Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talkooviikonloppu vävypojille appivanhempien mökillä "mikäli meinaavat olla perheessä"

Vierailija
16.08.2022 |

Muiden suvuissa ja mökeillä tällaisia vävyviikonloppuja talkoon merkeissä?

"Saamme olla vaimon kanssa tarpeeksi kahdestaan, joten seura on yleensä tervetullutta. Meillä on kerran pari vuodessa talkooviikonloppu, johon vävyt ovat käytännössä velvoitettuja tulemaan, jos meinaavat olla perheessä. Se on ikään kuin perinne. Muulloin ei vieraiden aikana töitä tehdä, ellei se ole erikseen sovittu teema. Silloinkin homman pitää olla letkeän mukavaa."

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009005705.html

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoin appiukkoa rakentamaan mökin. Rakennettiin myös hänen äidilleen (avovaimon mummolle) pyörätuolirampit ja piharakennukset. 8v olen ollut tässä perheessä osallisena ja viime vuonna kysyin sitten tyttären kättä (lähinnä muodollisuuden vuoksi, ovat vanhanaikaisia) ja vastaus oli ei.

Kyseli tämän jälkeen vielä remonttiavuksi niin ilmoitin että herra on hyvä ja rakentaa ihan keskenään. En ikinä enään lähde ilmaistyövoimaksi tälle pellelle, hyväksikäytti osaamistani ja samalla toivoi että tyttönsä löytää rikkaamman miehen. Jumavitunlauta.

Kamala tyyppi. Itse en ole yksinkertaisesti suostunut appivanhempien työorjaksi. Sitten saa kuulla vttuilua ja mulkoillaan ilkeästi, mutta aivan sama mulle. Onneksi mun vanhemmat ei pyydä mitään. Mieheni kuitenkin jeesaa heitä sen verran kuin itse haluaa.

Vierailija
82/88 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyödyllisen ikäiset lapset"... Otan käyttöön!

Vierailija kirjoitti:

On meillä talkooviikonloppuja, mutta en minä miestä sinne pakota vaan menen itse (ja otan hyödyllisen ikäiset lapset mukaan), koska minä sitä mökkeilyä toivonkin (ja lapset), ja mies lähtee mökille usein mukaan vaan mun mieliksi. Ja joskus talkooviikonloppuinakin, mutta ei aina. Jos kuulisin vanhempieni siitä jotain ulisevan, niin voisi meidän mökkeilyt ja talkoilut vähentyä.

Harvempaan hommaan kuitenkaan tarvitaan penistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun pitäisi tehdä LOMALLA/VIIKONLOPPUNA ilmaista työtä ylläpitääkseen jonkun TOISEN OMAISUUTTA? Ihan sairas ajatus.

Vierailija
84/88 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe.

Me emme mieheni kanssa pidä mökkeilystä.

Äitini ja isäni pyytelevät jatkuvasti miestäni mökilleen korjaamaan laituria ym juttuja. Mökki on kaiken lisäksi venematkan päässä, eli ei mitenkään helppo kohde lähteä noin vain. Eivät millään tajua, että jos eivät pärjää mökkinsä hoidosta itse, niin myyntiin. Kohta varmaan pyytävät jo niitä venekyytejä kun eivät itse pysty. Maksa eivät tietenkään mitään.

Ai niin... Niitä kahta muuta vävyä ei tietenkään voi pyytää kun toisella on astma ja toinen ei ole kätevä käsistään.

Vierailija
85/88 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aikuinen jälkikasvu käy mökillä lomailemassakin tai edes saunomassa ja syömässä, niin ei ole kyllä yhtään liikaa vaadittu, että edes _kahtena_ viikonloppuna tekevät siellä hommiakin.

Vierailija
86/88 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun pitäisi tehdä LOMALLA/VIIKONLOPPUNA ilmaista työtä ylläpitääkseen jonkun TOISEN OMAISUUTTA? Ihan sairas ajatus.

Mutta lomailu toisten mökillä ilman korvausta ei sinusta ole?

Totta kai siellä tehdään hommiakin, jos ei lomailusta kerran makseta.

Vierailija
87/88 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että lapsena meillä oli heinänteko talkoita mutta kyllä sekin oli tietääkseni vapaehtoista jos niihin halusi osallistua tai ei. Kesämökki talkoista en ole koskaan kuullutkaan.. ja että ovat vielä pakollisia jotta kuuluisi 'perheeseen' kuulosti jo siltä että on appivanhemmille annettu liian iso valta. Pysyisin vävynä kaukana mökistä ettei sen takia voi ainakaan pakottaa että on käynyt ja 'kuluttanut mökkiä'.

Vierailija
88/88 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti nuo vävyt myös lomailevat appiukkonsa mökillä. Minusta kirjoittaja sanoi asian pilke silmäkulmassa eli huumorilla.

Näin minäkin ymmärtäisin. Ja muutenkin pidän kyllä itsestään selvänä, että välillä läheisten kesken talkoillaan erinäisiä asioita. Vanhemmat ovat olleet meillä mm. muuttoapuna ja lastenvahteina, jos tarvitsevat mökillä talkooapua, niin totta kai sitä annetaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän