Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys tarjoilijoille: Saako Suomessa pyytää ravintolassa syömättä jääneen ruoan mukaan kotiin? Jos sattuukin vaikka tosi iso annos tai kiire

Vierailija
16.08.2022 |

Olisi ekologista ja taloudellista, että ruoka tulisi kokonaisuudessaan syödyksi. Joskus on kuitenkin tosi isoja annoksia eikä kaikki ruokailijat jaksa syödä annoksia kokonaisuudessaan.

Monelle pienikulutukselliselle ihmiselle vaikkapa kokonainen pizza on iso määrä energiaa.

Onko teidän ravintolassa ok pyytää ruokaa mukaan? Jos niin minkälaisissa ravintoloissa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin otan pizzoista aina puolet mukaan. Ne ovat niin isoja, että kokonaisen syöminen on ainakin minulle mahdotonta. Joskus jos olen juossut edellisenä päivänä esim maratonin, nii än saatan jaksaa koko pizzan.

Pitserioissa yleensä onkin ok, en kyllä tiedä hienommista ja kalliimmista paikoista mutta suurin osahan ei kovin hienoja paikkoja ole

Vierailija
22/24 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin moni neuvoo mitä sattuu? Ei todellakaan ole ok pyytää mukaan hienossa ravintolassa. Joku kadunkulman halpa pitseria korkeintaan.

Hienossa ravintolassa harvoihin niin isot annokset että siitä jää kotiinvietävää, joten se on joka tapauksessa aika hypoteettinen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ruoka kannattaa pyytää mukaan, kun olet siitä maksanutkin. Moni ravintola pysyi koronavuosina pystyssä pelkän take awayn voimin, joten luulisi että doggy bagejä on edelleen jäljellä.

Vierailija
24/24 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon hienoissa ravintoloissa työni puolesta (en tarkoita leuhkia, työni vain liittyy ruokaan).

Pitäisin äärimmäisen mauttomana ravintolalta kieltäytyä antamasta annosta mukaan. Asiakas on sen maksanut ja etenkin hienossa ravintolassa tällaisen pienen toiveen toteuttamisen kanssa ei pitäisi yskiä tai kyseenalaistaa vaan tehdä juuri mitä asiakas pyytää.

Toki on aika harvinaista pyytää tällaisissa paikoissa mukaan, mutta poikkeustilanteessa asiakasta ei tulisi nolata (miten niin et jaksa) tai tehdä tilanteesta hankalampaa (jos asiakkaalle tuleekin kiire).

Kerran olen ollut ravintolassa jossa ei pienen lapsen äidille annettu annosta mukaan kun lapsensa valitti päänsärkyä eikä saanut syötyä. Reaktio oli todella tyly, että emme kyllä anna mukaan, ei tekemistä materiaalien kanssa. Annoin kyllä kuulua asiasta työnkuvani puolesta. Äärimmäisen epäammattimaista!