Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka itsepalvelukassoilla jättävät kuitit ja korit sijoilleen ja itsepalveluravintoloissa tarjottimet pöytiin - miksi jättää omat sotkut muille?

Vierailija
16.08.2022 |

Esim. Jossain Ikean ruokalassa 5 euron ruokailu on halpa siksi että siinä palvellaan itse itseä eikä siihen hintaan saa pöytiin tarjoilua.

Tai pikaruokaravintoloissa euron hampurilaisen ostaessa ei maksa siitä että voi sotkea sielun kyllyydestä.

Mikä saa ajattelemaan, että joku muu korjaa jäljet?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaiken pitää olla itsepalvelua? Miksi missään ei tahdo saada palvelua edes rahalla?

Kai se(kin) johtuu siitä että mukavampi lekotella täysillä tuilla muiden kustannuksella kotona sen sijaan että joutuisi tekemään jotain elantonsa eteen.

Saa mutta se kassa ei ole ehkä ekana vapaa ja se palveluravintola ei pyöri euron tai viiden euron annoksilla. Palvelu maksaa.

Mistä sinä luulet euron tai viiden euron annoksia Suomesta löytäväsi?

Siitä huolimatta palvelu maksaa.

Eri

Vierailija
22/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään kaikki, niin tulee lisää työpaikkoja. Niin oli ennen, tarjoilijat ja

siivoojat ne hoiti. Nyt joudumme itse tekemään ja työttömiä on vaikka kuinka paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on piittaamattomia sikoja ja pahenee aina vaan

Vierailija
24/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaiken pitää olla itsepalvelua? Miksi missään ei tahdo saada palvelua edes rahalla?

Kai se(kin) johtuu siitä että mukavampi lekotella täysillä tuilla muiden kustannuksella kotona sen sijaan että joutuisi tekemään jotain elantonsa eteen.

Saa mutta se kassa ei ole ehkä ekana vapaa ja se palveluravintola ei pyöri euron tai viiden euron annoksilla. Palvelu maksaa.

Niissä mäkkäreissä ja ikeoissa mitä esimerkkeinä on. Euron juustot ja veket yms.

Palvelu maksaa.

Vierailija
25/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siivoojat ne hoiti. Nyt joudumme itse tekemään ja työttömiä on vaikka kuinka paljon.

Sitten se ei ole euron hamppari vaan hinnat nousee.

Ota halpa hinta tai maksu palvelusta.

Vierailija
26/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan siitä siivoamisesta en ala sitä itse tekemään. Se on niiden työntekijöiden työ.

Vierailija
27/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan siitä siivoamisesta en ala sitä itse tekemään. Se on niiden työntekijöiden työ.

Et sinä siitä maksa, joten olepa hiljaa.

Vierailija
28/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä tämän(kin) pystyit työttömien syyksi vääntämään? Eiköhän se vika ole siellä työnantajapuolella, kun ei haluta palkata työntekijää.

Vierailija
29/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä mäkkäreissä ja ikeoissa mitä esimerkkeinä on. Euron juustot ja veket yms.

Palvelu maksaa.

Pelkkä hampurilainen ei ole annos.

Vierailija
30/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä tämän(kin) pystyit työttömien syyksi vääntämään? Eiköhän se vika ole siellä työnantajapuolella, kun ei haluta palkata työntekijää.

Ei se olekaan suoraan työrtömien vaan järjestelmän vika. Tuet pois niin alkaa hommat maistumaan.

Samaan aikaan ihmetellään kun ei nykyään ole enää mitään sellaisia töitä jotka eivät vaatisi koulutusta ja/tai kielitaitoa.

Olisihan niitä jos koko yhteiskuntarakenne laitettaisin uusiksi ja vastikkeettoman rahan jakelu lopetettaisiin ja työikäiset ja -kykyiset laitettaisiin töihin.

Mutta tämä(kään) ei sosialisteillenkelpaa. Täystyöllisyys olisi vasurien kauhukuva.

Vierailija
31/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan suoraan työrtömien vaan järjestelmän vika. Tuet pois niin alkaa hommat maistumaan.

Samaan aikaan ihmetellään kun ei nykyään ole enää mitään sellaisia töitä jotka eivät vaatisi koulutusta ja/tai kielitaitoa.

Olisihan niitä jos koko yhteiskuntarakenne laitettaisin uusiksi ja vastikkeettoman rahan jakelu lopetettaisiin ja työikäiset ja -kykyiset laitettaisiin töihin.

