yhteen ja syntyy lapsia ja siinä sitä sitten ollaan. Ehkä jonkunlaista toiveajattelua molemmilla. Sitten kun tulee arki, sen ikäeron huomaa, mutta sitoutuminen on jo tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, seitsemänkymppinen, on erittäin ihana rakastaja, intohimoinen , innovatiivinen, lempeä ja raju . Meillä on ollut näin kohta neljäkymmentä vuotta. Sanoisin, että nyt on ihan parasta sillä saralla.
Hienoa, kun löytyy muitakin. Saman voin allekirjoittaa. Yhdessä ollaan oltu vasta 23 vuotta, mutta ikä ei ole tuonut mitään vaikutusta/ haittaa seksin puolelle. Mies nyt 70v on ollut aina eritgäin viriili ja en valita. Olen itse häntä usean vuoden vanhempi. Eläköön seksi myös meidän iäkkäiden iloksi.💕
Miksi alapeukutus? Eikö iäkkäillä saa olla seksiä ? Ja vielä kunnollista?
Kuvittelisin että siksi, koska on aivan eri asia harrastaa 70-vuotiaan kanssa seksiä ollessaan itsekin seitsemänkymppinen, kuin jos on itse 30 vuotta nuorempi.
Ei sitä tarvi kuvitella. Seksi kuuluu kaikille. Eikä tarvi alapeukuttaa.
Eihän se ikäero kolmekymppisen ja viisvitosen välillä niin iso olekaan. Molemmat töissä ja mennään yhteisissä menoissa.
25 vuoden jälkeen tuntuukin jo tosi toiselta. Toinen on vielä freesinä töissä, toinen jo kolkuttelee vanhainkotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko huomauttaa tänne, että leskeneläke olisi Päiville n. satasen kuussa siihen asti että hän täyttää 65v, eli en usko että ihan sen takia on edelleen Paavon kanssa yhdessä.
Minusta rivien välistä sai aika selkeän kuvan että parisuhde on muuttunut hoitosuhteeksi. Ihan kiinnostava aihe miten elämä muuttuu jos aviopuoliso esim. dementoituu ja itse on vielä vasta keski-ikäinen.
Tämä ei pidä paikkaansa! Saan leskeneläkettä ja olen alle 60v, on huomattavasti enemmän!
Mun äiti saa 900e kuussa leskeneläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ikäero kolmekymppisen ja viisvitosen välillä niin iso olekaan. Molemmat töissä ja mennään yhteisissä menoissa.
25 vuoden jälkeen tuntuukin jo tosi toiselta. Toinen on vielä freesinä töissä, toinen jo kolkuttelee vanhainkotia.
Kyllä mä sanoisin että aika iso ero kolmekymppinen ja viisvitosen välillä. Toinen elää vielä nuoren elämää, toinen lähempänä eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä yhteisiä lapsia?
On, kaksi tytärtä.
Onko Paavo adoptoinut Päivin Cecilia tyttären, koska hänenkin sukunimi on Lipponen?
Onko se Päivi jo laittanut marssikengät jalkaan ja lähtenyt taistoon Tamperelaisia tuhopolttavia rasisteja vastaan?
Eikö?
No mikäs siinä?