Kuivuutta kestävät kasvilajit?
Onko jollain tietoa, mitkä olisi sellaisia hyötykasveja, syötäviä, jotka kestää kuivuutta? Ensi kesän viljelyksiä suunnittelen.
Viljelypalsta, etelä Suomi.
Maa artisokka on ainakin, olen huomannut, ei tarvitse kastella, kun alkuun kasvu lähtee, mutta onko muita lajeja?
Kuivuutta kestävät koristekasvit ja perennatkin kiinnostaisivat.
Pellot on nyt kuivia ja tulevina kesinä uskon myös olevan. Oon koittanut etsiä netistä tietoa, mutta en ole oikein löytänyt.
T. Kaupunkilais viljelijä
Kommentit (4)
Herne. Viime kesänä huvikseen kylvettiin pieni pelto täyteen hernettä ja voi että sitä satoa tuli! Vaikka täällä ei tosiaan juuri satanut eikä mitenkään kasteltukaan.
Ilmeisesti pavut pärjäävät vähällä vedellä, en ole kyllä itse kokeillut. Perunaakaan ei tarvitse paljon kastella. Kukista laventeli kestää hyvin kuivuutta ja Etelä-Suomessa se selviää talvella elossa, ellei ole tosi huonot olosuhteet, kuten viime talvena kovat pakkaset ja jäälammikot, silloin laventelini kuolivat kaikki.
lisääntynyt co2 parantaa myös kasvien vesitaloutta ja ne kestävät kuivuutta paremmin.
Onko jotain vinkkejä , esim. Onko jotain lajeja jalostettu kestämään kuivuutta? Siemen merkkejä?