Mutta tämä(kään) ei sosialisteillenkelpaa. Täystyöllisyys olisi vasurien kauhukuva.

Jos työnantajan kannattaisi palkata erikseen yhtä asiaa hoitamaan, niin varmaan näin olisi. Jestas, että ihmiset on nykyään tyhmiä. Ja mikään ei saisi maksaa, sekin lienee ikävä seuraus hyvinvointiyhteiskunnasta.

Vierailija
32/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan suomalaista itsepalvelukulttuuria.Täällä ei saa palvelua, vaikka hinnat on pilvissä, ja odotetaan että asiakas tekee perinteiset työntekijälle kuuluvat tehtävät kuten astioiden viemisen ja kaupassa kassapalvelut.Juu ei, en vie astioita enkä käytä itsepalvelukassoja .Tuen suomalaista työllisyyttä .

Vierailija
33/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan suomalaista itsepalvelukulttuuria.Täällä ei saa palvelua, vaikka hinnat on pilvissä, ja odotetaan että asiakas tekee perinteiset työntekijälle kuuluvat tehtävät kuten astioiden viemisen ja kaupassa kassapalvelut.Juu ei, en vie astioita enkä käytä itsepalvelukassoja .Tuen suomalaista työllisyyttä .

Siihen itsepalvelukassaan vain laitetaan portti niin että joudut kantamaan kuittisi että pääset ulos ja mäkkäri muuttuu epäsiistimmäksi ja nostaa hintoja

Vierailija
34/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se pöytien siivous ym revitään niiden muutamien pikkupalkkaisten selkänahoista. Pöytien siivoamista sun muuta ei ole työvuoron tehoihin laskettu ja jos sitä joutuu tekemään niin se on jostain muusta pois. Luultavasti tauoista tai siitä että pääsee lähtemään kotiin silloin kun vuoro loppuu. Lisäksi saavat ilmeisesti haukut siitä kun ovat laiskoja ja hitaita kun eivät ehdi taululle tai kotiin ajoissa.

Sen sijaan en ymmärrä että jos joku tieten tahtoen menee itsepalvelu kassaan eikä sitten kuitenkaan viitsi siivota jälkiään. Voi mennä siihen kassaan jossa ei myyjä laittaa sen kuitin roskiin.

Vierailija
35/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on se, että vastustetaan itsepalvelua. Kun jättää sotkut jälkeensä, tarvitaan henkilökuntaa siivoamaan sotkut, eli työllistetään ihmisiä.

Itse en käytä koskaan itsepalvelukassoja samasta syystä, eli työllistän kassahenkilön, kun käyn vain ja ainoastaan ihmiskassalla maksamassa. Jos ei olisi ihmiskassaa, ei tarvisi käydä siinä kaupassa.

Vierailija
36/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus on se, että vastustetaan itsepalvelua. Kun jättää sotkut jälkeensä, tarvitaan henkilökuntaa siivoamaan sotkut, eli työllistetään ihmisiä

.

Sotkeminen jotta tulisi työllisyyttä! Jopas on ajatusmaailma.

Nostaa hintoja ja tekee muille asiakkaille inhottavammaksi asioinnin. Palveluravintoloita on - niissä se ruoka vain usein maksaa enemmän.

Vierailija
37/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämässäni ostarissa on leipomo-kahvila. Siellä ei saa edes viedä astioita pöydistä minnekään. Tätä varten on henkilö, joka samalla siistii pöydän muutenkin. On sitä paitsi edullinen paikka.

Vierailija
38/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mä nauroin tälle!Luuleeko joku että nykyaikana palkattaisi lisää työntekijöitä siivoamaan pöytiä?Se on kuule se minimihenkilökunta joka joutuu ne tiskit keräämään. 

Vierailija
39/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee jossain mäkkärissäkin kyllä aina joku 12€ per nenä. Kuka sieltä muka jollain eurolla selviää? Vien astiat kyllä, mutta voisivat edes pyyhkiä pöydät. Kahviloissa joissa kahvi ja kakkupala maksaa 15 € en todellakaan vie astioita ja pidän oikeastaan törkeänä että se on oletus.

Miksi menet paikkaan jossa se on oletus? Järkevä ihminen on menemättä jos ei osaa käyttäytyä.

40/56 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen ihmisen pieni elämä.

yritetään itselle näyttää, että "nyt olen maksava asiakas" eli kaikki kuuluu hintaan. Sama jengi vie wc-paperia ja ketsuppipusseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan